Wat miste er in je vluchtkoffer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door riga01, 1 aug 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    deze vraag is voor de dames die al eens bevallen zijn. Wat miste jullie uiteindelijk in je vluchtkoffer/in het ziekenhuis? Bij de eerste heb ik hem zoals de meeste ook maar beetje via internet en verhalen om mij heen ingepakt. Maar ik merkte dat er toch wat dingen waren die overbodig zijn geweest en juist dingen die ik miste.

    Bij mij was dit dat ik niet genoeg variatie in baby kleding bij mij had. Hij paste de helft niet en ik moest een nachtje blijven dus kwam daardoor eigenlijk te kort:confused:. Daarnaast vond ik extra sokken overbodig omdat ik het nog nooit zo warm gehad heb ik mijn leven haha (maar dat is wel heel persoonlijk dat snap ik,zou nu zomaar anders kunnen zijn)

    Lijkt mij leuk om jullie ervaringen te horen:D
     
    Esila vindt dit leuk.
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Extra babykleding idd hah
    Had 1 setje 50 en 1 56 maar ook wij moesten blijven en kind was zo misselijk dat ik elke keer dacht: o nee... spuug niet.... heb geen kleren voor je want 50 is al erg groot...
     
    riga01 vindt dit leuk.
  3. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Achh ja precies dat dus hihi
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Stomme is dat t ons tweede kindje was... de eerste was ook medisch. Toen ook maat 1 50 en 1 56 en gedacht: oeps, niets reserve mee. En hij was maar 48 cm
    Niets geleerd haha
     
    riga01 vindt dit leuk.
  5. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Als het wel gebeurt hebben ze vaak wel wat kleertjes liggen. Tenminste dat hadden ze hier in het ziekenhuis wel. Ik lag een aantal nachten in het ziekenhuis toen de kleine snachts het laaste setje vies maakte. Toen viste de verpleegkundige gewoon een setje uit de la en nam mijn man weer nieuwe mee vanuit thuis. Het zijn echt super saaie witte kleren maar zonder zal je niet zonder zitten.
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Alleen kleding maat 44/48
    Had niet verwacht dat ze zo klein zou zijn na 2 kinderen van 7 pond.
    Had wel al extra spullen in gepakt omdat de kans groot was dat ik moest blijven.
    als extra had ik bij me:
    - babykleertjes
    - nachthemd
    - sokken en ondergoed
    - sloffen (mag niet op blote voeten lopen na de bevalling in ons zh)
    - kleding vriend + tandenborstel en deo
     
    riga01 vindt dit leuk.
  7. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    In België blijf je steeds 3 nachten. Ondanks dat ik echt wel meer dan 1 slipje per dag mee had, had ik toch nog ondergoed te weinig. Gelukkig kon ik mijn vriend zijn spannende boxershorts dragen. Was nog handig met het kraamverband ..
     
    S2909 en riga01 vinden dit leuk.
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik had juist teveel bij mij. Ik zou het denk ik verdelen over twee tassen. 1 die je direct mee neemt met de gewone nodige spullen en setjes. En één tas voor achterin de auto of thuis die een ander makkelijk even mee kan nemen mocht het nodig zijn.
     
    Mvm2018, Arwen86, riga01 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Neusspray. Ik had tijdens mn bevalling een hele verstopte neus waardoor ik niet goed kon puffen en persen. Ik hoor de gyn nog roepen tijdens de persweeen; "Iemand moet naar de apotheek, er moet NU neusspray komen!:roflmao:
     
    spannendetijden en riga01 vinden dit leuk.
  10. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Dit was handig inderdaad, ik bleef onverwachts van di tot vrij in het ziekenhuis en dan is het wel handig.
     
  11. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Een goeie oplader. Ik had een nieuwe gekocht zodat ik die weken in de tas kon laten. Bleek in het ziekenhuis dat het er 1 was voor iPhone, dat past niet op samsung:D

    Bij de eerste ook wel te weinig kleding maar dat werd een ks. Heb daarvoor nu niet extra ingepakt, dat kan man of ma wel meenemen dan
     
    riga01 vindt dit leuk.
  12. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Zwembroek voor man! Ik zat graag onder de douche en wilde man z’n handen vast houden tijdens het puffen. Hij werd zeiknat en miste een zwembroek.
     
    spannendetijden en riga01 vinden dit leuk.
  13. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Een jas of vest voor mezelf en schoenen. Bij de bevallinr van de 2e en de 3e moest ik achteraf naar het ziekenhuis en had ik geen schoenen of pantoffels mee omdat ik met de ambulance ging. Bij de 2e had ik geen schoenen. Maar moest ik achteraf toch een week blijven. En bij de 3e had ik wel om de schoenen gedacht maar niet aan een jas. Terwijl het vreselijk vroor. En dus ijs en ijskoud was. Mijn man was zo lief om zijn jas af te staan.

    En inderdaad ook genoeg kleertjes voor baby en jezelf in geval je moet blijven.
    Na de 2e moest ik dus een week blijven waar we niet op gerekend hadden en ik had alleen 1 setje voor de baby en 1 voor mezelf. Dus mijn man kon de kasten af voor kleding. Dat had even wat voeten in de aarde. En wat de baby betreft ging dat nog wel. Want dat hing per setje aan een hanger. Maar voor mij was het lastiger.

    Lekkere doucheschuim voor jezelf mee nemen is ook erg lekker. Ze hebben in het ziekenhuis ook wel. Maar die is niet zo lekker als die van mezelf. En ik had dat dus ook niet mee na de 2e bevalling.

    En een tip: misschien niet op iedereen van toepassing en afhankelijk van het seizoen. Omdat wij na de 2e bevalling onverwacht naar het ziekenhuis moesten ging de baby met mijn man in de auto en ik met de ambu. Het was in oktober een koude nacht en de baby had het erg koud. Kwam met flinke ondertemperatuur aan in het ziekenhuis. Toen hebben wij met de 3e bevalling thuis ook voor de zekerheid een warme kruik in de maxicosi gelegd. (Maxicosi stond bij ons altijd klaar bij de vluchtkoffer.) En maar goed ook want we konden weer naar het ziekenhuis maar nu was de maxicosi lekker warm. En buiten zo,n beetje de koudste nacht in lange tijd. Hij was nog wel wat koud, maar niet zo koud als de 2e.
     
    riga01 vindt dit leuk.
  14. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Wat lijkt het mij heerlijk om in de winter te bevallen en nadenken over dikke kleding en kruiken @HvL :|:D

    Handig topic dit op de valreep!
     
    Louise11110, riga01 en Frieke vinden dit leuk.
  15. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Drinken.
    Ik had na de bevalling zo’n dorst, ik kon wel 3 pakken appelsap wegdrinken. Dus ik heb eerst de koelkast van de verlosafdeling leeggedronken en daarna mijn man op pad gestuurd richting de kantine.
    Dus bij de tweede heb ik 2 flessen Vitamin water ingepakt. Heb ze ook allebei leeggedronken na de bevalling. :thumup:
     
  16. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Drinken en een suikerwafel voor na de bevalling.
    Praktisch voor de kleine had ik andere kledij een grotere variatie willen meenemen. Ik was vergeten hoe warm het in het ziekenhuis is en had enkel romers met lange mouwen en pyjama’s met voetjes mee...
    voor mezelf extra grote nachtkleedjes, comfi pantoffels, deo, extra ondergoed. Volgende keer zou ik ook mijn eigen hoofdkussen meenemen.
     
  17. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.866
    7.809
    113
    Amsterdam
    Eerste keer genoeg voor 2 nachtjes alleen werden er drie door keizersnede dus vriendlief moest heen en weer naar huis.

    eerlijk zoveel gekke dingen dan voor een overnachting en toilettespullen heb je ook echt niet nodig.

    Tweede keer lag ik al in het zkh en kwam hij onverwacht 4 weken te vroeg dus helemaal niks! Z’n eerste outfit was er eentje van het zkh, gelukkig hebben ze dat soort dingen liggen. We hebben die weer achter gelaten zodat ze die konden wassen en evt konden hergebruiken of hij ging naar de stapel voor moeders die het financieel moeilijk hebben.
     
  18. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier ook kleertjes tekort bij een plotse keizersnede. Man nam kleertjes mee vanuit huis, en vergat rompers. Gelukkig kon mijn moeder even snel bij de hema paar rompers halen voor ze langs kwam :D
     
  19. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    In het ziekenhuis hebben wij een winkeltje die alle maatjes kleding verkopen voor in geval van nood zeg maar :D

    Ik miste niets eigenlijk....wat ik niet bij had, verkochten ze wel bij ons of was te leen.
     
  20. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.114
    15.623
    113
    Vrouw
    Eigen nachtlampje en hoofdkussen was ik bij de 3de vergeten.

    Verder veel te veel spullen mee.
     

Deel Deze Pagina