wat moet ik nu?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Vagans, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Dag dames.

    Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en ben vertrokken met mijn dochter.

    Ik heb lucht nodig, ik wil weer gelukkig zijn en dat gaat op het moment niet met hem...

    Maar nu?

    Ik heb geen enkel idee wat ik nu moet doen???

    Ik heb geen baan, ik logeer bij mijn ouders (waar eigenlijk echt geen plek is)

    Ik ben medehuurster van onze woning (contract loopt nog t/m eind september)

    En ik heb geen rooie cent of oog woonruimte. (niet ingeschreven)

    Heb enkel onze dochter, de hondjes en wat kleding meegenomen.
    Hij is niet onredelijk dat ik verder geen spullen mag halen ofzo, voornamelijk verdriettig dat ik weg ben.

    Maar nu... daar sta je dan... Iemand van jullie tips wat ik nu moet doen? Heb ik recht op hulp of niet? Ik ben even helemaal gebroken, van verdriet en angst. Ik wil graag een leventje opbouwen maar ik weet gewoon niet hoe.

    Alvast bedankt voor het lezen van mijn berichtje.
     
  2. 1985Breezer

    1985Breezer Bekend lid

    19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    *inschrijven bij de woningbouwvereniging
    *werk zoeken

    en even tot rust komen....
    sterkte
     
  3. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

  4. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ja inschrijven is al 30 euro... 30 euro meer dan dat ik heb.
    Gemiddeld moet je ook 3 jaar ingeschreven staan voor enige kans.

    Ik kan ook niet te lang bij mijn ouders blijven... Dus ben echt met spoed op zoek... Maja niemand die je helpt natuurlijk...

    Werk zoeken zowiezo Maar moet dat fulltime zijn? Wie zorgt er dan voor mn meisje? Ze kan wel naar mn moeder maar kan dat kind toch niet altijd maar wegbrengen... ze krijgt ook BV op verzoek en is een flesweigeraar...

    K.. zooi.

    Wil het heus niet allemaal zo zwart zien, en weet echt wel dat ik bepaalde dingen gewoon moet. Maar moeilijk is het wel.
     
  5. Mrs Hair

    Mrs Hair Fanatiek lid

    9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Per direct aanmelden bij de gemeente voor bijstand. NU doen, want je weet niet wanneer je werk vindt. In de tussentijd heb je recht op bijstand. Eventueel kan je een voorschot krijgen, voor bijvoorbeeld inschrijven bij de woningbouw-vereniging. Wellicht kan je urgentie krijgen.Dit zijn dingen waar de gemeente je mee kan helpen.
     
  6. Mrs Hair

    Mrs Hair Fanatiek lid

    9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oh ja:En het volgende:Heb je al een eigen bankrekening? Komt het geld van de kinderbijslag op jouw rekening? Zo niet: Regelen.Advocaat/mediator regelen. Via Nederlandse Orde van Advocaten - Nederlandse Orde van Advocaten kan je een advocaat in jouw buurt vinden. Let er op dat ze werken met gefinancierde rechtsbijstand, dan heb je een hele kleine eigen bijdrage. Advocaat/mediator kan je helpen om alle procedures over alimentatie in gang te zetten, en ook een voorlopige regeling voor alimentatie te maken.
     
  7. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Misschien eerst eens even op adem komen. Is de situatie echt zo uitzichtloos dat de relatie niet meer de moeite is om uit te zoeken of er nog wat te redden valt? (en dit bedoel ik niet lullig he, want je zult niet voor niets zijn weg gegaan)
    Je ziet nu dingen niet meer helder door de emoties. Dus geef jezelf even een paar dagen, dan kun je weer praktisch denken. Dan komen er wel oplossingen (als je werkt heb je recht op kinderopvangvergoeding bijvoorbeeld, hoeft je dochter niet altijd naar oma etc)
     
  8. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Alles van haar komt op mijn rekening, ik ook heb alleen het gezag.

    Bedankt voor het meedenken dames! Heel lief van jullie! Bedankt!
     
  9. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Kunnen je ouders dit niet even voorschieten dan? Lijkt me toch geen grote moeite toch?

    Verders denk ik dat je gewoon even tot rust moet komen en dan even de zaken op papier moet zetten wat betreft de zaken die je moet regelen.
     
  10. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Bedankt dames.

    Het doet pijn dit... ik vind het zo erg voor ons meis! Ik heb haar altijd een liefdevol mooi huis willen geven met een mama en een papa. Precies zoals ik ook opgegroeid ben! En dan valt het in duigen... dat is klote.

    Ik ga mijn best doet om toch een mooi leven voor ons op te bouwen!

    Nu eerst even weeked, even diep in en uit ademen, het allemaal al moeilijk genoeg en dan ook nog happy en vrolijk blijven voor mijn meisje, want ze verdient een vrolijke mama! En ik verdien het niet om als voetveeg gebruikt te worden! Daar ben ik nu wel achter.

    Nogmaals dank dames, ik ben nu op en gebroken, maar ik zal ook helen!
     
  11. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Hij belde net.

    Of ik de kleine klaar wilde maken dan kwam die dr zo halen want zn vader was er ook...

    Maar ze slaapt, dus dit vertel ik hem. Moet ik dr wakker maken... (hoezo ego)

    Dus ik weiger dit en nu dreigt die stappen te ondernemen...

    Wat kan hij allemaal doen? moet ik me zorgen gaan maken?

    Nog even voor de duidelijkheid: Hij heeft haar erkend als ongeboren vrucht maar Geen gezag...

    Reacties graag PB, hij hoeft hier niet zn volgende stap terug te lezen ;)

    Oja en als jullie nog de reden willen weten. Hij heeft nooit voor me klaargestaan, me gholpen of me met respect behandeld. Ik was een inwonende poetsvrouw waar die ook nog eens lekker op kon schelden... Dat is me teveel geworden.
     
  12. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hé meissie, wat vervelend voor jou en Yara! Maar je hebt nu dus toch de stap gemaakt. Probeer tot rust te komen en natuurlijk mag je nu verdrietig zijn! het is wel een relatie van een aantal jaar die nu geschiedenis is. En je hebt samen een kindje!

    Mbt de stappen die vriend kan nemen, niet direct veel. Jij hebt als enige het gezag. En hoe moet hij voor haar zorgen wanneer hij een week op een week af werkt :$ Of wil hij haar maar meenemen... zn baas ziet m aankomen :(

    Mbt werk voor jou, je hoeft niet direct fulltime te werken hoor. Mbt BV op verzoek, dat ben je inmiddels al aan het afbouwen/omzetten naar vaste voeding toch? Dat scheelt al een heel stuk, maar lastig is het wel wanneer ze de fles weigert.

    Is het een optie, mbt huisvesting, om tijdelijk op een vakantiepark te gaan zitten? In ieder geval eentje in de buurt van je woonplaats en in de buurt van voorzieningen?
     
  13. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    @ Hopmarjan: Dat heb je hier niet echt in de buurt volgens mij.
    Vervelend is ook dat ik geen rijbewijs heb...

    Gelukkig heb ik mn ouders nu nog !
     
  14. 1985Breezer

    1985Breezer Bekend lid

    19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Jammer dat je zo afhankelijk van hem was (financieel) daardoor is het nu ook moeilijk voor je.
    Ik wil je heel veel succes wensen in de toekomst.
     
  15. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Mijn tip je ex gaat maar uit huis, jij bent medebewoner (kan het ook langer tot eind september?) dus hebt met kind meer recht dan dat hij heeft.
    dan vraag je bijstand aan ondertussen kun je vast wel wat bij je ouders lenen
     
  16. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    maar de woning kost 750 euro per maand... dat kan ik nooit betalen!

    vandaar dat hij er blijft wonen.

    Daarnaast hebben mijn ouders ons dik 2.000 euro geleend 2 jaar terug en nog geen cent terug gehad omdat alles fout liep. Ik wil niet weer bij hun aankloppen! Zo breed hebben ze het nu ook weer niet...
     
  17. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik had er wel wakker gemaakt hoor. Gezag of niet, hij is toch geen slechte vader? Hij mag zijn dochter toch wel hebben?

    Hij werkt een week op en een week af, misschien kunnen jullie co-ouderschap doen dat hij haar de ene week heeft en jij de andere week? Ken een stel die dat ook zo geregeld heeft.

    ECHT inschrijven bij de woningbouw! Die 30 euro kan je vast wel ergens regelen. Als je enige aanspraak wil maken op voorrang ofzo op sociale gronden moet je ingeschreven staan.
    En als je geen voorrang krijgt dan moet je op zijn minst je nu inschrijven anders duurt het alleen maar langer tot je een woning krijgt.
    In de omliggende gemeentes, kan je daar eerder een woning krijgen?

    Idd nu bijstand aanvragen.
    Zijn jullie getrouwd? Dan moet hij gewoon alimentatie betalen aan jou als jij niet werkt en dan kan je misschien toch in die woning blijven
     
  18. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.732
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje wat een naar voor jullie :( Wat ik zou doen:

    - Inschrijven bij een woningbouw
    - Inschrijven bij www.directwonen.nl (moet je ook inschrijfgeld betalen, maar dan krijg je bijna wekelijks te zien waar je op dat moment kan wonen) Het zullen in jouw geval kamers zijn, maar beter iets dan niets toch? In de tussentijd kun je op woningen van de woningbouw reageren..
    - Werk zoeken!! Maakt niet uit wat, als het maar inkomsten zijn
    - Bijstand aanvragen
    - Als je werk hebt, kun je misschien via de belastingdienst toeslagen krijgen, even navragen welke..
    - Voor spullen kijk eens op: www.gratisoptehalen.nl of marktplaats. Oh ja, op marktplaats staan vaak ook woningen waar je snel in kan.

    Ik zou duidelijke afspraken maken met de vader van je dochter over dagen dat ze bij hem is en bij jou. Stappen kan hij volgens mij niet ondernemen, want hij heeft geen ouderlijk gezag. Hij is volgens mij wel verplicht tot het betalen van alimentatie omdat hij haar erkend heeft... Sterkte meid!
     
  19. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Wat een nare situatie. Als het allemaal nog vers is lijkt het allemaal uitzichtloos, ik heb ook in jouw schoenen gestaan. Hoe moeilijk het nu ook lijkt, het komt goed en als het een beetje mee zit kom je er uiteindelijk sterker uit, als je achteraf ziet wat je allemaal zlef hebt opgelost!
    Wat ik heb gedaan:
    -Naar de woningbouw voor urgentie. Eerst niet gekregen (huis was nog niet verkocht dus niet dakloos, maar dat ben jij al wel mét kind, dus op zich niet best, maar voor het krijgen van urgentie wel goed) Later wel gekregen en na 3 maanden erg mooi huis.
    -Naar ISGD (sociale dienst), als je kunt aantonen dat je echt niks meer hebt, krijg je meteen een voorschot en ze zijn er erg aardig als je langs de bewaker heen bent gekomen (tenminste hier). Met een kindje tot 5 jaar hoef je niet meer persé te werken.
    -Naar het maatschappelijk werk om ervoor te zorgen dat alles goed verliep ook onderling, zodat de kinderen zowel met papa als met mij een goed band konden houden (is al 10 jaar het geval), zij kunnen je ook helpen met geldzaken en het is gratis!

    Heel veel succes en sterkte en als ik je ergens mee kan helpen stuur gerust een PB!
     
  20. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    -die 30 euro ergens vandaan halen en je gelijk inschrijven bij een woningbouw vereniging..mischien kan je ook urgentie krijgen
    - ik weet niet hoe oud je bent maar mischien kun je ook een uitkering krijgen
    -solliciteren! het hoeft geen fulltime baan te zijn
    -nu alvast uitkijken naar meubels e.d want je weet niet wanneer je een huis krijgt en dan als het snel gebeurd is dan is het ook wel fijn dat je wat spullen hebt. kijk rond op mp enx of je wat gratis spulletjes kan ophalen
    -als je nog geen baan kan vinden ga dan desnoods tijdelijk schoonmaakwerk aan huis doen, heb je ook nog wat geld verdient
    - begin met sparen zodra je wat geld heb
    - kijk op www.rechtopgeld.nl
    -zoek een maatschappelijk werker die openen deuren voor je die je zelf niet open had gekregen of die je over het hoofd heb gezien
     

Deel Deze Pagina