Wat te doen met grote broer/zus als de bevalling begint?

Discussie in 'De bevalling' gestart door , 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hier moeten we naar het ziekehuis om te bevallen, thuis bevallen is dus helaas geen optie. Wat hebben jullie gedaan met je andere kind(eren) toen de bevalling begon? Mijn moeder en schoonouders wonen hier een half uur rijden vandaan, dus eer die hier zijn... ik wil meteen naar t ziekenhuis als de weeen beginnen, dat maakt de rit in de auto (van 20 minuten) nog een beetje dragelijk, maargoed waar moet ik dan met m'n dochtertje heen? Mee nemen naar t ziekenhuis en daar op laten halen? Toch thuis blijven en wachten op oma? Gewoon mee naar t ziekenhuis en haar alles mee laten maken? (weet niet of ik daar op zit te wachten op zo'n moment....) zijn er mischien zusters in t ziekenhuis die kinderen bezig houden?

    Kortom maak me er nu al zorgen om, wie stelt me gerust met een goed plan :p
     
  2. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    toen ik van de 2e moest bevallen is mijn schoonmoeder afgekomen om de oudste op te vangen...als straks mijn bevalling begint bellen we weer gewoon iemand van de familie op.
    In het ziekenhuis zijn er geen opvang mogelijkheden helaas en een kind de bevalling laten meemaken zou ik persoonlijk niet doen.
    Je kind heeft er niks aan en kan lang duren voor een kind.
     
  3. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mijn moeder is hierheen gekomen. Zij woont ook een half uur rijden bij mij vandaan.
     
  4. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ik wordt donderdag ingeleid, dus dan komt mijn moeder vroeg hierheen en vangt m´n dochter op, kunnen wij met een geust hart naar het zh.
    ze woont gelukkig erg dichtbij!

    jessica
     
  5. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Mijn moeder is er voor mijn zoontje en die woont 15 min rijden van mij vandaan.
    Ik zorg gewoon dat ik haar op tijd bel.
     
  6. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte gaat naar haar gastouder of de gastouder komt hier. Mocht deze onverwacht niet bereikbaar zijn dan gaat ze naar de overbuuf..
     
  7. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    een buurvrouw of vriendin hulp vragen misschien?
     
  8. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik MOEST ook in het ziekenhuis bevallen vanwege mijn eerste dramatische bevalling.
    maar ondanks dat ben ik ook pas heengegaan samen met mijn man en de verloskundige, en toen had ik al 6 cm ontsluiting. een half uur later is mijn zoon geboren.
    eerder wilen ze je daar echt niet hebben hoor denk ik, hier tenminste niet. ik moest maar gewoon thuis blijven tot het laatste moment, en het ritje naar het ziekenhuis was echt geen leuk ritje, maar och dat is ook maar eenmalig, dus dat ben je ook wel weer vergeten als je in het zieknhuis bent.

    maar ik begrijp wel dat je met je oudste zit, wat moet je op dat moment doen. want het komt toch onverwachts.,je weet niet wanneer het begint.
    maar ik heb daar niet eens aan gedacht... het ging op dat moment allemaal vanzelf.
    mijn schoonouders wonen hier een paar straten verderop dus daar was onze oudste zo heen gebracht.
    dus misschien kunnen jullie een buurvrouw of vriendin dan inschakelen om jullie oudste te halen. en dat oma haar daar dan weg kan halen?

    en het is toch ook niet zo dat als de bevalling begint (met vliezen breken of met weeen) dat je alla minute naar het ziekenhuis sjeest......

    groetjes nienke
     
  9. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Mijn ouders stuurden de kinderen gewoon naar de buren als er een kindje geboren werd.
    Zelf zou ik iemand vragen of die mijn kind bij zich wil houden zodra ik ga bevallen. Diegene staat daarvoor dan ook wel paraat tijdens de laatste weken waarin het kan gebeuren.
     
  10. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Mijn moeder heeft de oudste opgehaald en ze wonen ook een half uur rijden hier vandaan.
    Als je weeen krijgt bel je gewoon meteen en dan kun jij alle spulletjes klaarleggen. Want je bent niet zo 1 2 3 weg, je moet nog wat dingen regelen voordat je gaat (evt aankleden/omkleden/douchen/laatste spullen voor zkh inpakken/ laatste spullen voor je dochter inpakken, noem maar op).
    Het is hier prima gegaan, ik hoefde niet naar het zkh want ik mocht thuis bevallen, maar het is fijn als je oudste in goede handen is zodat jij je daar geen zorgen om hoeft te maken.

    Succes met je keuze en je bevalling!
     
  11. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ook wel iets waar ik aan zat te denken..

    Het plan is om weer thuis te bevallen.. is de vorige keer prima gegaan dus ik ga er weer voor haha!

    Mn dochter is nog erg klein dus ik denk niet dat ze er een trauma aan over houdt als ik met dr thuis ben.. weet natuurlijk niet wanneer de weeen beginnen maar ik probeer het gewoon vol te houden tot mijn mannetje van zn werk komt (als hij op dat moment werken is) En als hij dan thuis is kan hij bij haar blijven als ze tenminste niet slaapt. Ik moet er dus niet aan denken haar naar familie te brengen ik heb een hele lieve familie hoor maar ik ben nog nooit een dag of zelfd een uurtje zonder haar geweest dus het idee dat ze haar mama niet in de buurt hebt zou ik niet kunnen verdragen (ja sorry klinkt misschien erg verwend.. maar ze gaat normaal nooit alleen ergens logeren zonder mij) Mijn bevalling ging de vorige keer best snel dus na verwachting zal deze ook niet erg lang duren.. afwachten dus!
     

Deel Deze Pagina