Wat nu weer doen in het weekend?

Discussie in 'Corona forum' gestart door RoAn1981, 21 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik ben heel benieuwd hoe jullie het weekend zoal invullen. Hier werkt het altijd goed voor de sfeer om een soort van 'planning' te hebben van wat we gaan doen, hoe klein ook. Voorheen gingen we soms even langs mijn vader of moeder (wonen allebei bijna 120 km verderop, dus dan had je gelijk wel een behoorlijk dagvullend programma :)) maar nu met de 1 persoon-regel is dat lastig. Wandelen in het bos doen we al heel veel en ik dacht eerst nog dat we dat met vrienden zouden kunnen doen maar dat mag natuurlijk niet vanwege de regels rondom groepsgrootte. Bakken, film kijken, knutselen, spelletjes spelen..we hebben het allemaal al zo vaak gedaan. Wat ik extra uitdagend vind is het leeftijdsverschil tussen onze meiden (3 en 7), waardoor ze vaak niet dezelfde dingen kunnen of leuk vinden. Wie heeft er nog tips?
     
  2. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.856
    12.333
    113
    Vrouw
    Matrassen in de woonkamer en daar nachtje logeren. Wat lekkers erbij. Eventueel leuke film kijken.
    Hut bouwen in huis (stoelen kleed erover heen)
    Tijdens het wandelen dingen laten zoeken. Bv vind een paddestoel/vogeltje ect maak er een foto mee. Leuke collage van maken daarna, die kan je dan weet opsturen na opa en oma!
    Knutselen voor opa en oma.
    Meiden middagje. Maskertje doen, nageltjes lakken ect
     
    Vero0504 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    - Fietsen (moet wel de wind iets gaan liggen)
    - Koken
    - Kaarten knutselen voor alleenstaanden en/of ouderen
    - Zoutdeegfiguren maken
    - Verven
    - Bingo
    - Twister
    schieten me zo even vlug te binnen.
     
  4. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    424
    206
    43
    Vrouw
    Zelf laten meedoen in het huishouden is hier ook een succes (voor zolang dat duurt :rolleyes:). Was opvouwen, boodschappen opruimen, helpen met eten koken.

    Een parcours door de tuin vinden ze ook leuk.
    Iets maken voor de juf.
    Modeshow houden.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Kijken of je 1-op-1 wat kunt doen?
    Bijv. de één even met papa naar buiten en de ander met mama koekjes bakken?
     
    Vero0504 en mamameer vinden dit leuk.
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    idd dit. wij wisselen ook activiteiten met zijn allen en 1 op 1 af.

    Verder is het toch accepteren dat het nu even zo is dat je niet alles kunt doen. vervelen kan ook weer creatieve dingen teweeg brengen.

    wij kopen veel puzzels die we met zijn allen doen en gezelschapsspellen, maar mijn jongens zijn 5 en 7 en zitten qua leeftijd dus wat dichter op elkaar waardoor we met zijn 4en dingen ook wel kunnen doen.
     
  7. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Hier 2 meiden van 8 en 10, gaat ook vrij goed samen. Maar soms is het voor de sfeer in huis beter om even apart wat te doen :D knappen ze allebei weer van op en dan kunnen ze ook weer meer van elkaar hebben.

    Op zaterdag doen we soms trouwens ook wel een speelafspraakje. Dat breekt de dag (/het weekend) ook even.
     
  8. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.269
    4.138
    113
    Hier helpt het goed om gewoon alles los te laten. Kijk maar wat er op je pad komt op een dag, soms de hele dag niks, soms lekker naar buiten, eten bestellen, noem maar op.
     
  9. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Inderdaad. Wij plannen ook niks en zien wel wat de dag brengt. Afgelopen weken gemerkt dat de speeltuin om de hoek toch ineens weer heel leuk is en ook met de lego werd weer uren gebouwd en gespeeld.
     
    YaelStone vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn beste vriendin had een geweldig idee. Mijn man met de kinderen bij haar man en kinderen (alle kids onder 13 dus tellen als 1 persoon visite) slapen op matrassen in de woonkamer en zij dan hier bij mij slapen in een lekker zacht bed. Dan houden we ons allemaal aan de 1 persoons bezoek regeling, aan de avondklok, zijn de kinderen blij, de moeders blij... alleen die mannen zagen het niet zo zitten, beetje raar toch?!
     
    soovi, jessy77, Tuttebelleke en 13 anderen vinden dit leuk.
  11. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    hahahaha!!! Zou ik ook zo doen idd. Jullie lekker zonder de kinderen, een dinertje laten komen, wijntjes drinken! En de mannen bier/cola/fristi en pizza En dan als alle kinderen naar bed zijn kunnen ze ook samen nog bier drinken toch?!:D Lijkt me een prima optie!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dacht ik ook, de mannen zijn het er niet mee eens dat ze in het "kinderhuis" moeten :roflmao:
     
    cowgirl80, Syane en mamameer vinden dit leuk.
  13. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    768
    530
    93
    Dit weekend in de ochtenden werken. Man gaat waarschijnlijk zaterdag even met 1 of beide kinderen naar mijn schoonouders.
    Zondag wil ik dan langs mijn nichtje, pannen combioven en basisboodschappen brengen voor haar kamer. Daarna denk ik zoals vaker naar het bos of heel simpel op het schoolplein spelen.
    Misschien nog even gourmetten, verder spelletjes spelen en gaat man wat met de kinderen bakken.
    Als kinderen moe zijn kijken we in de middag een filmpje.
     
  14. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    En hier werkt dat juist heel erg slecht. Met name onze oudste dochter, hb en hg, hecht heel erg aan structuur en planning. Twee volledig blanco dagen zorgen bij haar vooral voor heel veel spanning en daardoor strijd met ons..
     
  15. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    Hier helpt afwisseling in die wandeling: dan naar het bos, dan naar de plas, dan naar de duinen, naar die ene speeltuin met die coole glijbaan, naar die andere speeltuin met die springstenen. Ik moet zeggen dat hier in de buurt veel te doen is buiten. Misschien een speurtocht door het bos erbij. En lekkere hapjes mee helpt altijd ;)
     
  16. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    Voor je dochter helpen wrs dingen met haar handen doen: zand, water (nu beetje koud), wol, vilt, lapjes stof, zelf eten maken.
     
  17. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.866
    542
    113
    Ik probeer er ook altijd wel op uit te gaan. Ik zoek speurtochten in bossen of bij restaurants. Maar moet zeggen dat ik bijna door mijn voorraad heen ben :(

    Misschien nog maar keer dagje naar strand rijden. Heel het weekend niets en thuis hangen, ik word gek pf
     
    Ocean83 vindt dit leuk.
  18. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Hier het zelfde als wij het los laten dan is het een heel lang weekend waar geen einde aan lijkt te komen.

    Niet te vol plannen maar wel duidelijkheid. Aan de ene kant roept hij wil niks doen maar aan de andere kant kan hij daar absoluut niet tegen.

    We plannen wat in de ochtend ( wandelen, bos, fietsen, geocaching)
    In de middag vaak een groter spel zoals dungeons and dragons, catan etc
    Hij wil ook helpen bij het koken of bakken

    Overigens ook hb dus als we te weinig doen slaapt hij slecht en is hij niet bepaald het zonnetje in huis.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  19. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Precies dit...ook dat niks willen doen maar als dat dan vervolgens gebeurt, is haar gedrag echt vreselijk. Overal strijd over, super chagrijnig, ruzie zoeken met haar zusje..We proberen haar dus zowel cognitief als fysiek uit te putten en daar is net wat meer voor nodig dan cakjes bakken of naar een speeltuin :)
     
  20. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Wij gaan elke zondag een stuk wandelen.
    Even er uit, naar een plas/park..
    Op zaterdag meestal iets bakken, wat boodschappen doen en naar de markt.
     

Deel Deze Pagina