Hoi meiden, Wij hebben een bugaboo cameleon besteld en kunnen hem binnenkort ophalen. Nu is mijn vraag wat hebben jullie voor dekentje, lakentje, matrashoes, o.i.d. erin??? Ik heb echt geen idee wat ik moet halen. Alvast bedankt. Groetjes, Elisa
In de Bugaboo heb ik lakens en dekentjes gebruikt die je ook voor een wiegje gebruikt. Eronder een molton en erop bij het hoofdeind een in een driehoek gevouwen hydrofiele doek tegen het spugen.
Hetzelfde hier. Alles wat je in de wieg gebruikt(als je die hebt), kan je ook voor in je wagen gebruiken. Lakentjes, deken en molton. Ikzelf had voor in de wagen 1 deken. 2 lakentjes, 2 hoeslakentje en 2 molton. Altijd handig om er 2 te hebben ivm wassen of als ze gespuugd hebben.
Over het matrasje hoef je niet persee iets heen te doen want er zit een hoes omheen die je kan wassen met een aerosleep erin. Dus op het matrasje heb ik verder niks liggen. Verder heb ik een dekentje (75x100cm) en een wieglakentje erin. Ik heb ook een Lodger wrapper dus daar wikkel ik hem ook wel eens in en dan heb je geen deken/lakentje nodig.
Goed om te weten dit, had er niet over nagedacht dat je dat ook moet hebben. Want een dekentje/lakentje/molton,enz. voor een ledikantje gaat dan waarschijnlijk ook niet passen?
Ik had om het matrasje van de Bugaboo een waskussenhoes zitten. Past altijd en is niet zo'n gedoe met opmaken . Daarop een hydrofielluier bij het hoofdeinde voor het spugen. Verder gewoon "opgemaakt" als een wiegje, dus met wieglaken en dekentje. Shining, beddengoed voor een ledikantje gaat idd niet passen, is veel te groot en wordt dan propperig.
Hier ook opgemaakt met een aankleedkussenhoes en een hydrofielluier aan het hoofdeind. Als het warm was nam ik een dekentje met een lakentje wat we als verschoningsset ook in de wieg gebruikte. Onze jongste is van november dus voor de echte koude wintermaanden hadden we een lodger wrapper. Lekker warm en superhandig omdat je die mooi om het hoofdje kan sluiten en gene jasje nodig!
Wij gebruiken een hoes voor het aankleedkussen voor op het 'matrasje' van de wagen.. verder een wieglakentje en wiegdekentje.. hydrofielluier opgevouwen in een punt op het hoofdeinde
Nog even over dit topic.. ik heb de bugaboo voetenzak ook besteld, maar dat is dan niet geschikt als dekentje/wrapper voor in de wieg?
hoi hoi de voetenzak is volges mij echt alleen voor als de bak weg gaat voor het zit gedeeltje voor je kindje (bij ongeveer 6 mnd) lijkt me niet handig om die in de bak te leggen, al zou het misschien wel kunnen ik had in de bak ook gewoon wieghoesje, dekentje+lakentje van wiegje, en hydrofiele luier, en nog een zijltje erin, voor t geval dat misschien een x de luier niet goed zat o.i.d. en alles onder de poep/plas zit, om het 'matrasje' te beschermen.
volges mij is de voetenzak alleen bedoeld om te gebruiken bij het wandelwagen gedeelte(bij ongeveer 6mnd) dus niet in de bak al zou het misschien wel kunnen...? maar lakentje enzo lijkt mij toch handiger, en voor de winter zou die zak misschien wel lekker zijn, maar voor de zomer lijkt het mij erg heet, die zak heeft fleece aan de binnenkant en is best dik. groetjes
Wij hadden Eva wel in de voetenzak liggen als we naar buiten gingen. Ze is in december geboren. Was heerlijk warm zo. Sliep ze er thuis in dan gewoon onder een lakentje en deken.
De voetenzak is idd alleen voor in de wandelwagen en niet voor in de reiswieg. De zak is zowieso nog veel te groot voor een pasgeboren kindje. De voetenzak is ook niet helemaal plat want er zit een hoek in (het stuk waar ze straks met de billen op zitten) lijkt me ook niet echt prettig om op te liggen.
Oke, bedankt voor jullie reacties! De een wel, de ander niet dus, maar het is er niet echt voor bedoeld geloof ik..