Meiden, Ik wist niet helemaal goed hoe ik de vraag moest formuleren, maar wat voor gerechten maak je als je een 3 gangen menu maakt? Begin je met bijvoorbeeld, soep met brood of een garnalencocktail of iets anders? Soep vult namelijk erg en garnalencocktail heb ik vorige keer al gemaakt... Wat doe je als hoofdgerecht? Het toetje kom ik wel uit maar ik wil voor moederdag echt een super leuk 3 gangen menu maken. De kids eten alles, dus dat maakt niet zoveel uit.
meestal hier soep indd als voorafje maar als je dat erg vullend vindt kun je ook een salade maken van gekookte groenten die je laat afkoelen en op smaak brengt met knofloo, peterselie en zout, azijn, olijfolie en als nagerecht een lekkere vruchtensalade...verschillende vruchten klein snijden en dat marineren met citroensap, water en suiker...en dat in een leuk glaasje met iets van een ijsbolletje of stukje zelfgemaakt tiramisu ernaast
ooh ik vergeet het hoofdgerecht...meestal kip of vis uit de oven, ja ik heb wel diverse hoofdgerechten maar die zijn voornamelijk marokaans, turks of italiaans
Ik maak meestal als voorgerecht een heldere soep die vult minder als een gebonden soep. Als hoofd gerecht tsjah meestal vis of vlees maar wat er hier altijd gevraagd word is een eendenborstfile met een rode wijn saus en wat groente en of aardappel puree of gebakken aardappels
Je kan ook parmaham met meloen maken als voorafje. Of een slade met gegrilde kip en dressing hoofdgerecht zijn zoveel opties. Je kan gaan voor een pasta of aardappelen met vlees en groente of vis. overnschotel is ook erg lekker en niet heel ingewikkeld.
alle turkse/marokaanse recepten zijn welkom hoor. Ik eet al vrij vaak 'turksachtig' komt nogal overeen met griekse recepten. parmaham met meloen is een goed idee en idd de gekookte groentes, ook lekker voor de kids.
kip uit de oven met een saus van peterselie citroen en olijven en daarbij gebakken aardappeltjes is hier altijd wel een topper is marokkaans overigens als het je wat lijkt zet ik hem hier neer
Ik heb altijd als vooraf een kleine salade met sint jacobsnootjes Hoofdgerecht is 9 van de 10 keer lamsrack, of in het wildseizoen hert en dan met gebakken aardappeltjes, muntsaus voor het lam of wildsaus voor het hert en rolletjes sperciebonen.
Ik heb meestal soep (champignon oid) of vis/zeevruchten als voorgerecht (scampi in lookboter met geroosterd brood is hier favo!), als hoofdgerecht vlees (varkenshaas ofzo met boontjes of spruitjes+spekjes en aardappelpuree of kroketjes) en als nagerecht tiramisu of chocolademousse. Met de feestdagen heb ik meestal gevogelte als hoofdgerecht trouwens, gans of kalkoen bijvoorbeeld. met bijvoorbeeld bloemkool in kaassaus en een aardappelgratin. Ik krijg er honger van.
Wat hier altijd een succes is als gerecht gevulde aubergine Gevulde Aubergine, Karniyarik | Lekker Turks eten Je kan er rijst bij maken. Linzensoep is ook heerlijk vooraf en als toetje, wat Namya al zei stukjes fruit. Of j kan bijv ook frambozen vla nemen dat onderin het een schaaltje daarboven stukjes vers fruit.
Sorry TS offtopic Namya zou je mij aub het recept van je zelfgemaakte tiramisu kunnen pben? Heb het nooit op maar wil het graag proberen