Wat te doen!?! Baby geeft zo veel over tijdens het slapen :S

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door schaapjelief, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapjelief

    schaapjelief Nieuw lid

    18 jan 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

    Ik ben de trotse moeder van mijn 3 weken oude meisje:D
    Ze is mijn eerste kindje dus alles is nog helemaal nieuw voor me O:)

    Ik geef haar borstvoeding en het gaat (te) goed. Het schiet er echt uit als ze bezig is met de ene borst. Ze is echt een zuigertje en stopt dus ook echt niet. Ze heeft een keer terwijl ik tv keek 2uur!!!! Lang aan mijn borst gezeten! Haha, was flink afgeleid dus maar gelukkig is mijn tepel nog heel gebleven :p

    Ze valt nu steeds in slaap tijdens het voeden (is dat normaal met 3 weken?) en ik heb steeds dezelfde ritme voor haar: voeden, luier verschonen, andere borst en dan tijdens de andere borst valt ze in slaap. Ze blijft meestal tussen 9/10 tot 2/3 uur wakker en in de avond af en toe ook nog een uurtje ergens tussendoor.

    Wat nu het probleem is dat wanneer ze heeft gegeten ze altijd heel veel weer teruggeeft wanneer ik haar op pak. Soms geeft ze echt over met klontjes melk en al. Daarom geef ik haar altijd in (mijn) bed eten zodat ik haar kan laten liggen als ze heeft gegeten maar ik vind het toch niet echt veilig om met haar te slapen. Haar bedje ligt naast die van mij maar zodra ik haar erin leg geeft ze echt zoveel over dat het weer helemaal nat is. Ik heb het geprobeerd met doeken eronder en dat lukt ook wel maar ik ben dan echt de hele tijd bezig met verschonen en ik vind het ook niet leuk voor haar. Als ze in mijn bed ligt dan slaapt ze gewoon door en komt er niks meer uit. Het lastige is dat ze haast niet slaapt zonder borst dus als ik haar zo vaak oppak om te verschonen dan word ze er wakker van en wil ze weer zuigen. Mevrouwtje wil echt geen speen en (meestal) geen pink.

    Ik weet dat het onveilig is om met de kleine te slapen maar ik weet het niet meer! Hoe ging dat bij jullie? Konden jullie kleintjes gewoon wakker in bed gelegd worden?

    Oh en ik heb ook een pomp. Is het misschien niet iets om eerst te pompen zodat mijn borsten wat leger zijn?

    Groetjes,
    Mama van Laila
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk dat je je vraag beter stelt in het forum 'borstvoeding', daar zal je veel sneller antwoord krijgen op je vragen.
     
  3. Dani2010

    Dani2010 Actief lid

    18 mrt 2013
    316
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een paar boeken onder het hoofdeinde van het matras zetten.. Zodat baby lichtelijk schuin ligt (met hoofd omhoog)...
     
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Hier deed ze dat ook op die leeftijd. Het hielp om haar 20 minuten rechtop (tegen je aan) te houden om de melk te laten zakken zegmaar.
     
  5. Ik zou ivm dat je aangeeft dat het er flink hard uitkomt en dat je dochtertje ook echt een "zuigertje" is niet teveel gaan kolven, om te voorkomen dat je overproductie krijgt... Maar ik ben geen expert, dus ik zou het voor de zekerheid ook even op het borstvoedingsgedeelte vragen inderdaad.

    Wat betreft het spugen, dat deed ons mannetje ook veel in het begin. Inderdaad een poosje rechtop houden helpt goed.... en het maagje groeit vanzelf en dan gebeurt het ook minder.
     
  6. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48

    Hoi,


    Herkenbaar verhaal. hier ook teveel melk voor mn kereltje. In overleg met lactatiekundige ben ik met tepelhoedje gaan voeden, zo kwam het rustiger bij hem binnen. Ook gaf ik maar 1 borst per voeding.
    Kolven voor een voeding zou ik niet standaard doen, dat kan juist je productie verhogen.


    Over dat in slaap vallen aan de borst, dat is heel normaal hoor. Doet mijn 16maander ook nog. Logisch ook, tijdens het voeden komen er zowel bij moeder als kind hormonen vrij die slaperig maken.


    Over samen slapen: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fkiind.nl%2Farticles%2F357%2FJebabybijjeinbed.html&ei=3LK6U-_kEMic0QX7oYDABg&usg=AFQjCNHOpLfPgdsF_5JqZrAqZYdTES3zRg&bvm=bv.70138588,d.bGQ
    Toevallig net deze link in een ander topic gedeeld.


    Als je het goed doet is het dus helemaal niet onveilig, msschien juist zelfs veiliger!


    En het komt goed hoor, rond 6mnd liep ik niet meer constant met hydrofielen tegen het spugen ;)
     

Deel Deze Pagina