Maak me nu al zorgen om kraamweek...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daantje77, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waar een mens al niet tegenop kan zien.

    Heb onwijs veel last van nesteldrang en mijn humeur is dan soms ook echt om te schieten omdat ik perse dingen gedaan wil hebben. Mijn mannetje maakt zich niet zo druk en ben bang dat straks in de kraamweek alles in het honderd loopt qua huishoudelijke taken...

    Tuurlijk hebben we een kraamhulp die met veel dingen zal helpen . Ben ook onwijs bang om in het ziekenhuis te moeten blijven (heb vorig jaar 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en je wil niet weten hoe het er thuis uitzag) Hij doet wel zijn best maar hij heeft totaal geen inzicht in het huishouden.


    Iemand tips of klinkt het heel herkenbaar ?
     
  2. Blondie3

    Blondie3 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik herken het maar bij mij is het iets anders.
    Omdat ik alleen ben heb ik dus geen mannetje die alles netjes kan maken voor me, ik maak me dus zorgen hoe het allemaal te regelen :(
    Wil niet iedereen tot last zijn....
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    geen tips, maar het klinkt heel herkenbaar! Ik ben er ook bang voor dat het een zwijnestal wordt. Mijn mannetje wil het wel doen, maar dan moet ik hem erom vragen, want zelf ziet hij het niet. Dus tips zijn hier ook welkom. Ik kan het namelijk niet loslaten.
     
  4. Jeetje wat ben ik blij dat het vaker voorkomt. Ik dacht eigelijk dat ik een beetje aan het doordraaien was :confused:

    De laatste 2 weken is het heel erg geworden die drang om te poetsen en vraag me af of dit nu nog de hele tijd zo doorgaat . Vind het ergens ook wel een beetje zielig tegenover hem .

    Misschien dat je na de bevalling je er helemaal niet zo druk om kunt maken ?
     
  5. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ik zag daar ook ontzettend tegenop toen ik zwanger was van onze eerste. En ik kreeg een keizersnede dus heb ook een paar dagen in t ziekenhuis moeten blijven. De dag dat ik thuis kwam heeft mn man geregeld dat zijn moeder en broertje in ons huis konden en die heeft de boel even heerlijk aan de kant gemaakt: badkamer gepoetst, opgeruimd in huis, afgewassen enzo... En de kraamhulp kwam nog een paar dagen, zij deed toen ook wat natuurlijk. En verder heeft mijn man gewoon de dingen gedaan op mijn aanwijzingen. Maak je er niet teveel zorgen om, er zijn altijd wel mensen die blij zijn iets voor je te kunnen doen. Enne, als je je kindje eenmaal hebt dan maak je je niet zo'n zorgen meer hoor om t huishouden!
     
  6. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ook ik maakte me hier ernstig zorgen over. Gelukkig hadden we in de kraamweek een geweldige wervelstorm van een KV in huis. Helemaal top. Maar nu is ze er niet meer, en ben ik toch wel moe van de nachtelijke onderbrekingen, veel met mijn kleine mannetje bezig en het huishouden loopt steeds meer achter. Maar het maakt me steeds minder uit ;)
     
  7. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    heel herkenbaar.

    Ik heb bij onze eerste 5 dagen in het z.h doorgebracht. Toen ik thuis kwam was het huis 1 grote chaos en zwijnestal. M'n man had hele dagen bij mij gezeten en geen tijd gehad om e.e.a. even aan kant te brengen.
    Begreep het wel, maar ben toen ik thuis kwam dus wel jankend op de bank gaan zitten.
    Wat was ik blij dat de kraamhulp snel kwam en al snel weer de boel netjes had, gouden vrouw was het.

    Ben bang dat het deze x idd het zelfde zan verlopen...
     
  8. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Heb zelf wel een vent met inzicht (een zeldzaamheid geloof ik) maar ja....inderdaad als jij een paar dagen in het ziekenhuis ligt, hebben ze wel wat anders aan hun hoofd. Zeker als er eventueel nog 1 kleine rondloopt.

    Kan je misschien je moeder of schoonmoeder vragen ff de boel netjes te maken. Gewoon de 1e kleine dingetjes die opvallen. Keuken strak, salon tafel schoon, en stofzuigen, dan ben je al een heel eind.

    En vraag anders of hij wil proberen om die dingetjes te doen voordat je thuiskomt. Ze gewoon, als ik er niet ben, zie ik het toch niet....humor helpt altijd wel...althans wel bij mijn man, dan komt het niet zo zeurend over ;) annette
     
  9. wondertje nr 3

    wondertje nr 3 Actief lid

    24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    Heb me moeder om de hoek wonen en me mannetje weet ook wel wanneer het tijd word voor de stofzuiger oke ik zie hem niet ramen zemen enzo maar bij me vorige kids hield ie het ook bij en nu we in de buurt van moeders wonen zal het heus wel goed komen.
     
  10. Annete toen ik in het ziekenhuis lag vorig jaar heb ik ook gevraagd of hij een klein beetje de boel aan kant wilde brengen maar helaas. Hij ziet echt totaal niet dat er iets ligt .Wat dat betreft is het echt ideaal als je een man hebt die zelf ziet als er iets gedaan moet worden .

    Ik probeer het maar op me af te laten komen en zo ontspannen mogelijk er in te gaan straks. En hopen dat het allemaal wel meevalt als ik thuis kom. De vorige keer heb ik net als moedergans jankend op de bank gezeten . Wist gewoon dat als ik thuis zou komen het zo aan zou treffen .

    Kan het wel aan famillie vragen maar vind dat zo rot . Heb de hoop opggeven dat hij dat inzicht ooit nog gaat krijgen is echt zonde van de moeite .
     
  11. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik zie het wel voor me, mijn man is een schat maar echt een poets, of opgeruimd is ie niet. Hij pakt niet eens zijn eigen koffer in voor zakenreis. Ik ben altijd bang dat als ik straks bevallen ben en hij alles alleen moet regelen, dat het dan 1 grote chaos wordt.

    Nu ik vergeetachtiger wordt lopen er al dingen in de soep. Mijn man is al sinds donderdag terug van zaken en zijn koffer staat nog steeds op de overloop, dat ruimt ie ook niet op. pffffff
     
  12. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Een goed gesprek met hem aanknopen?
     
  13. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    dit lijkt mij ook een geval van goed gesprek.
    Maak een lijstje welke kamer moet hoe vaak per week stofgezogen worden.
    Wat wordt er vochtig afgenomen en hoe vaak.
    Hoe vaak sanitair etc etc ...
    Met een mooi lijstje, kan echt iedereen het

    Als je zelfs super netjes bent en hij niet, dan is het wellicht met lijstje nog net iets minder dan je zou willen maar vast acceptabel.

    Wij moesten met vliegende vaart naar het ziekenhuis, de boel de boel latend en met een hele lange bevalling waarbij ik hem echt nodig had, was er ook niemand voor het huishouden ( wat hij normaal dus gewoon doet), De kraamhulp had de boel heel snel weet netjes.

    blondiedfu : ik neem aan dat jouw kraamhulp je eerste week het hele huis op orde houd.
     
  14. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.711
    113
    Onze kraamhulp was erg goed in het huishouden. Elke dag was alles super schoon. Ze had voldoende tijd voor ons, maar ook voor het huis.

    Mijn vriend moest de hond en de boodschappen doen.

    Ik vond het heerlijk.

    Zodra ik een geweldig verdienende baan heb of erg veel geld win, doe ik het elke dag zo, :)
     
  15. Hier komen mijn zorgen ook wel vandaan. Ik werkte al heel weinig (zo'n 3 uur per dag) en deed al alles thuis. Mijn man heeft een eigen zaak en werkt ongeloofelijk veel ook op zaterdag en traint 2 avonden per week . Daarom vind ik het nooit erg om alles te doen en als ik iets vraag dan doet hij het ook wel hoor daar niet van.

    Het ligt ook wel aan de opvoeding denk ik . Volgens mij ruimde zijn moeder altijd alles achter zijn kont op. Hij doet iig erg zijn best om dingetjes op te ruimen na het in bad gaan of douchen enz alleen hij is zo chaotisch dat ie dat soort dingen vaak gewoon vergeet. Hoe vaak ik niet een goed gesprek heb gehad ...Het zullen ook vast wel de hormonen zijn hoor wil nu echt alles perfect hebben . Ben altijd al wel poetserig geweest maar nu is het nog x100 !
     
  16. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Nou ik had precies hetzelfde probleem , ben heel erg netjes op mezelf en ik heb mijn huis altijd perfect op orde , en mijn kraamhulp was alles behalve zo netjes , ik kon het echt niet aanzien ben zelf aan de slag gegaan twee dagen na de bevalling toen het te erg werd .... misschien kun je een familielid vragen om een beetje mee te helpen , mijn moeder heeft ook geholpen ....
     
  17. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Kan me je gevoel wel voorstellen hoor, helemaal omdat er straks allemaal visite komt, wil je toch alles netjes hebben.

    Ik zit maar met dat kraamzorg in mijn maag. Misschien vinden jullie het raar, maar dit is mijn 2e, die met een keizersnede gehaald word, Dus zeker 3 dagen ziekenhuis. Heb helemaal geen zin in kraamzorg. Mijn man kan een week vrij nemen, en mijn moeder kan ook helpen.

    Heb natuurlijk ook gewoon mijn dochtertje hier van 3 1/2 dus tja! kan ik toch niet aan een vreemde kraamzorg griet overlaten (zijn ze ook niet voor) . Hou ik niet van, en is mijn dochtertje ook niet gewend. Is het raar om geen kraamzorg te nemen? of zal ik gewoon me inschrijven voor min. 3 uur, wijzigen kan altijd nog lijkt me...wat vinden jullie?

    Ik hoef niks meer te leren over babygedoe ofzo, iemand anders kan ook wel flesjes warmen en mij ff helpen...of niet!
     
  18. Annette volgens mij ben je niet verplicht een kraamhulp aan te nemen als je dit niet wilt. Mij lijkt het wel fijn de eerste dagen iemand in huis waar je alles aan kunt vragen (voor mij is het dan ook de eerste) Juist nu kan ik niet veel hebben van moeders krijg het gevoel dat ze alles beter weet en bemoeit zich overal mee ppff
     
  19. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer

    :) herken dat wel hoor, moet nog een keer duidelijk met mijn ma het hierover hebben. Ga dan eerlijk zeggen wat ik wel en niet fijn vind. Ze eet hier nu vaak standaard 2 keer in de week, blijft gewoon hangen. Daar heb ik dan natuurlijk helemaal geen zin in, moet dat eerlijk (aardig) kunnen zeggen. Ik weet alles al, een 2e is natuurlijk niet anders al een 1e, dus tja. Weet het eerlijk gezegd nog niet zo. De aanvraag kwam nu binnen. Ik moet 13 september voor de 20 weken echo, dus vraag dan nog even hoe of wat. Kan me herr. van de vorige keizersnede dat ze toen zeiden dat als je na 3 dgn naar huis wilt, dat je dan minimaal 8 uur kraamzorg per dag moet hebben. Heb toen 9 dagen ziekenhuis gehad, dus vraag het nog wel ff. Kraamzorg is ook nieuw voor mij dus in dat geval.
     
  20. sam

    sam Fanatiek lid

    11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Denk dat bijna elke zwangere vrouw wel zo'n tijd krijgt van opruimen en poetsen enz. Maar uit mijn eigen ervaring weet ik dat ik nog niet meer op het huishouden maalde. Ik wist niet eens dat ze de was deed en de rest natuurlijk. Ben ook echt de 1e 5 dagen boven gebleven. Toen heel voorzichtig een uurtje op. En ik kan me niet eens meer herinneren of het wel of niet netjes was beneden. Het kon me eerlijk gezegd ook niks schelen. Want ik had en heb het mooiste meisje van de wereld gekregen.
    En moet ook wel zeggen dat ik een super kraamweek heb gehad en dat komt zeker door de kv. Die mij als een prinses behandelde. Ze zorgde ervoor dat ik op tijd ging slapen. Dan kwam ze me wakker maken met een verse fruitcoctail. Beschuit met muisjes en de post. Heerlijk jammer dat het maar een weekje duurd.
     

Deel Deze Pagina