Wat te doen bij mislijk heid?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    hallo meiden,

    Wat kun je het beste doen tegen mislijk heid tijdens de zwangerschap

    groetjes

    meiske91
     
  2. Niet meer actief

    niks dus?
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ghehehe daar zat nog geen 11 minuten tussen!
    Tis vrijdag avond en etenstijd!

    Ik heb van de week nog meerdere topics gezien over dit onderwerp. ;)
     
  4. Niet meer actief

    Oke sorry hiih
     
  5. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Regelmatig kleine beetjes eten.

    Een half glaasje goedemorgen wil nog weleens helpen.
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
  7. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    als je ochtendmisselijkheid hebt zou ik een liga of een ingepakt broodje naast je bed leggen en dit opeten vóór dat je opstaat!
    schijnt enorm te helpen. voor de hele dag door miselijkheid veel kleine beetjes, en niet te vet
     
  8. Niet meer actief

    Oke supper bedankt voor jullie reacties,
     
  9. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hey meid bij mij hielp niet echt wat. maar ja dat verschilt per persoon. ik ben nu 13 weken en 3 dagen zwanger en ik ben soms soms wat misselijk en heel soms nog overgeven....maar ja daar kan ik wel mee leven want ik heb zelf de eerste paar weken echt heel veel overgegevn
     
  10. Roosje76

    Roosje76 Actief lid

    30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Hetzelfde advies als mijn voorgangsters: de hele dag door kleine beetjes eten. Ik ben ook goed misselijk, de hele dag door, maar ik begin er nu een beetje beter mee om te gaan. Vooral volkoren crackers met kaas of jam vallen goed en bekers appelsap. En broodje gezond! Maar verder, brrr, moet niet aan warm eten denken of laat staan gebraden vlees. Elke avond dus een kwelling (ook voor lief) om wat te eten. Maar ja, tis voor een goed doel zal'k maar zeggen :D
     
  11. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wat ook helpt is gewoon accepteren dat het erbij hoort en het gewoon zien als een overduidelijk zwangerschapssymptoom! Ik vond het best eng toen ik niet meer de hele dag door misselijk was ;)
     
  12. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi meid. Mischien heb je het wel is ergens gelezen maar ik heb dus precies een maand geleden een maagband gekregen. Ik kreeg ook iets voor de misselijkheid.

    Ik heb de bijsluiter is doorgenomen en er staat in dat het gewoon gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap het heet PRIMPERAN.

    Maar je kunt het alleen krijgen met recept.

    Ik weet dat er nog een ander medicijn is voor misselijkheid, dat kun je gwoon kopen maar ik weet niet of je dat ook wel gewoon kan gebruiken.

    EN ik adviseer je om het alleen maar te gebruiken wanneer het echt erg is, want het hoort er toch wel bij :)
     
  13. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Emenasafe heet dat andere medicijn geloof ik. Heb ik van de dokter gekregen toen ik misselijk was van het ontpillen (en dus niet zeker wist of ik zwanger was).
    Domperidon mag absoluut niet.

    Ontbijt op bed met een kopje thee hielp voor mij heel erg.
    En idd accepteren, toen ik me er eenmaal overheen gezet had dat het zo was en dat het misschien wel 9 maanden zo bleef, was ik er met 2 dagen vanaf.

    Linda
     
  14. superangel

    superangel Actief lid

    26 jun 2007
    249
    1
    0
    Hoi dames,

    Ik werk in het ziekenhuis, daar geven we patienten soms cola-light tegen de misselijkheid. Het helpt écht!
    Ik heb het zelf ook weleens geprobeerd.

    Suc6, Sandra
     
  15. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    bij mij hielp de hele dag door eten, zodra ik misselijk werd iets eten en het verdween.
     

Deel Deze Pagina