Wat meenemen naar babyzwemmen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SushiLover123, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ga morgenochtend voor het eerst babyzwemmen met mijn zoontje van 15 maand. Vanavond nog om 5 voor 6 de prenatal ingerend, een zwembroekje gekocht en een badjasje. Helaas was de leuke blauwe niet meer in zijn maat en heb ik er maar een in het wit (lekker besmettelijk!). Die is ook niet van badstof, maar zacht. Nou ja, het is om warm te houden...

    Ik heb ook al zwemluiers en een handdoek, maar wat moet ik nog meer meenemen? Oja, en mijn eigen badpak en handdoeken natuurlijk. :)

    Enneuh, hoe gaat dat met naderhand douchen en omkleden? Je wil dat chloor van je lijf en je moet zelf ook nog afdrogen en aankleden. Hoe doen jullie dat?
     
  2. MissT

    MissT Niet meer actief

    Ben ook benieuwd, ga ook morgen voor het eerst :D
     
  3. snoet

    snoet Bekend lid

    3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Mestal hebben ze binnen een plank met waskussen waar je baby/dreumes op kan uit en aankleden.

    Je gaat gewoon met je kleine douche en wikkelt je kind in een handdoek of badjes en je slaat een handdoek om je zelf heen. Ik kleed Dilano altijd eerst aan en dan pas mezelf. Tijdens het aankleden krijgt hij ook wat te drinken en te eten. Ik zou ook olie of creme meenemen.
     
  4. snoet

    snoet Bekend lid

    3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    o ja en voor het vrijzwemmen bandjes of een zwemband
     
  5. veghelsemeid

    veghelsemeid Fanatiek lid

    3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    lady waar kom je vandaan??
    hier in veghel hebben ze aankleed kussens in het zwembad zelf
    zodat je eerst de kleine aan kan kleden
    en wat je nog meer mee moet nemen???
    msschien zeep en shampoo voor de kleine??
     
  6. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Hallo

    Wij gaan met regelmat naar baby- en (nu) peuterzwemmen. Bij ons in het zwembad is het zo dat ze op de baby-en-peuterzwem-dag aankleedkussens in de zwemzaal hebben liggen waar je je kindje kunt uit- en aankleden. Ik kleed mij dan eerst om in de dameskleedkamer, doe een badjas aan en ga dan met onze meid naar de zwemzaal. Daar doe ik haar kleertjes uit en zwemluier en badpakje aan. Dan gaan we 'zwemmen'. Na het zwemmen spelen we nog even en dan gaan we samen douchen, haar doe ik haa luier en badpak uit en zeep haar in met babyshampoo en mezelf ook, dan samen afspoelen en doe ik haar een badcape om. Zelf heb ik meestal een badjas mee. Die doe ik dan aan als ik ons meidje verder afdroog, met hydrofiel luiers, en aankleed. Ook smeer ik haar in met Neutral babycreme. Als ze in de kleren is, gaan we naar de dameskleedruimte en dan droog ik mij verder af en kleed ik mij aan. De buggy's en/of kinderwagens mogen(bij ons zwembad) op deze dag mee de zwemzaal in, ze staan dan bij de deur naar de kleedkamers.

    Wat ik allemaal mee heb:
    - zwemluier
    - badpak dochter
    - badpak voor mezelf
    - badcape
    - hydrofiel luiers
    - badjas + handdoek voor mezelf
    - shampoo, babycreme
    - badslippers
    - zwemvleugeltjes
    - koekje oid en drinken voor na het zwemmen als mama zich aankleed.
     
  7. Wennos

    Wennos Actief lid

    16 feb 2009
    103
    0
    0
    Bij ons bijna zelfde ritueel als hiervoor beschreven door Polletjepiek.
    Wat ik erg handig vind is de kinderwagen.
    Ik kies ervoor om eerst mezelf om te kleden in de 'grote dameskleedkamer' (die voor meerdere mensen gelijktijdig gebruikt kan worden). Hier kan mijn dochter dan toekijken vanuit de buggy of lekker rondlopen. Eigen kleding laat ik hier achter.

    Buggy en nog niet omgeklede dochter gaan mee naar het zwembad. Hier zijn omkleedkussens aanwezig om haar om te kleden.

    Na afloop douche ik haar eerst, kleed haar aan, zet haar in de buggy en laat haar toekijken terwijl ik mezelf ga douchen (zij heeft dan wat te eten/drinken). Dan weer mee naar de kleedkamer en mezelf omkleden.

    De eerste keer vond ik het ook erg spannend hoe het zal gaan, maar het wijst vanzelf. En anders gewoon vragen: er zijn genoeg moeders die ook een eerste keer zijn geweest en je precies op weg kunnen helpen.
     
  8. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
  9. Elegance

    Elegance VIP lid

    13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik lees even mee.. want met een kindje van 10 maanden krijg ik het niet voor elkaar om alleen te gaan zwemmen... hij kan staan/kruipen etc etc.. maar vind dat zo vies over de vloer daar.. we mogen de kinderwagen niet mee de kleedkamer innemen.. dus dan moet ik in een gezamelijke ruimte, waar ik me al totaal niet prettig voel.. me omkleden? uitkleden dat kan dan nog als je al je zwemkleding eronderaan hebt.. maar afdrogen ed.. vind ik toch wel erg privacy gevoelig.. mijn mannetje zit geen moment stil en kruipt dus over die vieze vloer.. ben dus benieuwd hoe jullie zoiets zouden oplossen hihihi.. want wil zo graag weer gaan zwemmen, maar doordat ik door de week niemand kan meenemen kunnen we niet meer gaan...
     
  10. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Elegance, je mag de maxi cosi toch wel meenemen? Bij ons mogen er geen kinderwagens naar binnen maar wel maxi cosi's. En ja die gezamenlijke kleedkamer ontkom je misschien niet aan, ik heb er zelf geen moeite mee, bovendien is er vaak genoeg toch niemand. Ik neem Irem altijd mee in de maxi cosi, in kleedkamer zit zij daarin, ik kleed me om, loop met haar en de spullen naar het zwembad en kleed haar aan de rand van het zwembad om bij de aankleedkussens.

    Terug idem dito, we gaan samen douchen, ik kleed haar daar weer aan, zet haar in de maxi cosi en ga dan mezelf aankleden in de kleedkamer. Tegen de tijd dat we naar buiten gaan zijn haar haartjes dan ook gewoon droog.
     
  11. veghelsemeid

    veghelsemeid Fanatiek lid

    3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    ow ja wij hebben hier in de kleedkamers een box staan
     
  12. fafje

    fafje Niet meer actief

    waar kan ik trouwens een normale goede basic badpak halen voor mezelf, heb dat in 20 jaar niet meer in gehad ofzo :p haha..

    wij kunnen pas in mei terecht, mirza is dan 8 mnd...waar moet je je wagen dan laten eigenlijk!?

    ik moet es ff bellen met dat zwembad
     
  13. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Bij een sportzaak kun je als het goed is het hele jaar door zwempakken halen.


    Ik ben laatst met Tycho gaan zwemmen samen met mijn schoonmoeder... ik zou niet weten hoe ik dat alleen moet doen hahaha. Mezelf omkleden, wassen, drogen... waar laat ik die kleine dan enz enz. Dus wij gana met zn 2en.... gezellig en handig :)

    Ow en je kleintje zal na het zwemmen heeeeeerlijk slapen!! Tycho die heeft echt uuuuuuren geslapen toen we terug waren terwijl hij normaal met geen mogelijkheid naar bed te krijgen is !!

    xxx
     
  14. Elegance

    Elegance VIP lid

    13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Dus toch de gezamelijke kleedkamer :) dan vind ik het ineens minder leuk hahaah.. wat betreft de maxi cosi.. daar past hij al met 9 maanden niet meer in :)
    Ons kleine mannetje is eigenlijk een groot mannetje hehe :)
    Misschien moet ik ook eens kijken of er een box staat, dat zou het iig prettiger maken om mezelf even te kunnen afdrogen en aankleden..
    maar ben dus niet de enige die de vloer ook zo vies vind daar ;)
     
  15. Happygirl86

    Happygirl86 Fanatiek lid

    14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik heb ook nog even een vraag.. ik heb dit gelezen hier, maar laten jullie de maxi cosi dan in de kleedkamer? Of neem je die helemaal mee naar het zwembad (lijkt me niet toch?)

    Ik denk dat wij zondag voor de eerste keer eerst maar papa meenemen naar het zwembad, kan ik even kijken hoe het allemaal is. Ik wil ook graag babyzwemmen.
     
  16. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #16 SushiLover123, 1 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2011
    Er stond hier ook een box. Ideaal! MC werd door iemand de kleedruimte ingenomen, maar niet tot bij het zwembad.
    Badjasje heb ik niet nodig gehad.
    Ik heb geen probleem met gezamenlijk omkleden/douchen. Ik ga ook naar sauna's, dus sja...

    Elegance: Paste je kindje met 9 maanden niet meer in de maxicosi?!?! Wat vreemd! Die van mij paste er nog in toen hij 13 maanden was. Hij vond het alleen niet meer leuk, want hij wil nu alleen nog maar rechtop zitten.

    Wat voor maxicosi hadden jullie dan?


    EDIT: Misschien dat dat het verschil is tussen een autostoeltje groep 0 en groep 0+???
     
  17. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Nou volgens mij legt niemand haar baby daar op de grond hoor ;). Alle babietjes komen in de maxi cosi en de wat grotere kindjes kunnen meestal al lopen dus die gaan ook niet op de grond. Bij ons staat wel een soort van box maar die vind ik dan weer vies ;). Als je zoontje niet meer in de maxi cosi past misschien in een lichtgewicht buggy? da's ook makkelijker meenemen dan de hele kinderwagen
     
  18. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Jawel, de maxi cosi gaat mee naar het zwembad en daar blijven ze staan in de hoek ergens. Vooral omdat als je uit het water komt en je kindje is aangekleed en jij bent nog nat het niet zo handig is je kindje tegen je aan terug naar de kleedkamer te dragen ;). Het is geen must, maar ik vind het wel zo makkelijk. Plus het gevaar van uitglijden natuurlijk. Maar het zal misschien per zwembad verschillen hoe het gaat.
     
  19. Elegance

    Elegance VIP lid

    13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    een maxi cosi uit het jaar 1850, nee vorig jaar gekocht, niet de goedkoopste versie iig.. vraag me niet naar de naam.. dunno..
    Wat zegt jou dat al je kindje van 13 maanden er wel nog in past en mijn kind van 9 maanden niet meer? dat de mijne iets groter is toch? :D laat ik het zo zeggen, bij het cb loopt hij boven de curve.. hij zit al een paar weken in maat 86 en in de supermarkt vragen ze geregeld of hij een spekje of stukje worst mag.. hij loopt dan ook aan een hand mee... niet gek dat hij dan niet meer past he? :D
     
  20. Elegance

    Elegance VIP lid

    13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    precies, mijn issue, wat als je baby nog niet loopt, maar ook niet meer ligt? :D het idee van box vind ik ook vies, maar dacht dat ik me niet zo moest aanstellen.. :)
    maar wil zo graag weer met hem gaan.. dat we dan toch maar de zaterdag gaan als papa mee kan :D
     

Deel Deze Pagina