Wat te doen met het vruchtje na de miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Iejoor2510, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iejoor2510

    27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Afgelopen donderdag heb ik een miskraam gehad, dit was op de dag af precies 11 weken, maar op de echo was te zien dat het vruchtje na 7 wkn en 4 dgn niet meer leefde. Ik was in de verondestelling dat alleen het vruchtje van ruim een cm eruit zou komen (misschien naief) maar het kwam met vruchtzakje en al naar buiten wat zo'n 6 a 7 cm was, ik ben daar vreselijk van geschrokken omdat ik daar niet op voorbereid was, nu alles zo intact is, weet ik niet zo goed wat ik daar mee moet doen? het zit nu in een kistje, maar weet niet of dit kan, heb erover nagedacht om het te begraven, maar waar? ik heb geen tuin en ben bang dat dieren het misschien opgraven, heeft iemand voor mij suggesties?

    Ellis
     
  2. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik wil je heel veel sterkte wensen!
    Wat heftig dat het nog allemaal intact was...
    Ik heb eerlijk gezegd geen suggesties, maar wou je toch veel sterkte wensen!
     
  3. Niet meer actief

    jee moeilijk zeg
    ik zou het niet weten wat je er dan mee kunt doen behalve begraven
    of naar het zh brengen dan word het gecremeerd

    meid ik wens je veel sterkte!
     
  4. Joyce79

    Joyce79 Lid

    2 apr 2007
    66
    0
    0
    Secretaresse
    Jeetje, wat heftig! Heel veel sterkte!

    Groeten,
    Joyce
     
  5. angel38

    angel38 Nieuw lid

    28 aug 2007
    3
    0
    0
    ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.
    ik zit met het zelfde probleem ik heb 2 weken gelden een miskraam gehad met 9 weken en 3 dagen.
    het was voor mij de 2de miskraam in 7 maanden tijd de eerste miskraam is in het ziekenhuis weggehaald toen was ik 8 weken en 5 dagen zwanger.
    nu is het thuis gebeurd en het lag bij mij door een heftige bloeding in mijn onderbroek ik dacht ook wat moet ik er mee.
    ik heb het in een bakje gedaan en in de vriezer gestopt ik weet het is een raar idee maar ik weet niet wat ik er mee moet.
    we gaan het wel begraven in mijn tuin en we zetten er een mooie plantje op.
    maar iedere keer wil ik het doen maar ik kan het niet vind het zo moeilijk om het te begraven.
    maar ik weet dat ik het moet doen maar ik kan het nu niet.

    heel veel sterkte
     
  6. Iejoor2510

    27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Ja ik ken dat gevoel, wij hebben zelfs een crematorium gebeld, maar omdat het nog geen botjes heeft, blijft er niets van over, maar invriezen vind ik nog niet eens een raar idee, wij zijn van plan om te gaan verhuizen en ik wilde het zo en zo meenemen, om het daar dan een mooi plekje te geven...

    jij ook veel sterkte in deze rottige periode

    knuffel
     
  7. Niet meer actief

    Poeh lastig, allereerst heel veel sterkte gewenst!

    Ik heb zelf 3x een miskraam gehad rond 6 weken, heb helaas het vruchtje nooit 'gevonden' tussen al het bloed. Ik heb het dus 'door de wc moeten trekken' iets wat ik echt vreselijk vond..
    Ik zou het ook bewaard hebben als ik het gevonden had, al zou ik dan daarna ook niet weten wat ik er mee zou moeten doen.... Mischien kun je het begraven in een hele grote bloempot met een mooi boompje erin, die elke zomer mooie bloemen geeft?
     
  8. Iejoor2510

    27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Wat fijn voor je dat het nu dan wel goed gaat, ook wij gaan er gewoon weer voor...

    Wij hebben een mooi kistje gekocht en daar de kaarten, een knuffeltje, de echo's en dokters dingen in gedaan, de kleine gaan we invriezen om zo mee te kunnen verhuizen en daar het dan te begraven, en het idee om het in een pot te doen met een mooi boompje vind ik een geweldig idee, bedankt

    knuffel
     
  9. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik weet ook precies wat jullie bedoelen. Allereerst wil ik je veel sterkte wensen. Mijn zus had 6 weken voor mij een miskraam gehad en zij heeft het in de achtertuin begraven en er een plantje op gezet. Hier had ik ook aan zitten denken maar ik vond het idee in mijn achtertuin niet zo fijn....ben bang dat ik er elke keer aan herinnerd word als ik buiten zit of met m'n zoontje buiten aan het spelen ben.
    Wij hebben er voor gekozen om het op het kerkhof naast het graf van mijn oma in de grond te begraven. Mijn oma heeft vroeger altijd bij ons in huis gewoond en ik had daardoor een hele goede band met haar.
    Voor ons gevoel is het goed zo....en heb ik toch een plekje om naartoe te kunnen als ik daar behoefte aan heb. En voor mijn gevoel waakt mijn oma er nu over.
     
  10. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Allereerst heel veel sterkte met je verlies.

    Het eerste vruchtje heb ik in de wc zien liggen maar ik kon mezelf er niet toezetten om het eruit te vissen. (we waren op visite en ik durfde niet om een zakje of een bakje te vragen.) Ik heb er een tijdje bij zitten kijken en heb op mijn manier afscheid genomen voor ik de wc doorspoelde. De andere vruchtjes heb ik helaas niet gevonden/gezien.

    Mocht het me nog een keer gebeuren (wat ik uiteraard niet hoop) en ik zou het in de wc zien liggen zou ik het hoe dan ook eruit en het bij ons in de tuin begraven.
     
  11. poppy

    poppy Actief lid

    9 jan 2007
    120
    0
    0
    Wens je veel sterkte toe.
    Wij hebben het ook in de tuin begraven. Mijn verloskundige is zo lief geweest om het voor mij uit de wc te vissen! Mijn vriend was die dag de hele dag weg (andere kant van het land) en ik wist al een week ervoor dat ik een MK had gehad was het alleen nog niet kwijtgeraakt.
    Wij hebben het in de tuin begraven en we willen een mooie plant kopen om die er nog bovenop te planten.
    Of je zou het kunnen begraven op een plek waar jullie graag komen...
    Als je het gat diep genoeg graaft kunnen er geen dieren bij denk ik hoor.
    Nogmaals sterkte!
    Liefs Poppy
     
  12. wens3

    wens3 Fanatiek lid

    29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Ik heb het vruchtje niet bewaard, ook hier kwam het helemaal intact met vruchtzak en al naar buiten.
    Ik heb er even aan gedacht het te begraven, maar aangezien wij volgend jaar gaan verhuizen vond ik het een raar idee om het dan achter te laten.
     
  13. Iejoor2510

    27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    We zijn op zoek naar een ander huis en daar willen we het in de tuin gaan begraven. Jij ook veel sterkte
    Liefs Ellis
     
  14. Iejoor2510

    27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Heel veel sterkte
    Liefs Ellis
     
  15. poppy

    poppy Actief lid

    9 jan 2007
    120
    0
    0
    Thanks Iejoor!
    Jij ook nogmaals!
    Liefs Poppy
     
  16. daantje86

    daantje86 Fanatiek lid

    20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    bij mij is het hellaas door de wc gegaan tot grote spijt
     
  17. jes1

    jes1 Fanatiek lid

    26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Bij mij kwam er heel wat uit op de wc (gelukkig viel het meteen in het water). ik heb niet gekeken en het meteen doorgetrokken. Ik wilde het niet zien!
     
  18. Femmes

    Femmes Actief lid

    19 jun 2007
    348
    0
    0
    Hoi!

    Ik heb het in de wc zien liggen, met alles erop en eraan. Mijn vk wilde het er ook uithalen als wij dat wilden. Maar eigenlijk wist ik niet wat ik ermee moest... klinkt stom maar ik wist dat ik het mezelf dan nog moeilijker ging maken. De vk heeft doorgespoeld maar dat deed me wel heel veel pijn. Nu heb ik er geen spijt meer van.

    Als je dat graag wilt, neem je het toch mee naar je nieuwe huis? dan kun je het daar een mooi plekje in de tuin geven. Volgens mij gebruiken veel mensen de vriezer tot die tijd. Doet men ook vaak met placenta's na de geboorte. Ik vond die pot met plant ook een heel mooi idee! sterkte, doe wat je hart je ingeeft.

    x
     

Deel Deze Pagina