Wat terug geven aan werkgevers of hoeft het niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door OumSou, 15 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OumSou

    OumSou Actief lid

    11 jul 2019
    182
    92
    28
    Vrouw
    Afgelopen week had ik een bedrijfsuitje. We zouden uit eten gaan en mochten onze partners en kinderen meenemen. Last minute was mijn zoontje in een driftige bui en heb ik helaas moeten afzeggen omdat ik niet met een humeurige kindje wou aankomen. Ik heb vandaag van de bazin een super leuk cadeau gekregen voor de kinderen. Kwalitatief speelgoed wat je niet snel zomaar koopt voor een collega.

    Ik baal ervan dat we deze kans hebben gemist om mijn collega's en bazen kennis te laten maken met mijn man en kids. Dat zelfs aan mijn kinderen is gedacht, vind ik een heel fijn gebaar.

    Ik wil graag iets terug doen, maar weet niet of het gepast is en wat ik zou kunnen geven? Ik wil ook niet slijmerig overkomen :$

    Heeft er iemand leuke ideeën? :D
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Lief dat je wat terug wilt geven, maar ik begrijp misschien niet helemaal waarom?
    Is het omdat er kosten gemaakt zijn voor jullie, ondanks dat jullie er niet waren?
     
  3. OumSou

    OumSou Actief lid

    11 jul 2019
    182
    92
    28
    Vrouw
    Ze hadden op ons gerekend in het restaurant. Vind het lief dat ik er bij mocht zijn en mijn aanwezigheid op het werk zo gewaardeerd word. Ze hebben echt moeite gedaan met het organiseren vind ik. Gehehe, volgens mij overdrijf ik he? :p
     
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Maar dat geldt neem ik aan toch voor alle medewerkers, of hadden ze voor jou een uitzondering gemaakt?
     
  5. OumSou

    OumSou Actief lid

    11 jul 2019
    182
    92
    28
    Vrouw
    Ik ben niet van dezelfde 'niveau' zegmaar. Heb een hele andere functie maar toch betrekken ze mij erbij.
     
  6. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.660
    1.826
    113
    Waarom laat je de kinderen niet een leuke kaart of tekening maken en schrijf je daarin een bedankje? Ik denk dat dit wel gewaardeerd wordt. Dan kun je er ook nog in zetten dat je het fijn vindt om zo betrokken te worden, dat de kids erg blij zijn met het kado etc. Etc.
     
    Mammavantwee, Brinta, Mamalove2014 en 20 anderen vinden dit leuk.
  7. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Iedereen heeft toch zijn eigen rol binnen een bedrijf? Als ze iemand in jouw functie niet nodig hadden dan zou die functie er ook niet zijn geweest. Dus iets teruggeven vind ik onnodig.
    Zelf zou ik overigens met een volgende driftbui van zoon trouwens wel gaan en zoon lekker bij vader thuislaten. Het is dan toch niet nodig om alledrie thuis te blijven?
     
    mausi en Salentein vinden dit leuk.
  8. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nee dit dacht ik dus idd ook..
    En ik vindt een tekening maken leuk.. Zou verder niks geven, is helemaal niet nodig..
     
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ah oké.
    Dan snap ik waar je gevoel vandaan komt.
    Maar dan nog hoef je niet wat terug te doen.
    Of je nu schoonmaakster, verzorgende of directeur bent, je doet als het goed is waarvoor je bent aangenomen en dat wordt in dit geval beloont met een uitje.
    Van een directeur wordt ook niet verwacht dat hij/zij een tegenprestatie doet als hij/zij wel/niet naar het uitje is geweest, dus van jou ook niet.
    Zelfs al zou jij een vrijwillige functie hebben en een ander een betaalde functie binnen hetzelfde bedrijf, dan nog is het niet nodig.
     
  10. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Een bos bloemen met een mooie kaart kan best hoor.
     
  11. OumSou

    OumSou Actief lid

    11 jul 2019
    182
    92
    28
    Vrouw
    Het was een kennismakings moment hadden ze gezegd, iedereen is waarschijnlijk met partner en/of kinderen geweest. Volgende keer zorg ik voor een plan B, oppas oid. Dit keer was het veel te laat om dat nog te regelen.

    Bos bloemen ben ik beetje verlegen voor om ermee aan te komen, wil niet slijmerig overkomen :oops:
    Het idee van de kaart lijkt me heel tof. Bedankt voor de leuke ideeën!
     
  12. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Inderdaad een leuk kaartje en/of tekening van je kind.
    En een humeurige bui draait meestal wel bij toch... Ik had er niet om afgezegd denk ik
     
  13. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Of je bakt iets lekkers en laat zoontje trakteren op je werk, kan je hem meteen showen
     
    hummeltje5 en OumSou vinden dit leuk.
  14. OumSou

    OumSou Actief lid

    11 jul 2019
    182
    92
    28
    Vrouw
    Ik ben op me werk, kwam net op het idee om dan een kaartje van de kids met een chocola erbij? Merci

    En dan in de kaart merci voor de uitnodiging / merci voor de speeltjes oid
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. OumSou

    OumSou Actief lid

    11 jul 2019
    182
    92
    28
    Vrouw
    Hij had ook wat verhoging en geen middagdutje gedaan. Het zou geen gezellige avond worden, hahaha:oops:
     
  16. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik vind een kaart met een tekening van de kinderen ook een leuk en gepast idee. Daarop kun je letterlijk schrijven dat je de uitnodiging waardeerde en dat je het jammer vond dat je er niet bij aanwezig kon zijn.

    Wat betreft "Plan B"... Ik begrijp dat jullie niet last-minute een oppas konden regelen. Maar konden jullie jullie zoontje niet kalmeren en alsnog (evt. met wat vertraging) gaan met het hele gezin? Of zoontje bij papa thuis laten en zelf met de andere kinderen erheen gaan?

    Wat ik nu ga schrijven is zeker niet aanvallend bedoeld, maar een gevoel/gedachte die in me opkwam bij het lezen van jouw post. Jouw werkgever heeft zijn/haar best gedaan om iets leuks te organiseren om elkaars gezinnen te leren kennen en heeft op jullie gerekend. Ik vind het daarom niet gepast om last-minute het HELE gezin af te melden, terwijl er maar met 1 persoon iets aan de hand is.

    Op mij zou dat overkomen dat je geen interesse hebt om de gezinnen van jouw collega's te leren kennen. Want jij kon toch gewoon gaan? Ik vind het voor jouw andere kinderen ook wel sneu. Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar als ik mijn dochter een uitje / etentje door de neus boor omdat haar broertje vervelend is, zou ze daar echt verdrietig om zijn.

    Voor nu verandert het de situatie niet meer, maar wellicht is het iets om een volgende keer rekening mee te houden. ;)
     
    Appeltje85, Dubbelgeluk, Marsepein en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. OumSou

    OumSou Actief lid

    11 jul 2019
    182
    92
    28
    Vrouw
    Precies daarom, wil ik een kleinigheidje geven. Mijn zoontje zat in zo een heftige driftbui, hij was niet lekker en had ook slaap. (uitje was om 18.00, kindjes liggen tussen 19.30 en 20.00 in bed) ik wou even aanwezig zijn voor kennis te maken, mijn gezin voor te stellen en dan weer naar huis, was sowieso de planning. Helaas ging het echt niet. Hij heeft geregeld deze driftbuien en zet het dan voortdurend op een gillen tot hij met speen in bed ligt, dan word hij pas rustig en slaapt.

    Ik hoop niet dat mijn werkgevers er net zo als jij over denken, want daar ben ik erg bang voor en wil dat daarom recht zetten. Ik ga denk ik een middagje langs met de kids en man, met een kaartje van de kids en chocolaatjes. Brrr:$ voel me echt naar hierover.
     
  18. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Sorry, het was zeker niet mijn bedoeling om je er een naar gevoel over te geven. Maar ik vroeg me gewoon af waarom je niet alsnog naar het etentje bent geweest met jouw andere kind(eren) terwijl jouw man bij jullie zoontje thuis bleef. Zo had je toch even jouw gezicht kunnen laten zien. Als het mogelijk is om jouw man en kinderen mee te nemen naar jouw werk, is dat zeker een leuk idee. Hierboven kwam iemand al met het idee om zelf iets te bakken en door jouw kinderen te laten uitdelen. Zo kun je het een en ander combineren (eventueel nog een bedankkaartje erbij voor jouw bazin) en dan laat je in elk geval jouw beste bedoelingen zien. :thumup:
     
    OumSou vindt dit leuk.
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Iedereen is even belangrijk in een bedrijf. Jij bent niet van een 'ander niveau', ook jij bent net zo belangrijk als bv een manager. De taken wisselen gewoon :) en iedereen is even inwisselbaar hihi

    Ik zou je kind een tekening laten maken op een bedank kaartje :)
     
    OumSou vindt dit leuk.
  20. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Heel eerlijk begrijp ik de keuze ook niet helemaal. Ik vind het zelf altijd een beetje jammer als mensen afspraken afzeggen, omdat hun kind net niet helemaal zijn moment heeft of zo ( als je kind echt iets heeft, dan snap ik dat hè! Niet dat er nu mensen met een kind met ADHD of autisme over me vallen of zo ) Overigens is dit iets wat je meestal je bij mensen die (nog maar) een kind hebben, want als je eenmaal een tweede hebt, dan denk je dat is zielig voor het andere kind als we nu niet gaan haha. En heel eerlijk heb ik me er ook wel eens schuldig aan gemaakt, toen ik nog maar een kind had!

    Ik had persoonlijk, als hij zijn slaapje onverwacht had overgeslagen, bijvoorbeeld even met hem gewandeld of een stukje met de auto gereden zodat hij toch even kon slapen. Maar als zelfs dat niet lukt, dan had je toch gewoon alleen kunnen gaan?
    Ik denk niet dat het ongeïnteresseerd overkomt en dat je ook echt niks goed hoeft te maken of zo. Het is gewoon een beetje jammer, maar meer niet.
    Maar om op je vraag terug te komen, vind ik een lastige. Een bos bloemen of een tekening van de kinderen is altijd leuk denk ik hoor. Niet perse nodig, maar kan ook geen kwaad.
     
    OumSou vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina