Wat te zien op echo van 5 weken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Wendieh, 9 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendieh

    Wendieh Lid

    5 apr 2018
    21
    3
    3
    Vrouw
    hallo allemaal,

    Vorige week ben ik er achtergekomen dat ik nu voor de derde keer zwanger ben. Ik heb hiervoor 2 miskramen gehad, eentje die vanzelfbegon met 5 weken en eentje die is opgewekt omdat ik een lege vruchtzakje had. Kortom ik ben nu behoorlijk onzeker.
    De afgelopen dagen had ik ontzettend pijn links en gezien mijn verleden mocht ik van de Gyn langskomen voor een echo. Ik was volgens mij berekening 5.2 weken zwanger (dit weet ik precies ivm ovulatietesten).

    Op mijn echo zag je een vruchtzakje en met veel moeite een dooierzakje ( plat, ergens in een hoekje). Is dit goed voor deze termijn? Had je niet al een zwangerschapsring moeten zien op de echo?

    Hopelijk kunnen jullie mij geruststellen!
     
  2. Wendieh

    Wendieh Lid

    5 apr 2018
    21
    3
    3
    Vrouw
    Niemand?
     
  3. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik had op 5+6 een lege vruchtzak. De termijn was precies bekend door IVF. Een week later zat er een vruchtje met kloppend hartje. Dus ik denk dat het geen slecht nieuws hoeft te betekenen en dat dit heel goed kan. Maar ik ben geen deskundige... Hopelijk krijg je nog wat meer ervaringsverhalen!
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Eerst zie je een zwangerschapsring (tussen 4 en 5 weken), daarna de vruchtzak en dan dooierzak en vruchtje.

    Het echobeeld klopt dus mooi met je termijn :)
     
  5. Wendieh

    Wendieh Lid

    5 apr 2018
    21
    3
    3
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reactie!

    Maar een zwangerschapsring hoort toch tot 12 weken zichtbaar te zijn? Dat is toch dat rondje in je vruchtzakje. Had die er nu dan niet moeten zitten? Je zag nu een plat dooierzakje.. of komt eerst een dooierzak en dat wordt die zwangerschapsring?

    Sorry voor mijn vragen maar na 2 miskramen wil ik zo graag dat het goed zit..
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is geen zwangerschapsring, dat is het dooierzakje. :);)
    Die zit idd in de vruchtzak.
    Een zwangerschapsring is de dikke witte buitenrand vh vruchtzakje ;)
     
  7. Wendieh

    Wendieh Lid

    5 apr 2018
    21
    3
    3
    Vrouw
    Nog 1 vraag.. wat voor vorm moet dat dooierzakje dan hebben? Hoort die rond te zijn? Vruchtzakje had een mooie vorm maar dooierzakje was plat...
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Die is met 5 weken nog in ontwikkeling, dus nu hoeft ie nog niet rond te zijn.
    Dat komt vanzelf ;)

    Ik zie geen reden tot zorg hoor.

    Heb je geen echo meegekregen?
     
  9. Wendieh

    Wendieh Lid

    5 apr 2018
    21
    3
    3
    Vrouw
    Nee helaas niet ☹️.
     
  10. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Ik heb met 6 wk een echo gehad ivm bloedverlies. Er was toen helemaal niets te zien en mij werd verteld dat ik een miskraam had gehad, omdat ze wel restweefsel zagen. 2 weken later terug voor controle, om te zien of de baarmoeder leeg was.. bleek ik 5+3 wk te zijn geweest want ik was gewoon zwanger. Vruchtje inclusief hartslag. Dus van 'miskraam' naar kloppend hartje met 12 dagen verschil. Ik mocht niet voor de 6 weken langs komen omdat de kans groot was dat er niets te zien was.
     
  11. Wendieh

    Wendieh Lid

    5 apr 2018
    21
    3
    3
    Vrouw
    Hmmm jij zag dus al een vruchtje en hartje met 5.3 weken? Ik zag alleen een vruchtzakje met een dooierzakje erin.. dat geeft niet echt hoop..

    Ik ben zo bang dat het weer leeg is en er helemaal niks groeit.. de vorige keer kwamen we daar met 8 weken achter, heb er een behoorlijke klap aan overgehouden..
     
  12. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Nee ik heb het een beetje raar omschreven. Ik bleek bij die eerste echo 5+3wk zwanger te zijn geweest ipv 6 wk. Daarom zagen ze helemaal niets.. bij de controle waarbij dus een kloppend hartje was, was ik 7 weken!
     
  13. Unexplainable

    Unexplainable Actief lid

    15 nov 2014
    224
    16
    18
    Vrouw
    [​IMG]
    Hier was ik 5w2d. Derde zwangerschap op een rij na een miskraam bij 5,5 week en direct daarna miskraam bij 4,5 week. Na de tweede miskraam weer direct zwanger, nu bijna 14 weken. Het onzekere blijft helaas...
     
  14. pienvd90

    pienvd90 Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Ik snap heel erg dat je onzeker bent en dat je je zorgen maakt. Ik had dat ook na mijn miskraam. Denk alleen niet dat verhalen van andere jou gaan kunnen helpen. Ieder heeft zo zijn eigen verhaal en bij de een gaat het goed en bij de ander niet.
    Zoals ergens hier boven al werd gezegd.... het klinkt allemaal prima. Wij kunnen ook niet door je heen kijken dus je zou toch echt even moeten afwachten.

    Heb je een hobby of iets? Probeer jezelf te vermaken dan gaat de tijd sneller. Ik wens je heel veel succes.
     
  15. Mellshariff

    Mellshariff Bekend lid

    22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw
    Met dit termijn zie je echt nog amper iets hoor, en het verschilt ook per persoon. Ik denk niet dat je je nu zorgen moet maken.

    Op deze echo was ik 5+4 en daar zag je nog helemaal niks enkel een zwangerschapsring. En ben nu toch bijna 17 weken zwanger.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Jammer dat ze je zo vroeg hebben laten komen, je wordt daar alleen maar ongeruster van.
    Wanneer mag je nu weer terug komen? Sterkte met afwachten...
     
  17. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    bij 6.4 had ik een lege vruchtzak en zeiden ze dat het waarschijnlijk een miskraam zou zijn. Dochter zit nu op mijn schoot...
     
  18. Jaroly

    Jaroly Actief lid

    30 apr 2017
    225
    100
    43
    :eek: wow! Wat moet jij een vreselijke tijd zijn doorgegaan!


    @TS, ik heb hier geen ervaringen mee, maar ik hoop oprecht dat het nu goed mag gaan.
    mag je binnenkort weer terug komen? Of moet je nu wachten tot week 8?
     
  19. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Bij mij zagen ze op die termijn niets en dachten ze dat het een bbz was. Inmiddels dus ruim 29 weken zwanger. Een week later was er wel een vruchtje zichtbaar (6+3) en een kloppend hartje.
     
  20. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik heb vrijwel hetzelfde meegemaakt. Eerst leeg vruchtzakje, waar ik achter kwam met 8 weken, daarna een spontane vroege miskraam met 5 weken. Ik raakte de maand erna weer zwanger en mocht met 6 weken komen. Achteraf was ik 6 weken en een dag. We zagen ook een vruchtje en een hartje. Maar het was 3 mm, en daarmee veel te klein. Ik zal een foto toevoegen.

    Het was dus helemaal niet te klein... het was precies goed. En er is gewoon nog niet zoveel te zeggen rond die termijn. Met 6 weken al niet, laat staan met 5. Dus nu ben je nog meer onzeker. Maar eigenlijk het enige waar je naar moet kijken nu is dat er een zwangerschap te zien was in je baarmoeder. Dat is precies wat er te zien moet zijn. Dus alles gaat voor alsnog zoals het moet! Bij mij bleek de echo erop dat de meting dus niet klopte en dat alles volstrekt volgens het boekje verloopt. Woensdag mag ik weer!
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina