wat moet ik nu?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Mupsje, 2 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupsje

    Mupsje Nieuw lid

    1 jul 2021
    2
    5
    3
    Vrouw
    Ik weet even niet zo goed waar te beginnen. Ik zit nog te shaken en de tranen lopen over mijn wangen. Ik heb er een grote rotzooi van gemaakt en ik weet niet wat ik doen moet..

    Mijn vriend en ik hebben samen twee kinderen, waarvan één met een beperking. Wij wonen als gezin in een huis, maar het is al heel lang niet meer zoals het hoort te zijn. Het gevoel is weg, we slapen ook al heel lang niet meer samen. We leven als huisgenoten, maar niet meer dan dat. Als onze twee schatten er niet waren geweest, dan waren we waarschijnlijk al lang geleden uit elkaar gegaan.
    Ik heb een hele grote fout gemaakt door in de afgelopen maanden gevoelens te ontwikkelen voor een ander en ik ben één keer over de grens gegaan door met hem naar bed te gaan. Zo ontzettend stom! En je raadt het al, ik heb net een positieve cb digital in mijn handen. Ik ben zwanger. Van hem.

    Hij weet van mijn situatie met mijn vriend. Ik heb hem al verteld over de zwangerschap en hij is over de wolken. Hij wil niets liever dan een kind. Ik weet nu echt niet wat te doen. Mijn gedachten razen alle kanten op. Ik voel me zo schuldig. Vooral naar mijn kinderen toe. Ik wil hun gezin niet uit elkaar rukken, en zeker niet op deze manier. Maar zo langs elkaar heen blijven leven met hun vader is ook geen optie.

    Een derde kindje is meer dan welkom en mijn hart staat zo ontzettend open hiervoor. Maar ik weet dat dit chaos gaat opleveren en ik ben zo bang. Deze timing is gewoon verschrikkelijk. En het is mijn fout, ik had het één eerst moeten afronden voor ik me inliet met een ander. Maar wat moet ik nu? Zelfs het allerlaatste dat ik zou willen zit in mijn hoofd. Moet ik deze zwangerschap laten beëindigen?
    Ik heb niemand waarmee ik hierover kan praten momenteel. Ik voel me zo ontzettend rot en onzeker.
     
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Oei..
    Ik ga niet zeggen dat je dom bezig bent geweest want dat weet je zelf ook al ;)
    Ik zou sowieso beginnen met je vriend.
    Bij elkaar blijven vanwege de kinderen is nooit goed, kinderen voelen echt aan dat het tussen hun ouders niet goed zit.
    En wees eerlijk. Vertel hem wat je voelt of beter gezegd niet meer voelt en dat je gevoelens heb gekregen voor een ander.
    Je zal hem toch moeten vertellen dat je zwanger bent van die ander dus je kan maar beter in 1x alles er uit gooien als dat ie constant stukjes van het hele verhaal te horen krijg.
     
    NiVa0230 en Spectre vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.533
    26.097
    113
    Vrouw
    Heb je een geregistreerd partnerschap? Zo ja dan is je vriend de wettelijke vader van je kind in de buik.

    Ik zou open kaart spelen als eerste naar je vriend toe. Voordat hij met pech het via via toevallig krijgt te horen.

    Sterkte!
     
  4. DeniseMK

    DeniseMK Actief lid

    14 sep 2018
    110
    54
    28
    Vrouw
    Oeee jeetje, wat een lastige situatie!
    Langs elkaar heen leven en bij elkaar blijven voor de kids is sowieso niet verstandig. Ik zou het gesprek eerst met je vriend aangaan voordat je beslissingen neemt. Je geeft zelf al aan dat het kind erg welkom is, weghalen is dan dus geen optie, maar dan moet je wel nu je zaakjes gaan regelen (en niet te lang wachten tot het kind er is).
     
  5. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Bij je vriend blijven voor de kinderen is sowieso iets wat je nooit moet gaan doen. Daar wordt toch niemand gelukkig(er) van?

    Open kaart spelen. Want je hebt het tenslotte zelf die keuze gemaakt om toch met de ander het bed in te duiken. Maar goed, daar ben je je zelf van bewust.. Je geeft zelf aan dat het tussen jullie niet gaat, dus dan sowieso voor jezelf en de kinderen kiezen. En intussen maar zien waar het schip strandt.

    Oohja, en daarbij geef je aan dat je maanden gevoelens voor een ander hebt ontwikkeld. Maar zoiets overkomt je he... Dat is niet doelbewust. De keuzes die je daarin maakt wel! Hopelijk kom je eruit. X
     
  6. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.348
    3.633
    113
    Vrouw
    Poeh, heftig. Ik las in een ander topic een bericht van je dat je 2x met hem het bed in bent gedoken, voor en na je eisprong? (je schrijft hier dat het eenmalig was)

    Er zit niks anders op dan alles open te gooien. Ga om de tafel met je vriend. Daar zal ik als ik jou was mee beginnen. Wat eerder geschreven is, als je geregistreerd partnerschap hebt of getrouwd bent is hij de wettelijke vader. Ik zou in jou geval je eerst volledig focussen op jezelf, je kinderen en je zwangerschap, wat je keuze ook gaat zijn. Bij elkaar blijven voor de kinderen is echt geen goed idee.

    Sterkte!
     
  7. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik wil niet onaardig klinken maar waarom heb je onveilige seks met je minnaar??

    het enige wat ik je kan aanraden is denk heel goed na en probeer uit te vinden hoe je je toekomst wil, en met wie
    Succes
     
  8. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Praat met je vriend en vertel hem wat je hier neerzet. Dat jullie langs elkaar heen leven. Dat je een ander hebt ontmoet. En dat je zwanger bent van diegene.

    Wat je m.i. nu het beste kunt doen is met de billen bloot. Speel open kaart, het is ook zijn leven, zijn gezin.
     
  9. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Wat zegt je gevoel? Als je naar de toekomst kijkt, wat zie je dan?
     

Deel Deze Pagina