Wat te verwachten bij intake ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sab88, 28 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Hoi,

    Morgen is het eindelijk zover , dan hebben wij onze intake voor het ivf traject.
    Heb al een hoop informatie hierover opgezocht op internet, en morgen zullen we ook nog een hoop info krijgen denk ik.

    Nu ben ik benieuwd hoe jullie intake gesprek ging, en wat voor vragen jullie zelf nog hadden over dit traject ?
     
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    He he eindelijk! Succes morgen meis :)
    Er komt vooral veel info op je af :)
    Eventueel kun je je vragen opschrijven en mee nemen?
    Bij ons werd t in grote lijnen vertelt hoe t in zn werk ging, en pas met de prikinstructies had ik echt heel veel vragen:)
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  3. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ja eindelijk is het zover Haha ... Het probleem is dat ik niet zoveel kan bedenken. Wel wil ik vooral weten of we het korte of lange traject krijgen. Wat voor vragen had jij tijdens dat gesprek? En kreeg je de prikinstructies ook meteen tijdens de intake ?
     
  4. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Nee prikinstructies kreeg ik pas bij t 2e gesprek :) Ik hoop voor je dat je t korte schema mag volgen, ik moest t lange schema volgen..
    Mijn enige vraag was wanneer ik mocht starten, tijdens de intake :roflmao:
    Met de prikinstructies waren t prik gerelateerde vragen, en welk gebied op buik en benen.. meer eigelijk niet :) maar ik had zelf ook al een hoop op internet gelezen, waardoor ik al veel wist :)
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  5. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Nou wij zijn terug van het ziekenhuis en baal eerlijk gezegd een beetje. Voor de vakantie kregen wij te horen dat we vandaag de intake zouden krijgen, we moesten nog even bloed laten prikken voor de vakantie. En na de vakantie zou VL zijn zaad nog een keer in moeten leveren. We kregen ook het bericht dat we dan in principe eind september zouden kunnen beginnen.

    Nu kwamen we vanochtend en kregen we alleen de brief mee voor het zaadonderzoek en zouden we een afspraak over 4 weken krijgen voor de intake, omdat er 2á3 weken wachttijd staat bij het andere ziekenhuis. Wij gaven aan dat we ervan uit waren gegaan dat de intake vandaag zou zijn. De gyn gaf toen aan dat dat pas kan op het moment dat de uitslag van het zaadonderzoek binnen is. Ze vroeg me naar mijn cylcus, waar ik nu zat en wanneer ik weer zou moeten menstrueren. Nu is mijn eerstvolgende menstruatie over 2 weken en de volgende zou begin oktober zijn. Ze gaf aan dat het waarschijnlijk die van oktober zou worden om te beginnen met het traject , maar als ze ik het andere ziekenhuis sneller waren met het zaadonderzoek zou ik kunnen bellen of het eerder kon. Aangezien ik aangaf dat we zo snel mogelijk willen beginnen.

    Nu stonden we aan de balie om een afspraak over 4 weken te maken en kregen we te horen dat de eerstvolgende mogelijkheid pas 15 november is. Waarop ik heel verbaasd reageer van ; de gyn zegt net dat ik begin oktober al zou kunnen beginnen met traject en dat we daarvoor de intake dan al gedaan moeten hebben.
    De vrouw belt naar de gyn en komt dan met het bericht dat de gyn haar vakantie heeftaangevraagd voor eind september , maar de gun zelf denkt dat die niet goed gekeurd wordt. Dus onze afspraak voor de intake staat nu op 18 september , maar we kunnen dus alsnog gebeld worden dat die afspraak niet door gaat als de vakantie van de gyn wel goed gekeurd wordt.

    Begrijp hier helemaal niets van ... :confused:
     
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    He wat naar.... nog langer wachten, lekker onduidelijk ook allemaal... misschien dan toch een ander ziekenhuis jullie verhaal voorleggen? En kijken of t dan wel eerder kan? Dit is heel frustrerend zeg... :(
     
  7. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ja ik baal er enorm van ... Maar vind de gyn die ik nu heb wel heel fijn. Dus wil ook niet overhaast reageren door naar een ander ziekenhuis te gaan. Ook is dit ziekenhuis de enigste in de buurt die aan ivf doet. Ik hoop dat het de 18e wel gewoon door kan gaan. Maar voor nu vind ik het wel erg vervelend dat het zo is gegaan.
    Ik weet dat we straks tijdens het traject ook een hoop geduld moeten hebben, maar weet nu al 2 maanden dat het voor ons ivf gaat worden en daardoor begin ik liever vandaag dan morgen.
     
  8. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja ik snap je, dan duim ik keihard dat de 18e je een super goed gesprek hebt :)
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  9. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Wat balen zeg! Zijn er geen andere gynaecologen in het ziekenhuis? Ik loop in ons ziekenhuis bij de fertiliteitsarts, maar als zij op vakantie is of ik kom in het weekend dan wordt alles overgenomen door een van de andere gynaecologen.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  10. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Er is idd nog een andere gyn, maar ook die zit vol. Daar zouden we wel iets eerder kunnen maar dat was geloof ik alsnog eind oktober
     
  11. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Dat hopen wij ook ! :oops::rolleyes:
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  12. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Misschien is het wel een idee om na te vragen of dit geen voorbode is voor het verdere traject? Je wilt natuurlijk straks geen cyclus missen omdat bijvoorbeeld je gyn kerstvakantie heeft, of geen echo kunnen hebben omdat beide gynaecologen vol zitten en je zo mogelijk je eisprong mist (mocht het tot cryo terugplaatsingen komen).
     
  13. Angel2005

    Angel2005 Bekend lid

    25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Jeetje... jullie geduld wordt wel op de proef gesteld hoor....

    Ik snap dat ze pas na het zaadonderzoek een plan kunnen maken maar volgens mij heeft dat niets te maken met het traject wat jij moet volgen. Die eitjes moeten rijpen, wat de kwaliteit van het zaad ook is. Dus volgens mij zouden ze best al een plan voor jou kunnen opzetten met de bijbehorende medicatie en prikinstructie. Je kunt dan meteen beginnen na de uitslag. De uitslag van het zaad en de vervolgbehandeling zouden ze ook nog telefonisch kunnen doorgeven.

    Bij ons in het ziekenhuis zijn ze hier wel een heel stuk makkelijker in gelukkig...

    Hopelijk kun je snel beginnen!
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  14. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Jezus wat een manier van doen zeg!
    Ik snap dat je vreselijk baalt hiervan :(
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  15. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ja dat is inderdaad wel een goede vraag. Ik zal dit zeker voorleggen bij de gyn. Heb geen zin om nog langer te moeten rekken. Voor m’n gevoel duurt het allemaal al zolang :(
     
  16. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ik wou dat ze er bij ons ook zo makkelijk in waren !! Ik snap het best als ik moet wachten , maar het is meer dat ze zo onduidelijk zijn. Wij gingen er echt van uit dat we vandaag onze intake zouden hebben , en dat je dan weg gestuurd word met een potje en een formulier en het bericht dat we over 4 weken weer terug moeten komen was echt wel een domper.
     
  17. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik was in het begin ook niet zo blij met de manier van doen bij ons t ziekenhuis (lang verhaal, niet relevant) en toen heb ik een bericht gestuurd. Dat ik niet zo'n prettig gevoel had bij de situatie en waarom. Daar hebben ze heel fijn op gereageerd en dat gaf wel een prettiger gevoel.
     
  18. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ik heb vanochtend nog een keer met de afdeling gynaecologie gebeld, en het verhaald uitgelegd hoe het gister gegaan is. Daarbij heb ik ook gevraagd dat mocht die vakantie wel goed gekeurd worden , wanneer wij dat dan te weten zouden komen.

    De medewerker reageerde hetzelfde als de medewerker van gister. Ja dat kunnen wij niet zeggen , de afspraak staan in ieder geval ingepland en als die niet door gaay krijg je dat vanzelf te horen. En daarmee was het afgedaan:confused:

    Ik heb nu net een bericht gestuurd naar het ziekenhuis met mijn verhaal. Of ik ermee geholpen ben weet ik niet. Maar het zou alleen al fijn zijn als ze een beetje begrip hadden. Ze doen er daar zo makkelijk over , terwijl ik er echt mee zit.
    Maar ga het nu maar proberen los te laten en te hopen dat er niks tussen de volgende afspraak komt.
     
    Ila en Angel2005 vinden dit leuk.
  19. Angel2005

    Angel2005 Bekend lid

    25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Ik hoop echt dat ze het serieus oppakken in het ziekenhuis. Ben benieuwd of en wat voor reactie je van ze krijgt.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  20. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ja ik ook eerlijk gezegd ... Kreeg een bericht terug dat het in goede orde ontvangen was en dat ik binnen 2 weken reactie ontvang.
    Het zal niet zozeer wat uitmaken voor mijn behandeling , maar hoop dat ze voor andere meer duidelijkheid zullen scheppen. Niemand die een traject ondergaat zit op dit te wachten
     

Deel Deze Pagina