Wat te doe met een notitieboekje ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaatje85, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo :)

Ik heb inmiddels een stuk of 6 notitieboekjes in huis ( allemaal gekregen ), zowel met als zonder lijntjes.

Maar wat moet ik er mee ???

Wat doen jullie er mee?

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Boodschappenlijstjes in maken?
    Bloemetjes in drogen?
    Iedere dag een gedachte er in zetten?

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat doe ik met notitieblaadjes:

- boodschappenbriefje maken
    - notities opschrijven met dingen die ik bijv. niet moet vergeten
    - briefje aan mijn man schrijven als ik bijv. even weg ben en hij komt in een leeg huis
    - opschrijven als er iemand heeft gebeld voor mijn man.

Maar je kunt ze natuurlijk ook in de wc leggen en als de wc-papier op is heb je altijd wat achter de hand.:D
    Nee maar ik snap je wel hoor.... soms denk ik ook: wat moet je met zoveel kladpapiertjes. Ik heb het ook weleens cadeau gehad.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de ideen !

Heb nu een groot kladblok dat ik gebruik voor boodschappenbriefjes ect. maar de notitieboekjes die ik heb zijn ook best wel prijzig/luxe. Onder andere van Lief! En vind het eigenlijk weer zonde om dat als wc papier te gebruiken ;)

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Misschien is het een leuk idee om het boekje van Lief te gebruiken als een soort cadeautje voor je zoontje.
    Je kunt er bijvoorbeeld iedere dag of week (wat je zelf leuk vind) iets in schrijven voor hem met de datum erbij.
    Dat kan een bijzondere gebeurtenis zijn,iets waar je samen om hebt gelachen of gehuild of gewoon een berichtje hoe lief je hem vind!
    Als het vol is en hij kan het lezen (of hij is wat ouder) kun je het inpakken en aan hem geven.
    Succes ermee! :)

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi! Ik kan niet zonder, kom maar op met die boekjes :D:D Nee, serieus... ik schrijf er vooral mijn "to do" en "niet vergeten" dingen in (van X bellen, tot verzekering, tot afspraken, tot huiswerk dat ik heb opgegeven, vanalles!). Ook wel losse gedachten, flarden van interessante gesprekken en bij trainingen ook wel eens onverwachtte feedback of persoonlijke werkpunten. Ik hoop altijd maar dat het nooit in handen van een ander zal vallen, want alles - van persoonlijkheid tot wachtwoorden tot telefoonnummers, afspraken, kleine berichtjes, onthou-dingen, verlanglijstjes, geheime gedachten, gedichten - echt alles staat er in. Wie mijn boekje heeft, heeft mij. (Ik heb mijn naam er maar niet ingezet ;))

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij leveren alle notitieboekjes in bij 'oude oma', de fam en de thuiszorg gebruiken deze om dingen aan elkaar door te geven ;) omdat ze het zelf vergeten is zogauw je de deur uit bent ;) (bijv dat ze een avond weg gaat en later thuis is dan gewoonlijk enzo of als ze een keer vroeg weg zou willen en dus op tijd gewassen en gekleed wil zijn)!

Maar hier in huis, nee ook geen bestemming voor eigenlijk. Boodschappen zijn ze veelal te klein voor ;). En andere dingen die ik even moet onthouden zet ik meestal even in een opgeslagen smsje in mn telefoon.

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik gebruik ze altijd tijdens mn werk! (thuiszorg) en meestal kan ik er andere collega's ook blij mee maken!
    schrijf ik mn route in op en alle bijzonderheden etc

en ik schrijf altijd mee in onze kerk. en verder liggen hier ook tig van die boekjes waar ik idd niets mee doe....

9. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Bij ons ligt er in elke kamer een notitieboekje met pen, van klein tot groot.
    Dat komt merendeels doordat ik kraamverzorgende ben, en als ik dan door kantoor gebeld wordt, voor bijvoorbeeld een bevalling hoef ik niet eerst een papiertje en pen te zoeken voor de adres gegevens.
    Verder gebruik ik ze voor de boodschappen, om aan mijn vriend te laten weten dat ik weg ben als hij weg is. Telefoonnummers van bijvoorbeeld een voicemail gesprek. Dingetjes die onthouden moeten worden enz enz enz enz.

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Dat vind ik nou een leuk (lief!) idee!

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dank je:)

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    HIer kan ik idd wel eens een poging tot wagen.

Verder ben ik helaas geen kraamverzorster en heb ik niet zo'n druk sociaal leven dat ik al mijn afspraken ect er in kan bij houden.

13. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    alles wat wij heir ermee doen is al genoemd o.a werk nu :p:D

Deel Deze Pagina