Wat moet je regelen na de geboorte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mexico, 4 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ik ben een beetje vertraagd door mijn zware bevalling dus weet eigenlijk ook niet meer wat ik allemaal nu moet regelen. Bij de verzekering het kindje aanmelden heb ik gedaan, voogdij regelen zijn we mee bezig. Maar wat moet je nog meer regelen, kunje nu al de belasting teruggave van de kinderopvang regelen? En wat moet er nog meer echt gebeuren?


    xxx
     
  2. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Zou het zo snel ook niet echt weten. Misschien een spaarrekening voor de kleine? Maar dat is niet iets wat echt moet zeg maar.
    En de kinderbijslag?!
     
  3. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ja moet je dat zelf regelen kinderbijslag? zo ja waar moet ik dan wezen?

    xxx
     
  4. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Als het goed is moet je dat opgeven bij de belasting... net zoals huur en zorgtoeslag
     
  5. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
  6. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Kinderbijslag aanvragen
    Kinderbijslag aanvragen is eenvoudig. Heeft u bericht van de SVB gekregen, dan kan het zelfs direct via internet.
    Wordt uw eerste kind geboren dan ontvangt u de aanvraagset vanzelf thuis. De gemeente (in Nederland) geeft namelijk de gegevens van u en uw pasgeborene na de aangifte door aan de SVB. De aanvraag kunt u vervolgens indienen via internet met een DigiD. Dit is een persoonlijke combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord waarmee u terecht kunt bij elektronische diensten van overheidsinstellingen. Ook uw DigiD ontvangt u thuis. U kunt ook het aanvraagformulier invullen en opsturen. Het SVB-kantoor in uw regio beoordeelt vervolgens of u kinderbijslag krijgt.

    In sommige situaties moet u zelf een aanvraagformulier opvragen bij de SVB. Dit is bijvoorbeeld als u niet in Nederland woont, pas net met het gezin naar Nederland bent gekomen, of een kind hebt geadopteerd. Ook als u kinderbijslag wilt aanvragen op een ander moment, neemt u zelf contact op met de SVB.
     
  7. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Bij ons kwamen ze 1e keer thuis langs en werd afspraak voor volgende keer gemaakt, maar er zijn ook bureaus waar je zelf naar toe moet bellen: oftewel de controle afspraak op het consultatiebureau (1x rond 4 weken)

    Eventuele nacontrole bij gyn of verlosk.

    Aanmelden bij de huisarts

    Pas al je verzekeringen aan (zorgverzekering, inboedel, doorlopende reisverzekering, aansprakelijkheid, rechtsbijstand, etc etc)

    Doorgeven aan werkgevers

    Als me nog iets te binnenschiet meld ik me weer
     
  8. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    en niet te vergeten een uitvaartverzekering,geen leuk ding om over na te denken maar wel belangrijk
     
  9. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Voor kinderbijslag kregen we van het SVB automatisch een formulier. Je krijgt ook automatisch een sofi nummer van de belastingdienst. (Die zijn er meteen bij.)

    Inschrijven huisarts
    Inschrijven apotheek
    Aanmelden zorgverzekeraar
    Aanmelden uitvaartverzekering
    Programma downloaden van belastingdienst voor toeslag kinderopvang, invullen, en versturen
     
  10. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Als je de kinderopvangtoeslag wilt aanvragen, moet je wel een sofinummer (tegenwoordig burgerservicenummer) hebben van je kindje.
    Dat krijg je vanzelf opgestuurd.
    Verder is het dan ook handig om het contract van het kinderdagverblijf bij de hand te hebben.

    Kinderbijslagaanvraag wordt vanzelf naar je opgestuurd.
     

Deel Deze Pagina