Wat moet ik nu doen?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door leen1982, 2 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Hallo,

    mijn gynaecologe heeft me vandaag gezegd dat ze deze week nog werkt en de week daarna in verlof is! Ik heb bij een eerste zwangerschap (4 jaar geleden) een keizersnede gehad en daarom wil haar mannelijke collega, die volgende week in haar plaats dan werkt, mij niet vaginaal laten bevallen maar terug een keizersnede doen!
    Dus dacht ze eerst om mij deze week nog te laten inleiden, maar na het inwendig onderzoek en de echo blijkt dat de baby nog te hoog zit, niet ingedaald is en ik geen opening heb! Dus inleiden kan ze niet doen zegt ze want ik zou dan toch een keizersnede moeten krijgen omdat het te moeilijk zal gaan en ze te veel zou moeten stimuleren en ik dan kans heb op een ruptuur (scheuring) van mijn litteken!

    Ik ben normaal uitgerekend op 17 april en dan zou ze terug uit verlof zijn, ze zei me dat ik ook kon wachten tot dan en dan heb ik misschien wel een kleine kans dat ik vaginaal kan bevallen en het ingeleid kan worden! Maar het kan dan ook zijn dat de baby nog niet klaar is en het toch ook een keizersnede wordt!

    Dus het is nu aan mij zegt ze om te kiezen! Ofwel ga ik deze week binnen en wordt het een keizersnede (als ik zou spontaan weeën krijgen nog voor 17 april en binnenga in ziekenhuis wordt het OOK een keizersnede) ofwel wacht ik tot 17 april voor de kleine kans dat ik mss geen keizersnede nodig heb (maar als ik nog geen opening heb of het wordt te moeilijk dan is het ook toch nog een keizersnede)!

    Ik weet echt niet wat te doen, de ene moment denk ik van te wachten maar het kan dan toch ook een keizersnede zijn en de andere moment denk ik van: och, laat het dan nu maar komen! Nu is mijn moeder toch nog thuis en kan me helpen met alles; ook met mijn zoontje van 4 jaar!

    Help?! Wat zouden jullie doen in mijn plaats?
     
  2. Ik vind in principe dat je gewoon op je gevoel af moet gaan.

    Maar zoals jij het beschrijft is de kans toch erg groot dat je een keizersnede krijgt. En je kan jezelf "het verdriet" besparen door er al zelf voor te kiezer een KS te doen, in plaats van hopen op een vaginale bevalling en dan met spoed een KS te krijgen.

    Daarnaast kan je moeder nu nog helpen.

    Persoonlijk zou ik dan, uit praktische overwegingen, toch voor de KS kiezen (deze week).
    Een naast de praktische kant om mezelf de ellende van een onverhoopte speod KS te besparen.

    Maar het gaat erom wat JIJ wilt, en niet hoe ik daarover denk.
     
  3. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Bedankt voor het antwoord goddes tear!

    Ik denk er ook zo over eigenlijk! Ben enorm bang dat ik te veel hoop op een vaginale bevalling en er is veel kans dat ik na haar verlof ook nog met een keizersnede moet bevallen of dat er iets misloopt of ik het te nauw krijg en dan wordt het een spoedkeizersnede!

    En hier is het nu paasvakantie en is mijn mama twee weken thuis, daarna moet ze gaan werken, en zij is de enige die mij kan helpen na de keizersnede!

    Ik heb al één achter de rug dus ik weet dat het echt niet zal lukken om met een pasgeboren kindje en een zoontje van 4 jaar alleen thuis te moeten zitten en op beiden te moeten letten! Ik kan nu zelfs niet rustig stil blijven zitten met hem alleen omdat hij zo een druk ventje is!
     
  4. Wat jouw beslissing uiteindelijk ook zal zijn, ik wens je ontzettend veel sterkte toe, en een hele fijne kraamtijd!
     
  5. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Dankuwel goddes tear, ik ga straks samen met mijn moeder eens erover praten en daarna mijn gynaecoloog bellen!
    Ik hou jullie zeker op de hoogte wat de beslissing wordt!
     
  6. Hartstikke fijn! Heel veel succes gewenst!
     
  7. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    De kogel is door de kerk! :)

    Mijn moeder kan na de paasvakantie zich twee weken ziek zetten via haar huisarts! Dus ik zou dan toch nog twee weken wachten tot mijn uitgerekende datum en mijn gynaecoloog terug is uit verlof!

    Ik moet dan binnen gaan op 17 april om aan de monitor te liggen en ook al is het die dag nog een keizersnede dan heeft de baby toch nog twee weken langer in mijn buik kunnen blijven! En wie weet heb ik dan toch al opening en is de baby toch al ingedaald en dan zou ze wel proberen om het in te leiden en vaginaal te bevallen!

    Dus dat zijn drie goede redenen om te wachten tot 17 april hé :D
    1) misschien heb ik wel al een ingedaald kindje en opening tegen die datum en dan kan het ingeleid worden en heb ik kans om vaginaal te bevallen!
    2) heb ik nog geen opening en toch direct een keizersnede dan heb ik zowiezo twee weken langer gewacht en dat zal beter zijn voor de baby
    3) mijn moeder kan toch twee weken thuis zijn dan om mij te helpen na de bevalling!

    Dus komt mijn babytje niet eerder dan 17 april (door spontane weeën) dan zal het die dag een keizersnede worden of ingeleid worden!

    We zullen zien hé wat er gebeurd!

    Bedankt voor de antwoorden :p
     
  8. Hartstikke goed, fijn dat je tot een besluit bent gekomen.
    Wat een geluk zeg dat jouw moeder dan nog kan!

    Ik duim voor een ingeleide bevalling op 17 april.

    Op voorwaarde dat jij het gelijk laat weten als de kleine er is ;), deal? :p .

    Heel veel liefs,
    GT
     
  9. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Ok, das een deal :D

    Ik hou jullie op de hoogte!
     
  10. Ok, daar hou ik je aan ;) !
     
  11. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik hoop da alles vlot verloopt zenne, twas geen makkelijke keus, maar ge ziet éh: oplossingen vallen soms uit de lucht :)
    Veel succes éh!
     
  12. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Dankuwel platliggertje!

    Ah, ge weet het :) , ik ben blij dat ik mijn moeder heb of zou niet weten wat gedaan!
     

Deel Deze Pagina