Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ava101

    Ava101 Bekend lid

    7 mrt 2022
    599
    498
    63
    Vrouw
    Utrecht
    ik hoop dat iemand ons verhaal herkent en wat advies kan geven..

    even in het kort: ik begon 5 jr geleden met proberen een kindje te krijgen met m’n ex. Eerste ronde meteen raak. Dit werd een vroege miskraam. Daarna 1,5 niks, uit onderzoeken kwam ook niks.
    3 jaar later startten m’n huidige vriend en ik weer met proberen. Ik bleek vocht in eileider te hebben. Eileider verwijderd, 3 maanden later zwanger. Helaas weer een vroege miskraam.
    Ondertussen zijn we met IUI begonnen. 5e ronde was raak, maar helaas weer een vroege miskraam.
    We zijn ondertussen een beetje ten einde raad..

    Onlangs zijn er bloedtesten gedaan naar de herhaalde miskramen.
    Zoals al een beetje verwacht kwam daar niks uit. Ik weet niet of iemand van jullie dit wat zegt, misschien zijn er hier meer bij wie dit onderzoek gedaan is?
    • schildklier werkt goed, tsh waarde is 0,99.
    • geen sprake van factor 5 Leiden
    • stollingswaarden zijn goed
    • geen anti stoffen gemeten
    • geen aanwijzingen voor afwijkende vorm van mn baarmoeder..
    • geen aanwijzingen voor genetische afwijkingen
    Dus dat is aan de ene kant heel goed nieuws. De arts zei dat met deze uitslag de kans op een doorgaande zwangerschap heel groot is, bij 80% van de vrouwen die herhaalde miskramen hebben zonder duidelijke reden lukt het uiteindelijk wel.
    Dus het zou dan vooral een kwestie zijn van hoeveel doorzettingsvermogen we hebben.

    We mogen nu nog een paar keer IUI doen als wewillen en kunnen ook alvast aanmelden voor IVF.

    Ergens had ik gehoopt op een duidelijke aanwijzing. dan konden we er wat aan doen. Terwijl dit toch ook een goede uitslag is..

    Maar ik vraag me nu wel af of we nu dit gewoonmoeten doorzetten..idd maar kijken hoeveel doorzettingsvermogen we hebben.
    Of naar bv Belgie gaan voor extra onderzoeken. Ik zou zo graag een verklaring hebben..
    wat zouden jullie doen? Herkent iemand dit?
     
  2. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Hoi! Herkenbaar verhaal. Hier veel onverklaarbare miskramen. Inmiddels ben ik onder behandeling in Gent en ook daar is niks uit de aanvullende onderzoeken gekomen. Ik ben wel geopereerd aan mijn baarmoeder aan het litteken van mijn keizersnede maar dat zou geen invloed moeten hebben op mijn kans om zwanger te worden (wel een hoog risico op scheuren van de baarmoeder tijdens een zwangerschap dus ergens is het maar goed dat het niet gelukt is voor de operatie). Het is ontzettend pittig, telkens weer alle moed bij elkaar rapen en weer doorgaan. Maar ik hoop dat het toch nog eens mag lukken. Ik heb trouwens wel een trage schildklier en hoge antistoffen maar hier werd ik al voor de miskramen voor behandeld.

    Je zou natuurlijk altijd een second opinion in België kunnen aanvragen. Ze onderzoeken toch meer dan in NL. Ik hoop dat je gauw een succesvolle zwangerschap mag hebben. Heel veel sterkte!
     
  3. Ava101

    Ava101 Bekend lid

    7 mrt 2022
    599
    498
    63
    Vrouw
    Utrecht
    dank je voor je reactie! Hoe ben je onderbehandeling gekomen in Gent? Gewoon gebeld naar hun fertiliteitsafdeling of een verwijzing ofzo? Bevalt het daar goed?

    wat vervelend dat je ook meerdere miskramen hebt gehad.. en ook zelfs nog na behandeling voor schildklier en antistoffen.
    Ik zie dat je wel al 1 kindje hebt via ivf, wat fijn! Had je daarvoor ook miskramen gehad of is dat pas na de eerste begonnen?

    heel veel sterkte ook, ik zie dat je al n aardig tijdje bezig bent met IVF. Dat zal ook een vermoeiend traject zijn. Maar het is wel al 1 keer gelukt dus ik hoop dat je hoop blijft houden!
     
  4. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Lief, dankjewel! Ik had een verwijzing van mijn huisarts nodig. Wachttijd was wel lang, ik heb bijna een half jaar moeten wachten voordat ik terecht kon voor de intake (zomer 2021 aangevraagd, eind december 2021 intake). Toevallig vorige keer nog nagevraagd maar als je eenmaal binnen bent dan is er in principe geen wachttijd meer. Behalve dan uiteraard het wachten op je uitslagen van het bloedonderzoek. Het bevalt goed maar hiervoor zat ik bij een kleine kliniek en dat was wel een stuk persoonlijker. Nu voel ik me af en toe een nummer maar ze zijn zeer kundig en prettige artsen.

    Voor mijn zoontje heb ik ook 2 miskramen gehad.

    Hij is inderdaad het levende bewijs dat het wel kan en daarom blijf ik zeker nog hoop houden.

    Heel veel succes en sterkte, het kan soms voelen alsof je alleen bent maar dat ben je echt niet. Houd vol! ❤️
     
    Ava101 vindt dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Tussen G en R zaten meerdere miskramen, maar wij wilden per definitie al geen mmm. Ook niet toen G ellendig lang op zich liet wachten (3,5 jaar mikwerk).

    De behoefte om de miskramen uit te laten zoeken hebben wij ook niet gehad. Klinkt allicht een beetje vreemd, maar wij zijn ook wat afwijkend zullen we maar zeggen.

    Kan me wel heel goed voorstellen dat dat voor een ander heel anders is. Dan zou ik echt bij Gent gaan kijken. Volgens mij was Duitsland ook nog een overweging waard, was een specifieke kliniek als ik me niet vergis. Menigeen is een heel stuk wijzer geworden in Gent in elk geval, Nederland kijkt niet zo ver (waarom is mij een raadsel, vrees kosten maar dat lijkt me ook een onzinnige redenatie).
     
  6. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    In Heinsberg DE is ook een hele goede kliniek die onderzoek doet naar miskramen etc.
     
  7. Ava101

    Ava101 Bekend lid

    7 mrt 2022
    599
    498
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Dank je voor je reactie. Ik begrijp ook niet waarom ze in NL niet verder kijken..
    Ben blij voor je dat het bij jullie wel een paar keer gelukt is!
     
  8. Ava101

    Ava101 Bekend lid

    7 mrt 2022
    599
    498
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ja Cuypers en Cuypers bedoel je? Ik heb daar toevallig net over gelezen. Het klinkt wel interessant. Ben jij er bekend mee?

    Ik zie dat jij ook een aardig traject achter de rug hebt.. maar goed dat je moed blijft houden. Uiteindelijk moet het een keertje lukken voor ons!!

    Ik ben nu wel benieuwd naar het verschil tussen behandeling in België en die kliniek in Duitsland..
    weet iemand of daar verschil in zit qua onderzoeken en behandelingen?
     
  9. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Wat een onzeker gevoel geeft het hè, niet wetende of het ooit gaat lukken..:(

    Hier ook een geschiedenis met meerdere mk, eug, etc.
    Hebben ook onderzoeken gehad, alles pure pech.
    Wel kregen we het advies dat ik hogere dosis foliumzuur moest slikken en in het eerste trimester progesteron tabletten in te brengen.
    Beide in de zin van baadt het niet dan schaadt het niet.
    Zo gezegd zo gedaan en geen mk meer gehad.
    Dusjaa, zeg maar puur toeval of..
    Ik durfde iig niet meer zonder en ben gezegend met drie mooie kinderen.

    heel veel sterkte en succes met jullie wens en zoektocht! ♡
     
  10. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    Ja, ik ben onder behandeling bij Cuypers en Cuypers :) 1 IVF en 1 ICSI poging gehad daar. Nu zijn er onderzoeken gedaan waarvan ik nog op de uitslagen wacht. Als dat allemaal goed is gaan we binnenkort beginnen met de derde poging.
     
  11. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Cuypers en Cuypers doen o.a. onderzoeken die nog niet voldoende wetenschappelijk bewezen zijn (zoals NK cellen) en België doet dat bijv niet. Ik ben bij beide geweest. Daar waar Cuypers mij op basis van dat NK cellen onderzoek een injectie aanraadde die ik voor en na iedere terugplaatsing moest nemen, geloofde België daar niet in en heb ik het daar zonder gedaan. Via beide ziekenhuizen een kind mogen krijgen. Dus het is lastig.. Gent doet volgens mij wel uitgebreid onderzoek en Cuypers dus ook op andere dingen. Op basis van mijn ervaring heb ik een voorkeur voor België, maar vooral doen wat goed voelt. Je zou bij beiden een intakegesprek kunnen plannen.
     
  12. Ava101

    Ava101 Bekend lid

    7 mrt 2022
    599
    498
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Super bedankt voor je reactie! Wat fijn dat het bij jullie gelukt is! Dus ik kan eigenlijk niet verkeerd kiezen lijkt het zo :)

    je was in Brussel lees ik klopt dat? Das weer wat duurder dan Gent begreep ik.
    Ik ga eens bij m’n zorgverzekering navragen wat ik eventueel vergoed kan krijgen.

    Wat deden ze bij jou extra of anders in Brussel dan in NL trouwens? Wat kwam er in NL bij jou uit de onderzoeken?
     
  13. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    NL deed niets, daarom naar het buitenland gegaan. Het was al bekend dat ik endometriose had en volgens hen zou het ooit wel op de natuurlijke manier lukken en was ivf zonde. In Duitsland werd op basis van 1 echo direct ivf geadviseerd. Dus daar gebleven. Ik raakte al van de eerste poging zwanger (zoon), maar daarna lukte het niet meer. Miskraam en daarna gewoon alleen maar slechte embryo’s en geen innesteling. In Brussel hebben ze misschien niet veel andere dingen gedaan (juist minder dan in Duitsland omdat die technieken niet wetenschappelijk bewezen waren), maar hebben ze daar wel een uitstekend lab. Dus daar mijn hoop op gevestigd zodat onze embryo’s hopelijk van betere kwaliteit zouden zijn. En dat was idd een groot verschil. Nog 1 biochemische gehad en daarna onze dochter. Er ligt nog een cryo van goede kwaliteit.
    Brussel is idd prijzig, we hebben wel een deel moeten bijbetalen. En als je het echt hebt over miskramen onderzoek dan denk ik dat Gent daar meer in doet, maar dat weet ik niet zeker.
     
  14. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ben je ook bij de RIF poli in Maastricht geweest?

    Hier helaas 4 vroege miskramen en 1 late. Alles onderzocht. Niks gevonden.
     
  15. Ava101

    Ava101 Bekend lid

    7 mrt 2022
    599
    498
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Nee ik ben daar niet bekend mee. Ook nog niet eerder van gehoord. Ik ga ns zoeken. Ben jij daar geweest? Wat naar dat er bij jou ook niks is gevonden.. zeker met een late miskraam lijkt me dat heel moeilijk. Maar wel n kindje zie ik! Das toch wel mooi :)
     
  16. Ava101

    Ava101 Bekend lid

    7 mrt 2022
    599
    498
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Dank je voor je uitleg! Wat rot dat je dan na 1 goede zwangerschap toch weer miskramen hebt gehad..
    Het blijft zo’n mysterie allemaal hè? Wat er nu wel en niet werkt..

    Ik heb nu naar Gent, Brussel en C&C in Duitsland gemaild met ons verhaal en mag nu bij alle drie een intake gesprek hebben. Ik had gehoopt dat 1 van de 3 al zou zeggen dat ze geen plek meer hadden haha. Want bij alle 3 proberen lijkt me een beetje veel. Maar er lijkt dus niet echt 1 van de 3 beter te zijn dan de ander..

    Maar goed.. misschien moet ik eerst maar ns bij m’n verzekering navragen wat ze überhaupt vergoeden..
     
    Krv en DR87 vinden dit leuk.
  17. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Haha goed bezig. Ja, en je kan in januari natuurlijk weer overstappen van verzekering als dat nodig is.
     
  18. Ava101

    Ava101 Bekend lid

    7 mrt 2022
    599
    498
    63
    Vrouw
    Utrecht
    dank nog voor je reactie! Wat fijn dat je uiteindelijk 3 kinderen hebt gekregen. men zo naar om dan te horen dat het gewoon pech is dan hè?
    Op basis waarvan raadden ze je dan extra foliumzuur en progesteron aan?
    Heb je dan utrogestan gebruikt? Al tijdens de IUI of pas bij positieve test?
    Ik wil dat toch ook eens gaan vragen bij ons..
     
  19. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Ja is heel naar, ben ook wel even depressief geweest van alle tegenslagen + stukje rouwverwerking.
    Gelukkig hier goede hulp bij gehad.
    Ik woonde toen nog in Nieuw Zeeland.
    Exact weet ik niet meer op wat voor basis ze dit aanraadden, is volgens mij ook wel een beetje omstreden want later was er een andere gyn uit het zelfde zh die het weer afraadde omdat het toch niets deed of hielp..
    Maargoed daar zegt mij gevoel wel anders over.
    Er was hier ooit een lid die het volgende stukje deelde over progesteron gebruik bij meerder mk, wel het lezen waard.

    https://www.ntvg.nl/artikelen/effect-van-progesteron-bij-zwangerschapscomplicaties


    Ik heb nooit iui oid gehad, altijd natuurlijk zwanger geworden.
    Gebruikte het van positieve test tot 13 weken, 1 tabletje vaginaal.
     
  20. Gordijnrails

    Gordijnrails Actief lid

    25 aug 2022
    110
    85
    28
    Bij mij ook onverklaarbaar veel miskramen gehad. Uit onderzoeken kwam niks, ik heb mij extra laten onderzoeken op coeliakie (,gendrager en actief in mijn naaste familie) maar ook daar kwam gelukkig niks uit.
    Ik ben 2 jaar nonstop op en af zwanger geweest. Zwanger worden is het probleem niet, maar blijven dus wel. Ik heb vrij veel allergieën en ben toen mijn medicijnen door blijven slikken en werd toen wel blijvend Zwanger.
    Hierdoor zit er een groter leeftijdsverschil dan ik wenste, en soms doet dat nog wel eens zeer. Maar het heeft me ook een lesje nederigheid geleerd.
     

Deel Deze Pagina