Wat te eten bij misselijkheid

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door XmoonlightX, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Hallo meiden,

    Wat eten jullie als je misselijk bent? Een warme maaltijd savonds gaat er moeilijk in, het lukt wel een beetje , maar wat nemen jullie? Wat valt niet zo zwaar?
    Net vol enthousiast begonnen met wat doperwtjes en een stukje vlees en een stukje aardappel, maar ondanks dat ik me de hele dag eigenlijk best goed voelde, valt dit toch weer niet lekker.
     
  2. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.331
    113
    Kaugom nemen tussendoor!

    En misschien iets eten wat je echt lekker vind.
    anders misschien liga, crackertjes oid

    succes!
     
  3. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Goed gevulde (groente)soep, belegde boterham, gekookte groente, kleine portie rijst eventueel met een sausje, banaan (vult goed en ligt niet zwaar op de maag), een paar blokjes kaas of een glas melk als je even geen vast voedsel wilt. Maar vooral kleine porties eten, even afwachten en later nog iets kleins eten als je niet misselijk bent geworden. Het ligt er ook aan waar je zin in hebt, ik wordt momenteel al misselijk als ik vlees zie of ruik. Ik leef voorlopig even op soep, brood, melk en kaasjes;) hier wordt ik namelijk als enige niet misselijk van.
    Meestal helpt een lichte maaltijd met bv alleen een belegde boterham ook bij beginnende misselijkheid. En vooral meteen na het opstaan eten.
    O ja, en geen stress hebben, want daar wordt je ook misselijk van.
     
  4. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Thanks!!
    Ben geen soep liefhebber maar dat beviel gisteren idd beter dan de maaltijd van net.. Denk dat ik ook maar vla ga halen
     
  5. Ly1

    Ly1 Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Beginnen met een beschuitje jam. Werkte bij mijn 1e zwangerschap heel erg goed. Ik kon ook geen avondeten binnen houden
     
  6. Tika86

    Tika86 Fanatiek lid

    8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Warme maaltijden gaan er bij mij ook absoluut niet in..

    Als ik er nu alleen al aan denk word ik ontzettend misselijk.. Bah..
    Rond etenstijd moet ik meestal de hond uitlaten en al die geuren ruik loop ik echt kokhalzend over straat:(

    Ik leef s avonds voorlopig gewoon op broodjes met kaas, sla en voldoende fruit overdag.
    Had vandaag ergens gelezen dat koude dingen soms hielpen tegen de misselijkheid. Dus heb net een milkshake en smoothie gehaald (heb ik voor morgen ook nog wat;)) en dat ging top:)
    Dan maar slecht avond eten overdag doen we gewoon gezond;)

    De rest van de dag vooral met vlagen misselijk.. Vooral zodra ik teveel in een keer drink komt het er net zo hard weer uit.. Dus moet gewoon om de minuut dan rustig een slokje nemen..
     
  7. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik at waterijsjes. Misschien niet het meest gezonde, maar was wel het enige wat ik binnenhield.
    Verder at ik droge crackers.
     
  8. Booo

    Booo Actief lid

    28 jan 2014
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste leefde ik die weken op koude appels!

    Bij deze zwangerschap kon ik geen appel zien en at ik s ochtends een beschuitje met muisjes.. s avonds meestal iets lichts of kouds.. bijv. Soepje met een droog broodje, yoghurt, vla oid..
    Gelukkig ben ik er nu weer vanaf, maar weet hoe rot het is.
    Sterkte!!
     
  9. mona2015

    mona2015 Lid

    6 okt 2014
    50
    0
    0
     
  10. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Smoothies doen het bij mij goed en yoghurt. Avondeten is een ramp. Hoop toch dat het snel over gaat.. succes meiden!
     
  11. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Thanks, neem alle tips mee :D
    Beetje jammer dat ik afval, maar dat zal vast wel weer goedkomen
     

Deel Deze Pagina