wat moet ik hier van denken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door , 28 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    hallo

    ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het volgende

    ik ben bijna 20 weken zwanger. geen makkelijke zwangerschap ivm diabetes en een schildklierprobleem.

    maar ik wilde wat vragen over mijn buik.

    ik heb al een aardig buikje en ik heb al een paar weken dat als ik wat doe, zoals boodschappen, huishoudelijke klusjes, wandelen met de hond, etc, ik een moeie, zware buik heb.
    een soort gespannen, opgeblazen, vervelend gevoel. ik vind een broek dan ook heel vervelend zitten. het valt me steeds vaker op dat ik zo'n gevoel heb.
    ik weet niet of dit een harde buik is want ik herken niet de symptomen van een harde bal/meloen in je buik.

    ik ga meestal dan even rusten en dan is het snel beter.
    maar zijn dit wel harde buiken?

    wat moet ik hiermee? ik doe al bar weinig,vanwege mijn diabetes zit ik in de ziekte wet en werk ook niet. ik slaap elke middag, maar misschien heb ik wel meer rust nodig?
    zijn die buikklachten gevaarlijk?

    bedankt alvast
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi loesloes,

    De manier hoe je ze beschrijft kunnen dit inderdaad harde buiken zijn. Harde buiken zijn oefeneningen van de baarmoeder vaak zie je wat later in de zwangerschap maar bij eerder voorkomen wijzen ze vaak op een te actieve moeder. Je schrijft ook dat je ze juist krijgt als je bezig bent, je neemt dan je rust dit is heel verstandig. De harde buiken kunnen opzich geen kwaad. Soms is een blaasontsteking de boosdoener van de harde buiken, laat morgen even je urine nakijken bij de huisarts!
    Groetjes imke
     

Deel Deze Pagina