Wat moet ik doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Appelwang, 18 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Chantage of fraude. Beide fout. Hij is zelf ook niet helemaal zuiver...
     
  2. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Is het wel chantage? Is het niet anders bedoeld, zo van: zolang wij niet constructief overleg kunnen hebben over de financiën (dus niet jij niets, ik alles) en de zakelijke kant niet op papier kunnen zetten kan jij ook niet van mij verwachten dat ik met alles over de kinderen met jou ga overleggen??

    Uiteraard lezen we alleen jouw kant van het verhaal, maar het lijkt mij een frustrerend verhaal voor je. Wist je dat als je bewijzen hebt dat je ex partner niet meewerkt aan oplossingen (en bijv niet meer meebetaald aan hypotheek) je het in uitzonderlijke gevallen voor elkaar kunt krijgen dat alleen jouw handtekening voor verkoop woning voldoende kan zijn om het huis te verkopen? Een oud buurvrouw heeft dat via een rechter voor elkaar gekregen nadat haar ex man haar keer op keer het haar ingewikkeld maakte.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    In je openingspost staat het anders.

    Mocht het inderdaad zo zijn dat het gezag pas na zijn tegenwerking ter spraken kwam, dan begrijp ik je iets beter.
    Het lijkt me enorm lastig om alles zo eerlijk mogelijk overeen te komen en de kinderen er verder zo min mogelijk bij te betrekken. Als je partner in deze totaal niet mee wil werken, is het bijna onbegonnen werk. En dat terwijl je wel moet om verder te komen.

    Toch vind ik het gezag zo gebruiken echt niet oké.
    En ik zou dan ook echt een gesprek met hem aan gaan. Niet bij het overnemen van de kinderen, maar echt met hem afspreken. In dat gesprek het gezag nog een keer bespreken en aangeven dat je hem dat niet meer wil onthouden, omdat het gewoon niet oké is. Dat zijn gedrag ook niet oké is. Jullie moeten er samen uit komen voor jullie zelf en boven al voor de kinderen. Om vervolgens te kijken of jullie een nieuwe start kunnen maken om het zo goed mogelijk te regelen voor iedereen (incl. gezag voor hem).

    Sterkte en succes.
     
  4. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw

    Zo staat het er wel in tenminste zo lees ik het wel. Eerst alle tegenwerking en daarna dat ze een overeenkomst heeft opgesteld mbt gezag.
     
  5. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Haar post begint met een stuk over gezag en dat zij hem dat niet wilde geven. Vervolgens over het tegenwerken van zijn kant waardoor ze uiteindelijk een overeenkomst heeft samengesteld.

    Maar goed ts gaf aan dat de volgorde anders was, dan hoe ik de op lees:$
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  6. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.467
    113
    Zeker is hij ook niet zuiver. Ik begrijp ook dat zij ook niet weet hoe zij dingen moet regelen met iemand die totaal niet meewerkend is. Daar sprak ik ook mijn begrip over uit. Maar de kinderen inzetten om iets voor elkaar te krijgen vind ik (voor beide partijen) niet kunnen.
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  7. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Precies dit..!
     
    Lorena86 vindt dit leuk.
  8. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.467
    113
    Er zijn denk ik twee smaken.
    Of hij werkt mee en dan kan het via een mediator. Het is dan geven en nemen. Water bij de wijn. Etc.

    Of hij werkt niet mee en dan een advocaat inschakelen. Via de rechtbank zaken regelen en vast laten leggen.
     
  9. Appelwang

    Appelwang Lid

    17 mei 2011
    28
    4
    3
    NULL
    NULL
    Ik heb elke keer over het gezag willen praten. Hierin schrijf ik dat ik hem het gezag niet wil geven, maar naar hem toe niet op die manier uitgesproken. Benoemt dat ik juist een goede regeling wil voor de kinderen. Aangegeven dat er afspraken gemaakt moeten worden in het belang van de kinderen. Keer op keer geprobeerd, maar het lukt niet. Die overeenkomst is misschien niet de goede manier geweest, maar ik wilde hem in beweging krijgen om mee te werken om afspraken te maken.

    Ik heb ook begrip voor zijn situatie straks als hij geen huis meer heeft. Hij gaat tijdelijk naar zijn ouders. Maar in het ouderschapsplan blijft de regeling gewoon doorlopen. De kinderen kunnen namelijk ook bij zijn ouders terecht in het weekend. Het enige wat er wel veranderd is dat het weekend vanaf zaterdagochtend ingaat. Vanwege 5 jarige die vrijdagavond zwemles heeft en zaterdagochtend vroeg op het sportveld moet zijn. En zijn ouders wonen op 30 min rijafstand terwijl ik om de hoek ga wonen. Een 5 jarige heeft voldoende rust nodig. Als hij weer een eigen huis in de buurt heeft, gaan de weekenden weer in vanaf vrijdagmiddag.
     
  10. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    @Appelwang Wat zit je in een ontzettend moeilijke situatie!! Een scheiding is al afschuwelijk en dan nog op deze manier is slopend! Helaas genoeg ervaring hier over een niet mee werkende ex, zeer moeizame communicatie.
    Alle oordelen die ik hier lees over misbruik, chantage.... Het is zo makkelijk oordelen als je zelf niet in die enorme spagaat zit!
    Ik lees dat je het beste wil voor je kinderen. Hoe je vroeger samen streefde naar het beste voor je kinderen wilde, nu sta je opeens lijnrecht tegen over elkaar. Ik denk dat het een kwestie is van lange adem en je bij elke stap en beslissing weer goed overweegt of dat besluit ook echt in het belang van je kinderen is. Of wanneer je wel iets zou kunnen loslaten en vertrouwen op de man die je ooit hebt leren kennen als verantwoordelijk persoon. Ook al laat hij nu in deze situatie een hele andere kant van zichzelf zien.
    En ja, mediator is het prettigst voor beide partijen maar dan moet je beiden op bepaalde punten wel wat kunnen toegeven aan de ander. En als hij achter je rug om al bezig is om het gezag te krijgen via de rechter dan heeft hij dus al een eigen advocaat. Misschien tijd om je eigen advocaat te nemen en niet om steeds harder te gaan vechten maar nog steeds met als doel om het zo goed mogelijk te regelen, zonder dat je ex volledig over jou heen loopt.
    Heel veel sterkte!!
     
    Spax, Sassie1981 en Forumnaam vinden dit leuk.
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    En dit zeg ik dus altijd tegen al ‘mijn’ ouders die bij mij aan tafel zitten:
    “ Een vechtscheiding voer je nooit alleen....”
    Jullie ook. Jullie doen hier beiden wat in. Allebei even kinderachtig, sorry dat ik het zeg.
    Maar helaas gaat het zo vaker. En als je elkaar straks niet meer emotioneel kunt raken, dan gaat het waarschijnlijk de financiële kant op.

    Waarschijnlijk niet wat je wil horen, maar zo lees ik het wel nu.

    Mijn tip; zet even je eigen gevoel aan de kant tov je (ex)man. Ga geen machtsmiddelen gebruiken. Val niet in de ‘als jij het doet doe ik het ook’ tol.
    Maar vooral; betrek hier zo min mogelijk anderen bij. Van (vecht)scheidingen is bekend dat er hele hordes mensen bij betrokken worden naar 1 van de 2 kanten om zo te bewijzen aan de buitenwereld, straks misschien aan de raad voor de kinderbescherming of jeugdzorg, hoe goed jij als de ene wel niet bent en hoe slecht de ander is.

    Sterkte in ieder geval. Het is ook niet makkelijk allemaal.
     
    MyMiracle, Madelie, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Exact.
     
    Lorena86 vindt dit leuk.
  13. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.515
    7.312
    113
    Komt het nou echt op dat ene half uurtje aan? Je ontneemt je andere kind dan ook de vrijdagmiddag/avond en nacht bij pappa.
     
    Gewooniemand en Sopje1234 vinden dit leuk.
  14. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ik zou ook niet blij zijn als ik in zijn schoenen stond wat betreft het gezag . Jij bent niet de enige ouder , dus waarom zou jij in jou ogen hem het gezag mogen onthouden.

    Je hebt er het meest je kinderen mee. Gun ze hun vader , ooit waren jullie gelukkig genoeg om 2 kinderen te krijgen. Dat jullie elkaar niet meer leuk vinden kan , maar ga hem niet allerlei rare eisen opleggen om het gezag van zijn kinderen te krijgen . Dit gaat van kwaad tot erger .
     
    Sopje1234 vindt dit leuk.
  15. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Dit.
    Ik zou ook een advocaat zoeken (Ik ken er nog 1 die echt goed is in scheiding en ook vechtscheidingen)
    Mocht je meer willen weten kun je mij pb en.
     
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Amen. Zeer volwassen en juist geformuleerd.
     
    Forumnaam vindt dit leuk.
  17. Spax

    Spax Lid

    27 dec 2019
    22
    55
    13
    @Appelwang zoek een goede advocaat! En heel veel sterkte!
     
  18. Spax

    Spax Lid

    27 dec 2019
    22
    55
    13
    Hier ben ik het echt niet mee eens. De situatie in dit topic zijn inderdaad twee vechtende ouders... 'voor wat hoort wat...' en getouwtrek om een hoop zaken.

    Ik heb mijn ex-man alles gegeven wat hij wilde hebben. Hij wilde de hele inboedel: prima.
    Ik mocht niet in het huis blijven wonen: ook goed. Hij wilde geen alimentatie betalen: dan niet. En nog weigerde hij om de scheidingspapieren te ondertekenen. Hij verzon steeds weer wat nieuws. Afspraken gemaakt, een week later een e-mail dat hij zich bedacht had. Tussendoor werd ik nog gezellig bedreigd ook. Nooit op gereageerd, alleen gemeld bij de politie.

    Best pijnlijk als je door wil met je leven.... en mensen & instanties het gaan hebben over een vechtscheiding. Nee, gewoon een scheiding waarbij één partij niet wil meewerken. Één vechtende partij. Die opmerkingen hebben me echt geraakt.

    Natuurlijk snap ik dat het er ook heel vaak anders aan toe gaat, maar toch heb ik moeite met dit soort zwart-wit uitspraken
     
    flipflop, Gewooniemand, Relax en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    @Iertje81 en soms is het wel één ouder.
    In onze vriendenkring meegemaakt, gelukkig deed de vader alles voor de kinderen en zag de rechter dat.
    Zelfs nu kan zij niet normaal communiceren en dat is echt naar voor de kinderen. Zij verzint bizarre dingen.
     
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik heb jou bij mijn weten nooit aan mijn tafel gehad dus ik kan niet over jouw situatie oordelen of daar iets over zeggen ;)
    De mensen die ik wél aan tafel heb gehad, daar geldt mijn gezegde wel voor en daar had ik het over.
     

Deel Deze Pagina