Wat staat er op de spaarrekening van je kind/kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bloem85, 7 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Ik lees geregeld berichten in de trant van ' de rest stort ik op mijn kinds rekening' of 'elke maand spaar ik voor mijn kind'. Sparen jullie echt structureel? Wij sparen wel voor onze kinderen maar zijn eigenlijk meer bezig met sparen/aflossen voor onszelf. Indirect hebben de kinderen daar ook profijt van.

    En de titel is natuurlijk lichtelijk provocerend aangezien er soms flink duidelijk gereageerd kan worden op financiele topics;)

    Ik ben benieuwd!
     
  2. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    TS trapt af toch ;)
     
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Ja structureel, x bedrag per maand per kind
     
  4. Melief

    Melief Niet meer actief

    Wij sparen 25 euro per kind per maand dus reken maar uit ;) Ik wil dit in de toekomst nog wel verdubbelen maar we hebben nu nog redelijk wat onderhoud aan ons huis de komende jaren.
    Overigens is dit puur voor rijbewijs/inrichting eerste huisje ed.
    Studies zullen gewoon van onze eigen spaarrekening gaan.
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.863
    7.627
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nu 6000 op die van de oudste.
     
  6. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Exacte bedragen weet ik zo niet. Ik stort de kinderbijslag op hun eigen rekening. Verder sparen opa en oma 1 euro per dag per kind en storten dit maandelijks op hun rekening. Geen wereldbedragen maar vind het toch een fijn idee om iets achter de hand te hebben voor hun om eventueel bij te dragen aan een studie/rijbewijs/uitzet. Verder hebben wij een afbetaald huis in het buitenland welke van de kinderen wordt als wij komen te overlijden.
     
  7. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    #7 wishfulthinking, 7 nov 2018
    Laatst bewerkt: 7 nov 2018
    Ja wij sparen via zilvervloot €50 pm vanaf de geboorte

    Ook krijgt ze €2 per week "zakgeld" waar ze nog niets van af weet:p
     
  8. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    25/maand/kind.
     
  9. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wij sparen voor beide kinderen een vast bedrag per maand.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ja structureel. Laten we zeggen een paar duizend
     
  11. Jessie80

    Jessie80 VIP lid

    3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Dit...
     
  12. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    #12 Lilium, 7 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2018
    Niks, ik ben als blij als ik na alles wat hij nodig heeft, nog genoeg boodschappengeld over heb en zelf ook naar de kapper kan.
    Dan is het echt wel op.

    Overigens heb ik goede hoop dat ik in de toekomst meer te besteden heb en dat ik hem dan kan ondersteunen in dingen als een rijbewijs en studie e.d. Ik ga er geen aparte spaarrekening voor openen.
     
    Indire, Vitamientjuh, Koektrommel en 12 anderen vinden dit leuk.
  13. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.475
    24.334
    113
    Ja, wij sparen structureel een X bedrag (maandelijks). Verder krijgen ze jaarlijks daar een drie nullen bedrag bij als schenking. En als ze 16 worden krijgen ze een vier nullen bedrag op hun spaarrekening erbij. Dus ik denk dat ze er warmpjes bij zitten tegen die tijd.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  14. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik spaar wel, maar niet specifiek voor mn kinderen. Het is nogal wiedes dat als mn kinderen nu of in de nabije of verre toekomst iets echt nodig hebben (zoals studie, auto, etc), ook onze spaarcenten hiervoor gebruikt kunnen worden. Ik vind aparte rekeningen voor de kids teveel gedoe. Ik bepaal later wel hoeveel ze krijgen en houd dan rekening met de economie, inflatie, wat dan gebruikelijk is, hun eigen middelen en mogelijkheden om te verdienen en hoe lief ze voor hun mama zijn :p;).
     
    saro81, Ninge, Zonnestralen en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Op welke leeftijd wil je ze dan dat geld "echt" geven of is het meer bedoeld voor jou om aan hen uit te geven?
     
  16. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    50 Euro op de gewone spaarrekening en 50 Euro om bijvoorbeeld te studeren wat later per maand over x jaar wordt uitbetaald. Dan nog wat extra wat ik van familie/ oma/ vrienden krijg gaat allemaal naar de rekening en mijn ouders hebben ook nog een spaarrekening voor hem.
     
  17. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Wij sparen niet voor de kinderen apart. We zetten geld opzij voor het gezin.

    Mijn moeder en haar man sparen wel voor onze kinderen. Een vast bedrag per maand. Staat een leuk bedrag op.

    Mijn broertje ( die goed verdient) heeft trouwens aangeboden dat als de kinderen willen studeren hij wil helpen. Echt super lief. Hoop dat het niet nodig is ( dat we het zelf gewoon kunnen betalen) anders neem ik dat graag aan. :oops:
     
    Koektrommel, wjls, Emama en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.475
    24.334
    113
    Goeie vraag... Ze krijgen dat dus uit een soort erfenis zeg maar. En dat gedeelte zijn we nog niet helemaal overuit. Het zou ideaal zijn, als ze het voor bv rijbewijs en huisraad gaan gebruiken en niet over de balk smijten. We houden het waarschijnlijk vast tot ze 18 zijn. Oudste dochter wordt volgend jaar 16, dus we hebben nog heel even om daar een goed plan van te gaan maken.

    Alleen het maandelijkse spaargeld komt dus van ons, en is eigenlijk overbodig realiseer ik me nu :roflmao:
     
  19. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Wij zijn op dit moment nog druk bezig met aflossen van de restschuld van onze vorige woning, maar dit zal binnen nu en 2/3 jaar voorbij zijn. Alles wat we extra kunnen missen proberen we apart te zetten maar dit is het ene moment meer dan het andere. Maargoed, ze komen nu niks tekort en voordat de oudste gaat studeren hebben we de boel wel recht dus dat komt vast goed.
     
  20. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    959
    113
    Vrouw
    Ja we sparen wel, maar het is een klein bedrag, hopelijk wordt dat meer in de toekomst. Op dit moment sparen we niet eens voor onszelf :(
     

Deel Deze Pagina