wat nou als ??

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door asjuh, 24 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    hoi ..

    ik heb me opgegeven om na een ZH bevallig mijn kraamtijd door te brengen in een kraamhotel 8 dagen..
    maar stel nou ...ik wil bv. na 5 dagen naar huis toe vanwege heimwee
    heb ik dan toch nog recht eventueel op kraamhulp thuis ????

    dank je wel voor je antwoord
    asjuh
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Asjuh,

    Voor kraamzorg gelden de volgende regels. (dit natuurlijk altijd afhankelijk van je eigen verzekering) De dag van bevalling telt voor kraamzorg altijd als dag 1. Alle resterende dagen die je in een ziekenhuis, dus volgens mij ook kraamhotel, doorbrengt gaan van je uren kraamzorg af.
    Stel je krijgt 60 uur vergoed van je verzekering. Je bent drie dagen in het ziekenhuis / kraamhotel geweest dan gaan er dus van de 60 uur al 24 uur af. De resterende uren zijn dan nog voor thuis.

    Mijn advies is om voor de bevalling goed uit te zoeken op hoeveel uur kraamzorg je recht hebt. Zo kun je voor jezelf al een beetje uittellen hoeveel je nog eventueel voor thuis over hebt.

    Groet ilja
     
  3. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    thx kwebbeltje voor je antwoordt, ik weet dat ik al mijn uren vergoed krijg omdat ik de uitgebreidste verzekering heb ....alleen was ik bang dat als ik uit vrije wil besloot om het kraamhotel te verlaten wat ik voor de kraamtijd had besproken ....ik dan geen recht meer had op hulp thuis
    vandaar ;)
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nou fijn dat je er wat aan hebt. Fijne zwangerschap verder.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina