Ik weet sinds vorige week donderdag dat mijn 0 uren contract per 1 juli niet verlengd word na 2 jaar. Nu ben ik 8 weken zwanger, wat moet ik nu doen?? Solliciteren is logisch maar.. moet ik me voor de zekerheid nu laten inschrijven bij het UWV ofzo? voor het geval niemand mij aan neemt? En wat moet ik doen met mn zoontje? die gaat nu nog naar het kdv maar als mijn inkomen 'stopt'.. ??? moeten we dan alles zelf betalen (want dat kunnen we niet)? HELLP
Sowieso even naar het UWV gaan en info inwinnen. Geloof dat je je pas echt kan aan melden als je daadwerkelijk werkeloos bent zeg maar.
Je mag volgens mij, omdat je in dit jaar gewerkt hebt, nog de rest van het jaar gebruik maken van de kinderopvangtoeslag. Precieze regels weet ik niet, maar volgens mij hoef je niet direct alles zelf te betalen (zou je tijdelijk werkloos zijn, dan ben je je plekje niet kwijt op het KDV en hoef je ook niet weer op de wachtlijst). Succes!
Sterker nog, volgens de belastingdienst hoef je maar 1 dag officieel gewerkt te hebben in het hele jaar om recht te houden op je kinderopvangtoeslag, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. En als je een wijziging van inkomen doorgeeft gaat je toeslag nog omhoog ook nog. Tenminste ervanuit gaande dat je uitkering lager is of je helemaal geen inkomen meer hebt.
Je kunt je 3 weken voor 1e ww dag inschrijven bij UWV WERKbedrijf en een ww-uitkering aanvragen. Je zult gedurende de ww-uitkering wel moeten solliciteren, waarschijnlijk 1x p.w. Echter werk vinden, zal idd waarschijnlijk moeilijk worden. Heel veel succes!!
Wat zijn de voorwaarden? U hebt 1 of meer kinderen en ontvangt hiervoor kinderbijslag of een pleegouderbijdrage. Krijgt u die niet? Dan moet u uw kind in belangrijke mate onderhouden. De kinderen moeten op uw woonadres ingeschreven staan. Uw kind gaat naar een geregistreerd kindercentrum of wordt opgevangen door een geregistreerde gastouder die is ingeschreven bij een geregistreerd gastouderbureau. Wilt u weten of uw kinderopvanginstelling is geregistreerd? Dit kunt u dit navragen bij de gemeente. U kunt ook op de website kijken van de gemeente waarin uw kinderopvang is gevestigd. Het kind waarvoor u kinderopvangtoeslag vraagt, zit nog niet op het voortgezet onderwijs. U of uw toeslagpartner betaalt de kosten voor kinderopvang. U hebt de Nederlandse nationaliteit of een verblijfsvergunning die recht geeft op toeslagen. Voor uw toeslagpartner geldt dit ook. Lees meer hierover bij Ik heb niet de Nederlandse nationaliteit. U werkt. Of u krijgt van UWV of de gemeente een bijdrage volgens de Wet Kinderopvang om 1 van de volgende redenen: - U hebt bijstand en werk - U hebt een uitkering als kunstenaar en volgt een traject gericht op arbeidsinschakeling (WWIK) - U bent jonger dan 18 jaar, hebt bijstand en studeert - U volgt een re-integratietraject en hebt geen uitkering of werkgever - U volgt een inburgeringstraject op grond van de Wet inburgering - U volgt een re-integratietraject via UWV of de gemeente - U bent student Wat verstaan wij onder werk? Onder werk verstaan wij dat u: in dienst bent bij een werkgever meewerkt in de zaak van uw toeslagpartner winst uit onderneming hebt inkomsten uit andere werkzaamheden hebt, bijvoorbeeld als freelancer, alfahulp of artiest een re-integratietraject volgt via uw werkgever
Het is dus niet meer zo dat iedereen recht heeft op de kinderopvangtoeslag. 1 dag in dit jaar gewerkt hebben is niet meer voldoende. Als ik jou was, zou ik met UWV contact opnemen. Ik denk dat je wel moet solliciteren maar dat je ook recht hebt op een uitkering (als je aan de voorwaarden voldoet). Wanneer je een uitkering (WW etc) krijgt, heb je recht op kinderopvangtoeslag. Omdat je inkomen is verlaagd, heb je recht op meer kinderopvangtoeslag. Voor meer info: www.toeslagen.nl Succes!
rot zeg, ik meen me te herinneren dat je best een geschiedenis hebt qua werk toch? Dan is dit niet prettig! Hoop dat je snel iets nieuws vind, kdv mag je idd nog een tijd laten lopen. Gewoon snel afspraak maken op het UWV!