Wat te doen tegen honden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nellie4, 11 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.577
    7.194
    113
    Hoi,

    Wij gaan volgende maand voor een wandelvakantie in Frankrijk. Heel veel zin in.
    Ik weet alleen uit ervaring helaas dat de honden op de Franse boerderijen vaak geen lieverdjes zijn en ook van hun erf af kunnen komen.
    Heeft iemand tips hoe ik me kan 'wapenen' tegen deze honden en ze weg kan jagen?
     
  2. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Klinkt als spannende wandel tochtjes dan :eek: ik wist dat niet.
    Misschien iets van een stok mee nemen of zo? Roep maar es wat...of iets van pepperspray
     
  3. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Geen ervaring mee eerlijk gezegd, en kom toch vaak genoeg op het Franse platteland.
    Maar mijn idee zou dan zijn om een zak met hondenkluifjes mee te nemen die je ter afleiding naar de valserikken kan werpen, met als backup een wandelstok voor een rake mep mocht het nodig zijn.
     
    Luna86, Iertje81, Cindy1977 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.514
    2.355
    113
    Wij wandelden in Zuid-Amerika met een katapult en een paar kiezelstenen.
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  5. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.577
    7.194
    113
    Dat is goed te horen, misschien heb ik een paar keer pech gehad.
     
  6. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.577
    7.194
    113
    Haha dat is een goeie.
    Ik denk dan wel, maak je ze dan juist niet kwaad als je daarmee gaat schieten.
     
  7. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ja idd zou mijn vraag ook zijn, of je ze dan niet kwader maakt.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij wandelen ook regelmatig als we in Frankrijk zijn en honden komen inderdaad vaak van hun erf, maar wij hebben altijd alleen maar vriendelijke honden gezien :)
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij gaan volgende maand voor een wandelvakantie in Frankrijk. Heel veel zin in.
    Ik weet alleen uit ervaring helaas dat de honden op de Franse boerderijen vaak geen lieverdjes zijn en ook van hun erf af kunnen komen.
    Heeft iemand tips hoe ik me kan 'wapenen' tegen deze honden en ze weg kan jagen?[/QUOTE]

    Zoek het vooral niet op zou ik zeggen, dat die honden hun terrein beschermen is volkomen normaal.
    Ik zou niet in de weer gaan met stokken en pepperspray omdat dit ronduit asociaal is en je ze alleen maar bozer maakt en je dan juist een bijtincident vergroot.
    Neem anders wat kippenkluifjes mee en laat deze op de grond vallen, niet gooien en als een idioot wegrennen, werkt alleen maar averechts.
     
    Iertje81, citroenrasp, Cedi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Zoek het vooral niet op zou ik zeggen, dat die honden hun terrein beschermen is volkomen normaal.
    Ik zou niet in de weer gaan met stokken en pepperspray omdat dit ronduit asociaal is en je ze alleen maar bozer maakt en je dan juist een bijtincident vergroot.
    Neem anders wat kippenkluifjes mee en laat deze op de grond vallen, niet gooien en als een idioot wegrennen, werkt alleen maar averechts.[/QUOTE]

    Kippenkluifjes en daarmee een hond de dood injagen?

    De hond vooral niet aankijken. Geen enkel contact maken. Stevig en zelfverzekerd doorlopen en je hoofd van de hond wegdraaien. niet paniekerig doen.

    Vooral voor je eigen (Om)zekerheid een paraplu oid meenemen. Maar daarmee zwaaien kan juist averechts werken.
     
    Cedi vindt dit leuk.
  11. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Zoek het vooral niet op zou ik zeggen, dat die honden hun terrein beschermen is volkomen normaal.
    Ik zou niet in de weer gaan met stokken en pepperspray omdat dit ronduit asociaal is en je ze alleen maar bozer maakt en je dan juist een bijtincident vergroot.
    Neem anders wat kippenkluifjes mee en laat deze op de grond vallen, niet gooien en als een idioot wegrennen, werkt alleen maar averechts.[/QUOTE]

    Mag associaal klinken pepperspray maar zou me wel soort van veiliger voelen.
    Daarbij kippekluifjes zijn dodelijk voor honden, deze versplinteren. Denk dat ik ze dan liever even een spray in ogen spuit ;)
     
  12. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.577
    7.194
    113
    Ik ga ze echt niet opzoeken hoor, wees maar niet bang :roflmao: Ik ben in staat een kilometer om te lopen om er niet langs te hoeven, maar die optie is er vaak niet.

    En zo lang die hond mij niets doet, zal ik die hond ook zeker niets doen. Maar het idee dat je wel iets kunt doen voor het geval je een verkeerd exemplaar treft, geeft mij wel een veilig gevoel
     
    Anouk2005 en Mauzy82 vinden dit leuk.
  13. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    :roflmao:
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  14. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Niet in de buurt komen van de Franse Boerderijen dan. Als het waakhonden zijn, doen ze hun werk. Als ik zou zien dat iemand mijn honden zou beschieten met een katapult en kiezels, zou ik ze beschieten met een schot hagel denk ik! slaan met stokken? Ik hoop dat ze je hard bijten dan!

    En kipkluifjes klinkt nog aardig, maar honden bijten kippenbotjes stuk en deze scherpe botjes veroorzaken interne bloedingen bij de honden.
     
  15. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Mits ze van hun erf afkomen natuurlijk.
    Dan mogen ze in feite "niets" doen. Al ben ik even niet bekend met de Franse wetten. En geloof maar van yes dat ik dan bv echt wel wat mee heb om me te beschermen ;) al dan niet humaan of wel.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  16. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    #16 Whysteria, 12 jul 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2020
    Ik neem aan dat @Anouk2005 zoiets bedoelde:

    https://www.ah.nl/producten/product/wi171740/fit-ami-kipkluifjes-snacks

    Ik zie het al voor me dat iemand speciaal voor eventuele boerenhonden tijdens de wandeling een pakket drumsticks klaar gaat staan maken :roflmao::roflmao:
     
    Mammavantwee, Luna86, Iertje81 en 8 anderen vinden dit leuk.
  17. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Die zijn wel een stuk mínder schadelijk idd.

    En ja dat bakken kan ook leuk idee zijn voor eigen picknick of zo... evem kluiven...:D:p
     
    Whysteria vindt dit leuk.
  18. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kippenkluifjes en daarmee een hond de dood injagen?

    De hond vooral niet aankijken. Geen enkel contact maken. Stevig en zelfverzekerd doorlopen en je hoofd van de hond wegdraaien. niet paniekerig doen.

    Vooral voor je eigen (Om)zekerheid een paraplu oid meenemen. Maar daarmee zwaaien kan juist averechts werken.[/QUOTE]

    Ik bedoel geen kluifjes maar van die kluifjes met kip eromheen .
    Verkeerde woordspelling.
     
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die bedoel ik ook. Als mijn man naar de dierenwinkel gaat roep ik altijd neem van die kippenkluifjes mee, geen drumsticks natuurlijk.
     
    Paardenbloem en Whysteria vinden dit leuk.
  20. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Ik bedoel geen kluifjes maar van die kluifjes met kip eromheen .
    Verkeerde woordspelling.[/QUOTE]

    :roflmao: Ik dacht al, wat een apart advies van zo’n grote hondenliefhebber
     

Deel Deze Pagina