Wat te doen met de babyspullen?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mel1977, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel1977

mel1977 Actief lid

Hoi meiden

Nou, Sam is bijna 1 en eindelijk een dilemma waar ik echt jullie hulp/ideeen bij kan gebruiken ;)

Wat doen jullie met de babyspullen die niet meer gebruikt worden? Zo staat er een badje in z'n kamertje, maar meneer zit lekker in het grote bad, de maxicosi, flessen enz.

Natuurlijk is het allemaal nog super goed te gebruiken voor een tweede, maar het is hier niet zo vanzelfsprekend, een tweede, dus ja. Wat doen we ermee?

M'n man zou het allemaal zo wegdoen, onder het mom van als er een tweede komt, schaffen we het wel weer aan. Terwijl ik zoiets heb van tsja, dat is ook weer zo wat.
    Aan de andere kant weet ik niet of ik jaren tegen al die spullen aan wil gaan zitten kijken, terwijl een broertje of zusje voor Sam jaren op zich laat wachten (zoals het met Sam het geval was :()

Dus.. wat hebben jullie met de spullen gedaan of gaan jullie met de spullen doen?

groetjes Melanie

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik weet niet eens of wij uberhaubt ooit voor een 2e gaan, als het aan vriendlief ligt niet... Maar spullen wegdoen? Zou ik nooit over mijn hart krijgen, bewaar nu alles op zolder. Of ik het ooit weg zou kunnen doen weet ik niet, maar de komende tijd blijft het veilig op zolder staan!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.191
    34.374
    113
    Ik zet alles op zolder. Ik kan het ook gewoon niet over mijn hart verkrijgen om het weg te doen. Nu nog niet althans. Vind het al zo hard gaan en om dan ook nog eens dingetjes weg te doen, nee.

4. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi mel1977,

Hier kan het ook wel even duren voor we aan de tweede beginnen en we wilden ook de spullen wegdoen. Bleek toch moeilijker dan we dachten :)

Nu hebben we ook familieleden en een vriendin bij wie het gaat kriebelen om kinderen te krijgen dus als het zover is, kunnen ze de spullen van ons lenen.

Of als je ze echt weg wil hebben, verkopen op marktplaats.

Groetjes,

Kim

5. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Kleren (behalve de eerste kleertjes uiteraard) heb ik aan mijn vriendin gegeven die pas een tweeling heeft gekregen en de rest gaat allemaal de verkoop in.

6. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Wij hebben wel wat dingen verkocht, zoals het badje en de hele kinderwagenset. Scheelde gewoon ruimte. We willen wel voor een 2e gaan, maar dan wil ik toch bijv weer een ander kleur badje enzo.

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier zijn de box, kinderwagen, maxi-cosi alvast bij mijn zusje. Wil ze daarna echt wel weer terug hebben :) Of er ooit een tweede komt? Zoals het er nu voorstaat niet. Maar ik kan het echt niet over mijn hart verkrijgen om alles definitief weg te doen :oops:
    Kleertjes heb ik allemaal netjes opgevouwen en in een grote doos opgebergt.

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    idd zolder, wij kunnen niets wegdoen,en al helemaal de eerste spulletjes van sophie niet. kom maar eens een kijkje nemen op onze zolder :)

9. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hier staan ze ook gewoon op zolder, krijg het niet over m'n hart om ze weg te doen.

10. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik zit blijkbaar heel anders in elkaar. Ik heb niet perse heel veel gevoel bij het badje, de maxicosi etc.
    Een vriendin van mij is zwanger en ik zal aan haar vragen of zij een en ander wil overnemen. Zo niet, dan denk ik dat ik heel veel in de verkoop ga doen. Tenzij wij binnekort besluiten om toch snel te gaan voor een 2e.
    Maar als dat niet het val is, zie ik het niet zitten om dit alles jarenlang te bewaren.

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik bewaar het op zolder, voor een tweede (die we hopelijk ooit mogen krijgen).

12. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Meeste dingen bewaar ik idd ook mocht er een 2de komen.

De rest ga ik ook op marktplaats verkopen tegen die tijd.

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij zijn in het gelukkige bezit van voldoende opbergruimte in ons huis, vandaar dat alle spullen die we niet meer gebruiken op zolder staan.
    De kleertjes die nog mooi, maar te klein zijn zitten in een doos.

Als ons gezin compleet is, geef ik waarschijnlijk alles weg aan iemand die het dan weer goed kan gebruiken.
    Het enige wat ik nooit zal wegdoen is het wiegje.

14. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hier ook alles op zolder gezet, en nu kijken wie het eerder nodig heeft, ik of mijn schoonzusje :-D

15. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    We bewaren alles. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen het te verkopen. Uitlenen doe ik ook niet, alleen eventueel aan mijn zusje. Het moet in de familie blijven.

16. mel1977

mel1977 Actief lid

Hoi meiden

Bedankt voor jullie reacties!
    We hebben gisteravond besloten dat we waarschijnlijk de grote dingen (badje, maxicosi, kinderwagen) verkopen, maar de kleertjes blijven mooi nog even waar ze zijn :) t.z.t ga ik wel de kleertjes die Sam in het begin heeft gedragen apart in een mandje of koffertje doen en de rest gaat dan toch weg :(
    Op zich hebben we een hoop ruimte om te spullen te bewaren, maar aangezien ik toch denk dat het nog wel even duurt voordat Sam het huis uit gaat (haha) is het onmogelijk om alles te bewaren ;) En echt een band met het badje heb ik toch niet, ik heb wat dat betreft genoeg aan de foto's ;)

groetjes Melanie

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier precies hetzelfde.

18. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Wij willen graag (snel) een 2e en vind het zonde om alles dan weer nieuw te kopen...
    Dus gaat het hier de zolder op. Dan hik ik er met mn hormonen dalijk niet elke dag tegenaan en als we het nodig hebben is het zo beneden!
    Scheelt een hoop centjes en met 2 van die drollen zullen we het nog harder nodig hebben als nu!
    Maar uiteraard zou ik het wel leuk vinden om voor de 2e alles weer nieuw te kopen, met andere kleurtjes en motiefjes enzo.... maar ja...

19. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    mijn schoonzus is in nov. uitgerekend dus die leent een aantal dingen van ons.
    wij weten nog niet of er een 2e komt,maar zolang dat nog niet uitgesloten is,bewaar ik alles.
    kleertjes doe ik steeds als ze iets niet meer past in opbergboxen die je mooi kunt stapelen.
    ik ken iemand die na de 1e een poos geen 2e meer wou,en alles weggedaan had.en nu spijt had omdat ze toch besloten nog een kleintje te krijgen.
    en je bent dan weer een hoop geld kwijt.kleding vindt ik t zoiezo zonde om weg te doen.ik weet nog wel dat ik t leuk vond om van mn ouders die ene doos te krijgen waar mijn kleertjes van toen inzaten.erg lief.
    je kunt altijd nog besluiten om t weg te doen.maar als alles al weg is en je hebt spijt dan ben je het kwijt.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    24.897
    3.713
    113
    Nu gaat alles de vliering op, voor een eventuele tweede. Vond het allemaal al behoorlijk duur om aan te schaffen nieuw, dus dat wil ik geen tweede keer doen. Bovendien is het nog allemaal goed.
    Ik denk dat als ik een tweede heb gehad, toch wel het e.e.a. ga verkopen of misschien aan iemand in de familie geef. Het neemt wel veel ruimte in.
    Kleertjes zal ik wel selecteren, ik heb ook aardig wat dingen gekregen die ik toch al niet zo mooi vond, zet ik wel op marktplaats of stop ze in de zak van Max. De rest bewaar ik.

Deel Deze Pagina