Wat nog doen bij nu positieve corona test?

Discussie in 'Corona forum' gestart door cowgirl80, 5 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Ik werd zaterdag wakker met een dikke keel en een blafhoest. Omdat ik naar mijn vader in het verpleeghuis zou gaan en daar een afspraak met zijn verzorgster had, leek het me netjes toch even te testen. Nee he, ben ik toch alweer (vierde keer) positief:confused:

    Nu begrijp ik dat veel mensen niet meer warm of koud worden van Corona. Maar op de website van de overheid staan nog steeds strenge isolatieregels enzo. Dat verbaasde me eigenlijk! Ik twijfel dus een beetje hoe “casual” ik er nu mee om moet gaan? Kan ik morgen mn kind naar school brengen? Kan er morgen een kind komen spelen? Boodschappen doen? Ik zal mn leidinggevende wel even bellen wat ze wil met naar kantoor gaan… maar voelt wel gek als ik niet naar mn werk ga maar wel boodschappen zou doen…
     
  2. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.812
    2.540
    113
    Vrouw
    Oeh wat een lastige vraag. Het omt heeft alleen een advies uitgebracht de richtlijn is nog niet aangepast. Dus officieel moet je in quarantaine tot je klachtenvrij bent (of 5 dagen). Dus ik zou thuiswerken, maar wel gewoon op afstand je kind naar school brengen, boodschappen doen op een rustig tijdstip en idd even niet naar het verzorgingshuis.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  3. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Wat vervelend. Degene om me heen zijn wel meer casual ja. Vriendinnen gaan niet naar werk dan (maar kantoor functie dus kunnen thuiswerken en dat heeft werk dan liever, mijn werk heeft nu ook liever dat ik thuis werk ook als ik geen Corona heb maar erg verkouden ben bijv) maar brengen wel kinderen naar school. En deden ook na een paar dagen toen de klachten minder waren (maar voor de 5 dagen) een boodschapje.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  4. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    Dingen buiten zou ik geen probleem mee hebben, dus je kind zelf naar school brengen is prima.
    Ik zou niet blij worden als je mijn collega zou zijn en bij mij in de buurt zit te blaffen ;)
    Qua boodschappen enzo ligt het eraan hoe hard je blaft en snift denk ik. Ik zou er ook niet meer een week mee thuis blijven, maar ik zou ook geen mensen bewust willen aansteken (net zoals ik dat vervelend vind bij verkoudheden, griep, buikgriep etc).
    Ik ben twee keer erg ziek geweest van Corona, dus mijn kind zou ik niet bij je willen laten spelen.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.328
    12.020
    113
    Vrouw
    Ik snap je dilemma. Ikzelf zou idd overleggen met mijn werk of ik welkom ben of niet.
    Ik zou wel boodschappen doen en ook gerust mijn kind naar school brengen. Ikzelf zou geen kind bij mij thuis laten spelen. Dat doe ik ook niet als er iemand hier in huis buikgriep heeft. Of ik zou het doorgeven aan de moeder van het kind en hen dan de keuze laten.

    En verder gewoon kijken naar hoe ziek ik me zou voelen.
    Beterschap!
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.969
    8.771
    113
    2 weken geleden in dezelfde situatie. Zodra ik mijn eerste positieve test had gelijk de rest van het gezin getest en iedereen corona. Man en ik de eerste keer, zoon tweede keer.

    We hadden gelukkig boodschappen gedaan maar we zijn niet meer weg geweest.
    Met zijn alle binnen.

    Zo lang die richtlijnen er zijn houden we er aan. Man en ik waren er goed ziek van en dat willen we niet aan een ander geven. Zoon moest wat hoesten verder niks bijzonders. Man en ik stampende hoofdpijn, beroerd en ik hoesten constant.

    Hoe gaat het nu met jullie?
     
  7. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Ik vind het soort van een “geruststelling” om je verhaal te lezen. Iedereen doet net alsof het maar een verkoudheid is en we ons niet druk meer moeten maken. Ik heb ook vooral hoofdpijn en een heel slap gevoel. Ik hoest wel afentoe en zit vol snot. Ik vind het zo vervelend voor mn werk… ik had net vakantie gehad en voor mn vakantie ookal een keer buikgriep gehad. Het lijkt wel alsof ik nooit meer naar ze toe kom:cool:

    Ik ben de enige zieke in ons gezin. Mijn man en mn oudste hebben trouwens nog nooit corona gehad. Ze zijn immuun denk ik. Ik daarentegen ben blijkbaar heel vatbaar. Had ik nou toch maar gewoon een vaccinatie gaan halen :( Ik was het ook van plan, maar de enige locatie in de buurt zit op een heel afgelegen plek en het kwam er steeds niet van.:oops:
     
  8. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.179
    261
    83
    Oudste dochter (17) had eergisteren een positieve test. Blijft 5 dagen thuis.
    Ik werk met mensen met kwetsbare gezondheid, doe steeds voor ik ga werken een zelftest en draag uit voorzorg een mondneusmasker (voorschrift werkgever). Verder gaat de rest van t gezin gewoon z’n gang, wel sneltest bij klachten.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.969
    8.771
    113
    Wat naar dat je alweer aan de beurt bent met de corona. Wij hebben wel vaccinaties gehad maar weet niet of we dan extra immuun zijn. Wil niet weten of we zieker waren zonder die spuiten.

    Ik heb 1 dag gehad waar in ik 24uur hoesten. Van de ene hoestbui naar de andere, nauwelijks slapen en zelfs rechtop je ogen dicht doen maakte niet uit. Echt hoesten tot spugen toe. Andere dagen gelukkig "maar" normaal hoesten.

    Heb je al overleg gehad met het werk? Ik neem aan dat ze niet willen dat je de rest aansteekt. Met die stampende hoofdpijn kun je ook niet concentreren. Tenminste ik kon niet eens op een normaal scherm kijken.
    Mijn kobo ereader leest als een boek en dat was het enige wat nog wel kon.
    Nog wel eetlust? Dat was hier helemaal weg.

    Hopelijk knap je snel op, zo vervelend voor je. Tijd voor de lente!
     
  10. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Oh ik ben wel “volledig” gevaccineerd 1,5 jaar geleden hoor. Maar ik had voor dit jaar een nieuwe willen gaan halen en dat heb ik uiteindelijk niet gedaan. Het staat er een beetje raar zie ik.

    Mijn teamleider is met vakantie deze week… tja ik voelde me vandaag eigenlijk ook te slecht om vanuit huis te werken. Ik kijk morgen wel, misschien dat ik een paar uurtjes wat probeer. Ik heb nog wel eetlust alleen het smaakt allemaal wel anders. Niet zo extreem als bij de eerste keer corona, toen smaakten dingen echt vies chemisch bij mij. Hopelijk komt er ergens een eind aan binnenkort. Voor nu maar weer eens lekker vroeg mn bed in.:)
     
  11. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Ik had maandag een positieve test. Baas gebeld, die zei: de regels zijn er af dus als je je goed voelt moet je gewoon komen werken ( bij koorts ofzo uiteraard niet) Dus ben gegaan.
    Heb wel mijn kappersafspraak verzet. Dat vind ik dan toch niet zo netjes. Collega’s waren toch wel flink ziek er van geweest (en hebben mij waarschijnlijk aangestoken) en wil niet dat de kapper, die al enorm personeelsgebrek heeft, dan ook weer extra zieken krijgt.
     
  12. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.650
    21.151
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    De regels zijn er helemaal niet af. Dat advies is gegeven dkor het OMT, maar nog niet overgenomen door de overheid. Die neemt daar waarsch vrijdag een beslissing over.
     
    Trirani, Saartje33 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.969
    8.771
    113
    Dan goed uitzieken! Bij ons smaken dingen inderdaad raar en anders. Sommigen dingen gaan wel andere dingen laat ik liever staan.
    Hopelijk komt de normale smaak snel weer terug.

    Beterschap!!
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  14. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.439
    1.611
    113
    Ik was er vorige week niet ziek van. Alleen snotteren en keelpijn. Ik heb gewerkt, alleen bij koorts en benauwdheid moet je thuis blijven. Wel een mondkapje op tm 10 dagen na de positieve test.
    Ik heb dochter naar school gebracht, maar had verder geen afspraken. De rest van het gezin is in de carnavalsvakantie ziek geweest.
    Ik zou een dag of 5 geen bezoek ontvangen of op bezoek gaan bij anderen.
     
  15. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Ik weet het… maar ja, daar viel niet over te praten zeg maar
     
    Dubbelgeluk en Liekje81 vinden dit leuk.
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.820
    25.919
    113
    Vrouw
    Naar school brengen en boodschappen zou ik soepel mee omgaan. Gewoon wat afstand houden en op school niet mee naar binnen of uitgebreid beppen met andere ouders.

    Verder overleggen. Wil er een kind komen spelen? Even aan de ouders vragen hoe zij erin staan. Werk hetzelfde. Wat wil je baas?

    Zolang je je verder niet ziek voelt natuurlijk.
    Ziek is ziek hoor. Dan zou ik me gewoon ziek melden en in bed kruipen. Door willen gaan komt je herstel ook niet ten goede.

    Beterschap.
     
    Liekje81, Saartje33 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  17. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.328
    12.020
    113
    Vrouw
    Elke keer een zelftest, dus ook zonder klachten?
    Tjonge dat vind ik best heftig eigenlijk. Begrijp me niet verkeerd, ik snap goed dat je echt voorzichtig wil zijn voor jouw kwetsbare patiënten/cliënten, maar hoe lang moet je daar dan mee door gaan?
    Dat is iets wat ik mij dan altijd afvraag.

    Gisteren kwam ik ook een artikel tegen online waarin een vrouw vertelde dat ze al 3 jaar in een lockdown zit. Ik kon helaas alleen het voorstukje maar lezen, maar als zij de rest van haar leven in lockdown wil blijven leven uit angst voor corona. Wat heb je dan voor leven?
     
  18. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.625
    10.517
    113
    Volgens mij niet altijd, maar alleen nu haar dochter Covid heeft en dat vind ik juist wel verstandig. De kans dat ze het via haar dochter oploopt, is best aanwezig.

    Dat krantenartikel heb ik helemaal gelezen en dat vond ik wel heftig. Ook omdat ze een zoon heeft van 15 die iedere dag een zelftest moet doen en 1,5 jaar thuisonderwijs heeft gehad.
     
  19. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.328
    12.020
    113
    Vrouw
    Kun je dat artikel delen? Ik wilde het eigenlijk best graag lezen. Lijkt me idd erg moeilijk voor haar en haar gezin....
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.625
    10.517
    113
    Annelies Hilgersom is al drie jaar niet in een supermarkt, het openbaar vervoer of naar een verjaardag geweest. Op die manier hoopt ze een coronabesmetting en dus mogelijk ernstige ziekte te voorkomen.

    Annelies Hilgersom vindt zichzelf absoluut niet zielig. Ze is enorm voorzichtig. Om die reden zit ze al drie jaar in thuisisolatie. In 2007 kreeg Hilgersom (53) een nier van haar man Raymond. Sindsdien slikt ze medicijnen die haar afweersysteem verstoren. Dat is nodig zodat haar lichaam de nier niet afstoot. Het nadeel daarvan is dat ze minder goed beschermd is tegen infectieziekten, zoals het coronavirus. ,,Ondanks mijn zes vaccinaties kan ik niet het aantal antistoffen opbouwen als een gezond mens”, laat Hilgersom weten.

    De Zoetermeerse kampt met een chronische gevaarlijk hoge bloeddruk. Dat is door de medicatie momenteel onder controle. ,,Ik weet niet zeker wat er gebeurt als ik corona krijg, maar dat wil ik niet weten. Ik wil het voorkomen. Corona is niet zomaar een griepje, kijk maar naar long covid. Ook weten we nog niet wat het op de lange termijn doet.”

    Haar langdurige lockdown heeft uiteraard veel effect op het gezin. Om een besmetting van zijn moeder te voorkomen, volgde haar 15-jarige geadopteerde zoon anderhalf jaar online lessen. Daarnaast test hij zichzelf dagelijks. ,,Hij is er het meest de dupe van. Op onze manier hebben we onze grenzen iets verlegd, zodat hij leuke dingen kan doen. Maar we gaan niet met hem naar een restaurant, supermarkt of op vakantie. Ik wil er alles aan doen om tegen hem te kunnen zeggen: mama, heeft het voor elkaar gekregen”, zegt ze en schiet even vol. ,,Ik wil graag blijven leven en daarvoor wil ik mezelf gezond houden.”
    Al zullen velen zich afvragen of dit wel ‘leven’ is. ,,Ik kijk juist naar wat ik nog wél kan. Ik geniet enorm van de natuur, op rustige plekken en vroeg op de dag. Wij hebben ons aangepast aan de nieuwe situatie. Bovendien kunnen mijn man, zoon en ik het zó goed met elkaar vinden. Anders had je elkaar allang de hersens ingeslagen”, zegt ze lachend.

    Hilgersom is lid van de actiegroep Vergeet ons niet Ernst (minister Kuipers, red.), die strijdt voor een veilige deelname aan de maatschappij voor risicogroepen. ,,Nu word ik gezien als irritant mens dat nog steeds in isolatie zit. Corona heeft een soort trauma bij veel mensen achtergelaten. Ze willen er niet meer aan herinnerd worden. Als ik met een mondkapje rondloop, gebeurt het regelmatig dat iemand expres mijn kant op niest of hoest. Of ze roepen iets als ‘achterlijke gladiool’. De maatschappij doet alsof we in een na-corona-tijdperk leven, maar er worden nog steeds mensen ziek door corona.”

    De volledig afgekeurde oud-lerares hoopt dat anderen meer rekening houden met mensen die tot de risicogroep behoren. Dat wordt steeds lastiger, merkt ze. ,,Wij zijn een van de weinigen met een mondkapje op. Als ook anderen dat zouden doen, kunnen wij ons meer onder de mensen begeven. In de zorg mag het masker zeker vaker gebruikt worden.”

    Omdat zij tot de risicogroep behoort, kreeg ze elke drie maanden een vaccinatie. Haar laatste prik dateert echter van oktober vorig jaar. Het OMT adviseert nu dat er geen vaccinatieronde in het voorjaar nodig is. ,,Dat moet individueel door een arts worden nagevraagd. Wij zijn dus minder beschermd, maar zijn niet zeker van een vaccinatie.”

    ,,Of ik de thuisisolatie nooit zat ben? Natuurlijk mis ik soms de simpele dingen in het leven. Even naar de groenteboer of gewoon op visite bij iemand. Nee, we weten niet hoelang we het nog op deze manier volhouden. Wat als corona eeuwig blijft? Dan komt er ooit een moment dat we het los moeten laten.”
     
    Trirani vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina