Wat te regelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaDeborah, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeborah

    MamaDeborah Actief lid

    14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    hallo allemaal,

    Ik ben vandaag precies 13 weken zwanger... Nu vraag ik mij af wanneer je bijv, kraamzorg en kinderopvang moet regelen?
    En wanneer en waar moet je het kraampakket regelen?
    En als je in het ziekenhuis wilt bevallen waar je na kan gaan hoeveel dit gaat kosten?

    Zo even een paar vraagjes op een rij maar misschien dat jullie mij kunnen helpen...ook als ik dingen vergeten ben die ik nog moet regelen hoor ik het graag.

    Liefs Deborah.
     
  2. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Kinderopvang kun je beter zo snel mogelijk regelen. Er zijn veel plaatsen waar er grote wachtlijsten zijn voor kinderopvang, zeker op bepaalde dagen.

    Je kraamzorg kun je regelen door je verzekering te bellen. Hier zou ik ook niet al te lang mee wachten. Zij regelen verder ook het kraampakket voor je en je kunt gelijk vragen hoeveel een poliklinische bevalling voor jou zou kosten (dit hangt af van hoe je verzekert bent). Ik ben bijvoorbeeld 3 van de 4 sterren verzekerd. Een poliklinische bevalling kost tegen de 450 euro. Doordat ik 3 sterren verzekerd ben wordt er 3/4 voor me vergoed, dus voor mij zou dit rond de 150 euro kosten. Mocht je tegen die tijd in het ziekenhuis bevallen op medische indicatie dan wordt alles voor je vergoed.

    Ik weet niet of je getrouwd bent, maar anders zul je de erkenning nog moeten regelen. Dit doe je op het gemeentehuis. Zowel jij als de aankomende vader moet hier naar toe gaan met een geldig legitimatiebewijs.

    Ik zou verder eigenlijk zo snel niet weten wat je nog moet regelen. Op tijd bellen voor eventuele echo's nog (zowel 20-weken als pretecho)

    Fijne zwangerschap verder nog en geniet ervan!
     
  3. MamaDeborah

    MamaDeborah Actief lid

    14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Hoi busybusy,
    Bedankt voor het snelle reageren. Bedankt..
    De erkennig hebben we pas geleden gedaan. En we gaan binnenkort ook de geregistreerde partnerschap regelen.
    Bedankt..
    Meer antwoorden zijn altijd welkom.
    Liefs Deborah.
     
  4. stasia

    stasia Fanatiek lid

    19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Niet te vergeten je kraamzorg. Moet je ook wel op tijd regelen hoor anders hebben ze straks geen plek meer. Maar eerst ff de verzekering bellen want ze kunnen contracten hebben met bepaalde zorgaanbieders zodat je dan ook daar je kraamzorg moet regelen anders zou het misschien wel niet vergoed worden.
     
  5. Silvia83

    Silvia83 Lid

    15 jun 2007
    81
    0
    0
    Studente paraveterinair
    Wageningen
    Ik heb met 12 weken de verzekering gebeld en hun regelen de kraamzorg en ik krijg dan automatisch het kraampakket.
    Bij mij vroegen ze of ik zelf een bureau wilde regelen maar als het dan niet gecontracteerd zou zijn met de verzekering kwam er bij mij een eigen bijdrage van 5 euro boven op de wettelijke bijdrage van 3,60. Dus dit heb ik hun laten regelen. Binnen 2 weken kreeg ik een brief met dat het kraambureau contact met mij zou opnemen als ik 7 maand ben.

    je kan het beter vroeg regelen dan weet je dat er plek is etc. En stel dat het mis gaat (klopt heel snel af) dan kan je altijd nog afbellen!

    Succes ;)
     
  6. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
    idd beter te vroeg regelen dan dat je strax te laat met alles bent
     

Deel Deze Pagina