Wat te doen na de bevalling?!

Discussie in 'De bevalling' gestart door KeeJBie, 31 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hallo dames,

    Ik vroeg me af wat je nu het beste kunt doen na de bevalling. En dan heb ik het erover om niet opnieuw zwanger te raken. Ik vind het allemaal erg leuk met me zwangerschap enz maar moet er niet aan denken dat als onze kleine eruit is ik opnieuw zwanger raak en weer niet me eigen lichaam voor mezelf heb.

    Ik weet niet hoe het komt maar ik heb een beetje een raar gevoel over de Pil. Voor dat ik zwanger werd zat ik aan de Marvelon. En die heeft bij mij altijd goed geholpen! Maar nu vraag ik me af of na de bevalling me pil nog steeds zo betrouwbaar is?? Hebben jullie hier ervaring mee?! Want wil toch wel duidelijk weten wat ik moet doen. Weet ook wel dat je een spiraaltje kunt nemen maarja dat zie ik niet echt zitten!

    Alvast bedankt voor jullie reacties!
     
  2. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik ken marvelon niet maar ik heb altijd de 3 fase pil gehad, trinovum, die gaat van heel licht naar zwaarder, als deze pil voor je zwangerschap goed werkte voor je zal die het na de zwangerschap ook nog goed doen hoor. en een spiraaltje...tja ik ben daar ook niet zo voor
     
  3. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik ben gewoon weer aan de pil gegaan. Zou eigenlijk niet weten waarom die nu opeens minder zou werken?
     
  4. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik heb de pil al klaarliggen, voor straks!
     
  5. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik heb altijdde nuvaring gehad. Dat is mij prima bevallen, maar denk niet dat dat na de bevalling gelijk zo fijn is?
    Dan ga ik tijdelijk weer aan de pil, maar erna zeker weer aan de nuvaring!
     
  6. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wij gaan helemaal niets gebruiken voorlopig, ja condooms waarschijnlijk.... Want over 9 maanden na de bevalling willen we voor de 2e gaan. En dan wil ik dus geen hormonen slikken en of gebruiken in die tussen tijd. Het is het beste dat je 9 maanden ontzwangerd na de zwangerschap dus vandaar dat we die tijd ook aanhouden. Maar ja of het dan gaat lukken is nog helemaal de vraag.
     
  7. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Jij durft Mouschy ;) Zo valk na elkaar! Wel leuk hoor! :D

    Ik ga na de bevalling ook weer aan de pil denk ik, maar ik wil ook borstvoeding gaan proberen dus dan mag je de pil nog niet gebruiken toch? En dan word je ook nog niet ongesteld he?
     
  8. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb net hetzelfde gevoel ik ben verschrikkelijk bang om zo snel terug zwanger te worden ik wil zeker een paar jaar wachten. ik heb nu cerazette maar ik vertrouw het niet helemaal ik heb hierdoor nog geen sex durven hebben en weet zelf niet goed wat ik ermee moet.ze zeggen als je borstvoeding geeft dat je toch al minder vruchtbaar bent omdat je maandstonden uitblijven maar die heb ik ondertussen wel al gehad.

    groetjes talia
     
  9. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik voel me zonder pil eigenlijk zo veel fijner, dat ik denk ik een spiraaltje laat plaatsen. De verloskundige bespreekt na de bevalling ook uitgebreid met je over anti-concptie, volgens mij.

    Pim
     
  10. Niet meer actief

    nou ik zit dus idd precies met de zelfde vraag!!!
    ik ben namelijk tijdens het slikken van de pil zwanger geraakt! en ben dus een beetje bang geworden da ik weer zwanger zou raken, ik ben heel blij met de kleine maar wil voorlopig echt geen 2e misschien over een paar jaar!!!
    dus ik denk ook over een spiraaltje...

    xxx
     
  11. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik vind het ook moeilijk. Zonder pil voel ik me gewoon beter. Maar een spiraaltje vind ik ook zoiets en dat getob met condooms heeft ook mn voorkeur niet. Ik ben er dus nog niet uit
     
  12. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Gelukkig zijn er nog meer dames die erover twijffelen.

    Tis niet zo dak zwanger ben geraakt door me pil heen. Was namelijk 3 maanden gestopt en toen was het al raak.

    Ben gewoon beetje bang om te snel achter elkaar weer zwanger te worden aangezien me zus dit ook heeft meegemaakt en bij haar tweede ging het dus mis. Deze is met 25 weken geboren en gestikt.

    Zij heeft wel een spiraaltje laten plaatsen maar ik zie dat zelf niet echt zitten.

    Misschien dat ik het er toch maar eens binnenkort aan me vk ga vragen wat ik het beste kan doen.

    Ik ga geen borstvoeding geven dus ik hoef zowiezo niet uit te kijken met de pil en de kleine.

    En Mouschy idd Jij durft hihi :p:p:p
     
  13. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    kijk je uit ;)
    is zwaar hoor en gaat niet altijd zoals je wilt :)
    ik was 2 1/2 mnd bevallen toen ik zwanger raakte van nrtje 2 :)
    en kan je vertellen viel niet altijd mee
    nu zijn ze 12 en 12 hihihi 2 april as wordt zoonlief 13
    nu valt het niet meer op maar de eerste 4 jaar oeffffff
    tis gewoon een tweeling wat je hebt

    succes
     
  14. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik slik ook geen pil meer, ook geen spiraaltje, wij gaan weer klungelen met de condoom, ik wil eerst dat moedertje natuur even haar werk gaat doen, zonder rotzooi in mijn lichaam, met een half jaar ofzo zien we wel weer!
     
  15. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Veel mensen die dus met deze vraag zitten!! Toen de vk mij vroeg en later de huisarts wat ik wilde heb ik ook eerlijk gezegd dat ik er niet over uit was, en tegen het moment dat we er weer aan toe zijn dat ik dan aan de bel zou trekken. Aangezien dit voor mij nog niet het geval is denk ik er niet heel veel aan, maar moet ik eigelijk wel gaan doen! En eerlijk gezegd ben ik er nog niet over uit. Ik geef volledige borstvoeding en wil dit zo lang mogelijk proberen vol te houden aangezien wij nog al wat allegieen in de familie hebben en astma, dus ik wil het zeker niet verklooien door de pil. Een spiraaltje heb ik nog nooit gehad, maar dat lijkt me zo,n eng idee, vooral na de bevalling zou ik het niet zien zitten dat ze daar beneden weer bezig moeten. Daar zie ik verschrikkelijk tegen op. Dus ik denk zolang we nog niet er over uit zijn dat we eerst maar weer aan de condooms gaan, alhoewel dat ook niet mijn voorkeur heeft, maar ik denk dat het dat is of geen seks meer ;) Maar ik denk dat we daar ook niet blij van worden!! :)
    Groetjes Carry
     
  16. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Wij gaan ook even over op de condooms, ik ben zelf ook zwanger geraakt door de pil heen en ik ben er nog niet helemaal uit wat voor anti conceptie ik nu wil gaan gebruiken. Dus voorlopig maar even ontzwangeren met condooms en dan zien we wel weer verder.
     
  17. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm idd maar om het nou ook helemaal niet te doen lijkt me toch wel niet zo prettig voor me mannetje aangezien die het nu al minder krijgt ;)
     
  18. milk

    milk Lid

    10 jun 2006
    7
    0
    0
    verloskundige in opleiding
    Hoorn
    De pil is na de bevalling net zo betrouwbaar als daarvoor. Wel is het belangrijk om te weten dat je door de pil minder borstvoeding kan gaan produceren. Als je echt meteen met de pil wilt beginnen moet je bij borstvoeding dan ook een zogenaamde minipil slikken (via de huisarts). Deze pil beinvloed de borstvoeding niet, maar heeft als nadeel dat je hem stipt op dezelfde tijd elke dag in moet nemen. Doe je dit niet dan werkt hij niet! Hier is dus wel veel discipline voor nodig.

    Verder is het het beste een jaar te wachten voor je weer zwanger raakt. Je lichaam maakt een hoop mee tijdens een zwangerschap en een bevalling en heeft even nodig weer op adem te komen. Daarnaast is het niet goed voor je bekkenbodem spieren om zo snel weer een kind te krijgen en is de kans op incontinentie erna groter.
     
  19. Mootje1985

    Mootje1985 Actief lid

    24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Ik denk dat ik na mijn zwangerschap aan de prik pil ga, ik heb nu dus een mindere ervaring met de gewone pil en de pril pil is toch weer iets zwaarder dus......
    Ja als je zwanger wordt met pil gebruik en je weet zeker dat je nooit ziek bent geweest!! Ik durf het niet meer aan, ieder z'n eigen keuze!
     

Deel Deze Pagina