Wat teveel of te weinig gekocht

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nancydierengek, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Hoi ik heb al echt veel spullen gekocht voor onze aankomende kleine man.
    Ik vroeg mij af zijn jullie tegen dingen aangelopen toen de kleine er eenmaal was?

    Dus bijvoorbeeld waarvan heb je teveel gekocht?
    En waarvan te weinig?
    Of zijn er zelfs dingen die je vergeten te kopen bent?
    Vertel erbij wat.

    Ik ben er erg benieuwd naar.
    ;)
     
  2. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Teveel: fopspeentjes. Vond die I love papa/mama, of met diertjes erop etc zo leuk. Maaaar zoon pakt geen speen, dus ze liggen te verstoffen :rolleyes: koop er gewoon twee (als je het al nodig vindt), zijn zo bijgehaald mocht je ze echt willen hebben.

    Te weinig: Spuugdoekjes. Daar heb ik nog twee pakken van bijgehaald, ze gaan zo snel! Geldt trouwens ook voor hydrofielen.

    ‘Vergeten’: flesvoeding. Ik wilde bv geven, maar kwam niet op gang. Ik wist dat wij een aantal dagen in het ziekenhuis moesten verblijven, dus daarom geen fv van tevoren gekocht, omdat wij het in het ziekenhuis toch even aan konden kijken. Maar als je gewoon naar huis mag na de bevalling, zou ik wel wat fv in huis halen, ook al wil je bv geven. Mocht het dan niet op gang komen, dan heb je in elk geval snel wat achter de hand (wat was ik blij dat ik toen ik mijn meltdown had, zo een flesje kon vragen en hem eindelijk echt kon voeden). Ze hebben van Nutrilon evt ook een kleinverpakking, dat kost niet zoveel.
     
    BB83 en Pien86 vinden dit leuk.
  3. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Wij hebben heel veel kleertjes bij moeten kopen in 50/56.
    Spuugdoekjes/hydrofielen kun je ook echt niet genoeg hebben.
     
    Pien86 vindt dit leuk.
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.873
    15.314
    113
    Ik had véél te weinig hydrofiele luiers gekocht. Ik vond 6 wel genoeg. :roflmao:
    Ik denk dat ik er nog wel 30 bijgekocht heb in de kraamweek.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  5. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Goede tip! Ik heb een pakje van vijf gekocht en vond dat eigenlijk ook wel genoeg. :roflmao: Waar gebruik je die dingen nou zoal voor? Ik kan me er geen voorstelling van maken.
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.873
    15.314
    113
    Waar niet voor!:roflmao:
    In het bedje voor onder het hoofd, in de box voor onder het hoofd, in de kinderwagen voor onder het hoofd, om mee af te drogen op het begin, als ‘onderlegger’ bij ergens in het openbaar verschonen, etc.

    Ik gebruikte ze verder nog als spuugdoek en als dun dekentje (de jongste is in een hittegolf geboren).

    Ideale schoonmaakdoeken ook, trouwens :D
     
    EvaD, Pien86, Djoess en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Oké, duidelijk. Ik ga nog een paar pakjes bijkopen. :roflmao:
     
    Vulpen en BB83 vinden dit leuk.
  8. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wat al gezegd is, hydrofiele luiers en spuugdoekjes kun je niet genoeg hebben. Die vliegen er door heen.
    Mocht je borstvoeding geven, purolan crème. Verzorgt en verzacht je tepels, zeker in de eerste weken een echte aanrader!
    Hier veel speeltjes als rammelaar, knisperboekje, knuffel ed gekregen. Daar zou ik zelf dus niet teveel van kopen. Mocht je het niet krijgen is het zo zelf gekocht. De eerste weken slaapt hij toch vooral ;)
     
    Petra13 vindt dit leuk.
  9. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Waar ik teveel van hen gekocht is kleding en baby speelgoed.

    Waar ik weer te weinig van had was aankleedkussen hoezen. Had er een stuk of 4 en heb er nog 4 bij gekocht. Want als je de luier verschoond en niet snel genoeg wisseld of een jongetje hebt die overal heen plast of als baby's spuit luiers hebben dan zijn die hoezen zo snel vies. Dat je snel door je stapel heen bent.

    Voor de rest was ik niet echt iets vergeten maar had ik wel overbodige dingen. Zoals purolan tepelcreme. Bepanthen werkt net zo goed.
    Bepaalde badproducten zijn gewoon echt nog niet nodig. Handig om wel te hebben is:
    - badolie
    - baby olie of bodylotion
     
    Pien86 vindt dit leuk.
  10. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Koop genoeg hydrofiele luiers! Die dingen gaan zó hard! Ik had er 16 ofzo, heb er later nog zo iets bij gekocht.

    Ik had te veel washandjes. Wassen doe je in het begin toch elke dag en die stapel is nooit opgeraakt in het begin.

    Alles. Om spuug mee weg te vegen, afdrogen na douchen/badje, in de kinderwagen, in de box, in bed, op het aankleedkussen, op het verschoonmatje in de tas, ehhh..
    Je schijnt er ook perfect mee te kunnen ramen zemen ;)

    Ik denk ik er nu zo’n 50 heb voor twee kindjes. Vorige keer ook een flinke stapel bijgekocht. Oh en die XXL hydrofielen zijn ook fijn.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  11. louan

    louan Niet meer actief

    Hydrofielen kun je niet genoeg hebben, ik heb er zeker 16 ook. Ook een tip de XXL hydrofielen, hier heb ik er 6 van, alles is al een keer gebruikt.

    Wat ik toch teveel heb is maatje 50.
     
  12. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ik heb veel te veel hydrofielen omdat iedereen altijd riep dat je er niet genoeg kon hebben :p
    Zal ze eens tellen als ze morgen de was in gaan.
    Idem met spuugdoekjes. Pakte net alles uit de lade om te gaan wassen en kom gewoon onderop de stapel nog nieuwe tegen :eek: (4 jaar verder, zo vaak zien we dus de bodem van de badkamerlades)

    Waar ik nu bang voor ben is dat ik toch maatje 50 nodig ga hebben. Na twee grote kindjes (eerste begon in maat 62, tweede in 56) wordt dit kindje eerder gehaald en ondanks dat me verzekerd wordt geen maat 50 te halen ben ik bang dat hij straks in maat 56 kan zwemmen...
     
    meelanor, Spoetnik en Lolalala vinden dit leuk.
  13. louan

    louan Niet meer actief

    p.s ik heb de uitzetlijst van prenatal gebruikt, zo goed als alles op die lijst aangeschaft. Heb niks dat er niet is gebruikt:).
     
    Pien86 vindt dit leuk.
  14. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    En brilpoetsdoeken, ga maar kijken bij de opticien :)
     
    Valaina vindt dit leuk.
  15. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Te veel: beddengoed. Had een flinke stapel lakentjes en hoeslakens voor het wiegje, maar zeker met een hydrofiel onder het hoofdje word het echt niet zo snel vies.

    Te weinig: kleding in maat 50. Vooral mijn zoon (geel gemiddelde baby) verzoop echt in alles wat maat 56 was dus in de kraamweek heb ik mijn man nog naar de Hema en Prenatal gestuurd voor extra kleding, die mijn zoon nog lang heeft gedragen. Maar dat is dus ook echt prima op het moment zelf te regelen.

    Die hydrofielen en spuugdoekjes vliegen er in het begin inderdaad doorheen. Ik had volgens mij 15 spuugdoekjes en 20 hydrofielen en dat was prima.
     
  16. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    De kraamzorg wilde graag een kilopot Sudocreme en een klein emmertje in de kraamweek hebben, dus die hebben we bijgekocht. Voor de rest in de loop van de tijd die dingen bijgekocht die de limiterende factor voor het wassen waren (oftewel, met 7 rompers en 7 washandjes kom je een week ver als je kind ze niet vies maakt), en zo hebben we wisselend nog extra hydrofiel doeken, washandjes, rompers, aankleedkussenhoezen, sokken en hoeslakens bijgekocht.

    PS: de kilopot Sudocreme is nu nog voor 1/3 vol (dochter is bijna 2) fijn spul, maar heb je niet in grootverpakkingen nodig :roflmao:
     
    Pien86 vindt dit leuk.
  17. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Te weinig: kleertjes in maatje 50. Die is mijn moeder bij gaan kopen.
    Te veel: een flesverwarmer (niet nodig gehad), speelgoed (je krijgt meer dan genoeg), knuffeltjes (idem), zo’n zitje voor in het badje (niet gebruikt), babyschoentjes (niet gebruikt).
     
    water27 en Pien86 vinden dit leuk.
  18. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb "maar" 7 hydrofielen en 8 spuugdoekjes. Hier is dat ruim voldoende gebleken.

    Ik had te weinig sokjes, die heb ik nog bijgekocht.
     
  19. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Ik gebruikte ook echt hoeveelheden hydrofielen. Tijdens het voeden onder de borst, en dan met boeren nog een. Dus al 2 per voeding. Oftewel hele stapels per dag.
    Kleertjes maat 50 bijna niet gehad maar ook niet gemist. Voor zoon een of twee pakjes gekocht, hij paste er twee weken in voordat hij er zowat uit knapte. Dochter heeft maat 50 helemaal niet aangehad.
     
  20. Beebi1987

    Beebi1987 Niet meer actief

    Te veel: ledikantdekens (zag zoveel mooie, nu slaapt de baby in slaapzak).. kleding (sommige setjes nooit gedragen).. kruik (2 op de lijst, nooit 1 gebruikt).. slang voor badje laten leeglopen (nooit aangesloten?)

    Te weinig: matrashoes (ik had er 2, maar je hebt er minimaal 3 nodig).. extra grote emmer om te gebruiken als wasmandje voor baby!
     

Deel Deze Pagina