Wat je moeilijk op internet niet kan vinden over tempen en ovuleren.

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door SammyD89, 17 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SammyD89

    SammyD89 Lid

    17 jan 2019
    49
    60
    18
    Vrouw
    Directeur MKB
    Amersfoort
    Ha ladies,

    Mijn verloofde en ik proberen al 9 maanden (hoe ironisch) zwanger te worden. We zijn nu op het punt beland dat ik 2 cyclussen mijn temperatuur moet gaan bijhouden. Elke ochtend om 0730 temp ik in bed rectaal, dit schijnt het meest betrouwbare resultaat te geven. Na het tempen sta ik pas op.

    Mijn eerste cyclus leek mijn temperatuur precies te doen wat bij de meeste vrouwen gebeurd: eerst een iets lagere BBT (circa 36,6), net voor de ovulatie zakt hij nog iets verder (circa 36,3) en hierna stijgt het tot circa 37 graden. Deze hogere temperatuur blijft aanhouden tot mijn nieuwe cyclus. Wanneer je zwanger zou zijn, blijft deze hogere temperatuur aanhouden en blijft menstruatie uit.

    Dat het zakken van de temperatuur duidt op een eisprong, kan ik overigens nergens op internet vinden.

    Nu ben ik mijn tweede cyclus aan het tempen en lees ik 2 dalingen in 3 dagen. Dus 36,2 - 37 - 36,2. Ik ben heel benieuwd wat hij morgen aangeeft, want ik kan dit op meerder manieren interpreteren. Geen ovulatie deze cyclus of 2 ovulaties deze cyclus. Ik hoor veel vrouwen roepen dat dit onmogelijk is, maar ook een aantal vrouwen geloven hier wel in. De huisarts heb ik niet geraadpleegd, omdat ik aan het einde van deze cyclus pas een afspraak heb.

    Heeft hier iemand ervaring mee?

    Check deze link voor je reageert : http://www.denieuwebaby.nl/2015/04/ovulatie-vrouw-mogelijk-vaker-dan-een.html
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Heb je ook een temp kaartje om te laten zien? En slaap je ook elke nacht ongeveer evenveel uur?

    Ik heb zelden een temp dip voor mijn ovulatie, is wel s voorgekomen maar hoeft dus zeker niet.
     
    SammyD89 vindt dit leuk.
  3. SammyD89

    SammyD89 Lid

    17 jan 2019
    49
    60
    18
    Vrouw
    Directeur MKB
    Amersfoort
    Bijgaand mijn temperatuur (bijgehouden in een app). De huisarts heeft de eerste reeds bekeken en geeft aan dat deze ''normaal'' is. Hij heeft mij van te voren ingelicht over de daling in temperatuur, op dat moment stijgen alle andere belangrijke hormonen en is de eisprong.

    Op internet geven ze enkel aan dat de temperatuur stijgt [NA] de eisprong. Als je naar die online temperatuurkaartjes kijkt, zie je soms ook een daling.

    Ik ga elke avond tussen 2200 en 2300 uur naar bed en sta elke dag om 0730 uur op. Soms in het weekend maak ik het iets later. Maar dan staat de wekker om 0730 uur om te tempen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    In december zijn je pre eisprong tempen wel erg hoog...? Maar je kunt er je ei op dag 14 wel uithalen. Een uur later naar bed scheelt meestal wel wat in temperatuur trouwens, beste is echt evenveel slaapuren anders krijg je minder goed beeld. Nu heb je je ei nog niet gehad, zal 1 deze dagen zijn. Maar je hebt zeker niet op 2 verschillende momenten een eisprong ;) en een temp daling voor ei hoeft dus echt niet bij iedereen te gebeuren, bij mij stijgt deze juist een beetje al, door de LH.
     
    SammyD89 vindt dit leuk.
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Dit dus.

    Daarbij vind ik je kaartjes zeer lastig om af te lezen omdat ik amper waardes enzo zie staan.
    Ik adviseer om fertility friend te gaan gebruiken.
    Deze geeft ook aan wanneer je eisprong hoogstwaarschijnlijk was. ;)
     
    SammyD89 vindt dit leuk.
  6. SammyD89

    SammyD89 Lid

    17 jan 2019
    49
    60
    18
    Vrouw
    Directeur MKB
    Amersfoort
    Voor mij zijn ze wel duidelijk genoeg, de rode lijn is 36,7 (gemiddelde temperatuur) en de roze periode geeft je vruchtbare periode aan. Maar goed, als het deze keer niet raak is, verwijst de huisarts mij door naar de gynaecoloog.

    Overigens ''klussen'' wij om de dag in mijn vruchtbare periode. Andere vraag, als mijn temperatuur niet omhoog schiet, kan het dan zo zijn dat ik geen ovulatie heb gehad?
     
  7. SammyD89

    SammyD89 Lid

    17 jan 2019
    49
    60
    18
    Vrouw
    Directeur MKB
    Amersfoort
    Dat dacht ik ook, ik geloof dat mijn temperatuur morgen omhoog schiet. Wij gaan meestal om 2200 naar bed, dan kijk ik nog een aflevering en dan slapen. Ik denk dat mijn slaapuren niet veel verschillen dan 15 minuten. Behalve in het weekend uiteraard.

    December is overigens zo'n maand dat bijna niets regelmatig is, wellicht verklaart dat mijn hoge temperatuur?
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja zou kunnen..
    Als je temp niet omhoog gaat, heb je idd (nog) geen eisprong gehad..soms komt je ei wat later.
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ja klopt.

    Maar wat mag jij dan vroeg naar de gyn zeg ;)
    Het is vaak toch echt wel minimaal een jaar zelf proberen, dan de huisarts en daarna pas de gyn :)
     
  10. SammyD89

    SammyD89 Lid

    17 jan 2019
    49
    60
    18
    Vrouw
    Directeur MKB
    Amersfoort
    Ik heb misschien tegen de huisarts verteld dat we al langer bezig zijn ;) . Ik elk geval, tegen de tijd dat ik naar de gynaecoloog mag zitten we in ronde 11 of 12.
     
  11. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Als er een vind ik niet leuk knop zou zijn op ZP zou ik hem nu gebruiken. Kan daar echt zo slecht tegen. Er zijn genoeg mensen die écht lang bezig zijn en recht hebben op die doorverwijzing. De wachttijden zijn al lang zat en dan zijn er mensen die zich daar nog even tussen liegen. Bah.
     
  12. SammyD89

    SammyD89 Lid

    17 jan 2019
    49
    60
    18
    Vrouw
    Directeur MKB
    Amersfoort
    Wat vervelend voor je dat je geloofd dat een ander minder snel aan de beurt is omdat ik gesmokkeld heb. Mijn excuses als ik je ergens geraakt hebt.

    Het is mij bekend dat mijn verloofde traag zaad heeft vanwege zijn nierziekte, dus vanaf ronde 1 wist ik eigenlijk al dat de kans op een natuurlijke zwangerschap extreem klein is. Een jaar wachten (terwijl je weet dat het niet gaat gebeuren), vind ik anders dan gewoonweg geduld hebben...
     
  13. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wat onrealistisch van je dat jij denkt dat dit niet het geval is.

    Als je verloofde inderdaad traag zaad heeft is er reden voor een doorverwijzing en is er van een hele andere situatie sprake. Dan had je ook niet hoeven liegen maar gewoon openheid van zaken kunnen geven aan je huisarts en dan had je die doorverwijzing ook op een eerlijke manier kunnen krijgen.
     
  14. SammyD89

    SammyD89 Lid

    17 jan 2019
    49
    60
    18
    Vrouw
    Directeur MKB
    Amersfoort
    #14 SammyD89, 17 jan 2019
    Laatst bewerkt: 17 jan 2019
    Wauw, wat een hoop negativiteit. Het spijt mij zeer dat je je zo benadeeld voelt door mij. Kun je het dan nu, alsjeblieft, weer loslaten? Oordelen is niet fraai en is alles behalve relevant in dit topic.

    De huisarts heeft het zaad meerdere malen laten testen en is bewust van de kwaliteit, dus in mijn geval wordt ik nog laat doorverwezen.
     
  15. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Ik snap.wel.dat mensen hier negatief reageren.
    Wij zijn al 2jaar bezig en heb van de week pas doorverwijzing gekregen en duurd nog 5 weken voor 1e gesprek.

    Wat ik niet zo goed snap, waarom je niet eerlijk tegen de huisarts heb gezecht.
    Dan komt het ook in je dossier terecht, wellicht heeft dat ook invloed/bijdrage met je afspraak bij gyn.

    Wij moeste ook vertellen 1e zwangerschap 2.5 jaar duurde en te vroeg ben bevallen en uit eindelijk afscheid van onze dochter moest nemen..toen geluk had na 3 maanden zwanger te mogen zijn.. en nu lukt het weer niet.. dat staat almaal al in het dossier.
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe lang heb je gezegd dat jullie bezig waren dan? En waarom heb je niet gelijk tegen de huusarts gezegd dat je vriend blijkbaar al meermaals getest slecht zaad heeft? En dat het probleem dus bij hem ligt en niet bij jou?
    Dan had de gyn al eerder naar het zaad gekeken en hadden ze dmv bewerken kunnen kijken of er nog wel goed zaad tussen zit. Zodag je had kunnen weten hoeveel kans er op spontaan zwanger raken is.

    Wat je nu hebt gedaan is idd niet zo netjes ;)
     
  17. SammyD89

    SammyD89 Lid

    17 jan 2019
    49
    60
    18
    Vrouw
    Directeur MKB
    Amersfoort
    Ik merk dat we off-topic gaan hier en eerlijk gezegd zit ik niet zo te wachten op oordelen van een ander...

    De huisarts weet vanaf begin af aan dat mijn partner deze ziekte heeft (met de daarbij behorende ongemakken). Ik weet hoe lang zo’n proces gaat duren en hierom heb ik 2 maanden gesmokkeld. Nou, boehoe... En nog steeds zit ik niet binnen een jaar bij de gync.

    Tip! Er is een topic op dit forum waar je al je stoom af kunt blazen ...

    Ik wil jullie bedanken voor jullie waardevolle antwoorden...
     
  18. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Gelukkig hebben we in Nederland vrijheid van meningsuiting en mag ik dus ergens een oordeel over hebben. Jij noemt het off topic/niet relevant. Maar ik reageer gewoon op een post van jou in dit topic. Als je niet wilt dat mensen ergens op reageren dan moet je het niet posten.

    Maar goed volgens mij heb ik mijn punt gemaakt dus ik zal niet meer reageren. Uiteraard hoop ik voor je dat je snel zwanger zult zijn. Net als dat ik dat hoop voor een ieder met die wens.
     
  19. SammyD89

    SammyD89 Lid

    17 jan 2019
    49
    60
    18
    Vrouw
    Directeur MKB
    Amersfoort

Deel Deze Pagina