Wat trakteren KDV bij geboorte broertje/zusje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ZonStraal, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZonStraal

    ZonStraal Niet meer actief

    Hoi Dames,

    Zoals de titel al zegt ben ik zeer benieuwd wat jullie gaan trakteren of hebben getrakteerd bij de geboorte?

    Ik wil graag iets vernieuwends/gezonds doen maar ben echt inspiratieloos.

    Dus heb je tips/advies ... deze zijn allen welkom :D

    Groetjes,
    Zonstraal
     
  2. Appelstroop

    Appelstroop Niet meer actief

    ook ik lees even mee, want beschuit met muisjes is niet handig op een psz met kleine kindjes en ik denk ook niet dat de juffen het in dank afnemen hahahahahaha....
     
  3. Chantalleke

    Chantalleke Bekend lid

    6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Lange vingers, helft in glazuur dopen en dan in de muisjes ??
     
  4. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wij hebben het eerst gevraagd en ze zouden zelf een extraatje doen (spekkie) en dan mocht zoonlief even vertellen over zijn zusje. Vond ik ook genoeg. Ik ken de meeste kindjes maar half en zij kennen mij al helemaal niet. Het gaat niet om een verjaardag, maar om een kindje dat ze niet kennen.

    Zoonlief vond vooral het meebrengen van het geboortekaartje en het vertellen over zijn zusje het interessantst. Maar verder boeide het hem ook niet heel veel. De kindjes hebben wel een mooie tekening voor mij en dochter gemaakt.

    Voor de leidsters had ik niets. Maar hier op KDV geldt ook geen traktatie-traditie. Bij verjaardagen en afscheid regelt het KDV zelf iets.

    Vraag anders eerst even of het wel mag.
     
  5. ZonStraal

    ZonStraal Niet meer actief

    Juud: Hier wordt wel getrakteerd op het KDV, ze vinden het zelfs alleen maar leuk als je dat doet. :D

    Chantalleke: Dat is ook een leuk en simpel idee, nog niet opgekomen. Hod het in mijn achterhoofd.

    Oke, dames nog meer reacties :D
     
  6. lieve sophie

    lieve sophie Actief lid

    3 mrt 2009
    299
    0
    0
    #6 lieve sophie, 23 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2011
    -lange vingers in blauw of roze glazuur had ik ook als idee. Maar zie dat dat er al staat.
    -Je heb van die glazuur spuitjes waar je ook mee kan schrijven daar kan je evt van de nijntje koekjes de kleerjes mee inkleuren. Is wel even werk maar wel leuk resultaat.
    - Ik weet niet hoe oud de oudste is maar je kan met je oudste de doosjes van de rozijntjes in de juiste kleur verven. (wel even eerst de rozijntjes eruit)
    - roze of blauwe spekjes
    - kleine cackejes of koekjes bakken met de oudste en dan met glazuur blauw wit of roze witte stipjes erop maken. of gewoon helemaal blauw of roze.

    succes
     
  7. Hester

    Hester Niet meer actief

    Mmmm, galzuur :D




    Maar wel leuke ideeen! Had er nog helemaal niet aan gedacht, maar trakteren is wel een goed idee.
    Of gewoon plakjes kaas-worst op een stokje, dat doet het hier ook altijd goed ls gezonde traktatie.
     
  8. AnnaB

    AnnaB Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Hier krijgen de kinderen een taartpunt met een koekje met muisjes erop een doosje rozijntje in de taartpunt en een babyzeepje in folie op de bovenkant.
     
  9. lieve sophie

    lieve sophie Actief lid

    3 mrt 2009
    299
    0
    0
    hihi:D had je daar nog nooit van gehoord dan:D
    Ik heb het aangepast stonden wel meer foutjes in:(
     
  10. ZonStraal

    ZonStraal Niet meer actief

    Ooh ik heb al leuke en lekkere recepten gelezen! Thanks dames. De oudste is dan 2 jaar als baby wordt geboren.

    AnnaB: Wat bedoel je met taartpunt, heb je hier misschien een foto van? Dat babyzeepje ben ik ook wel benieuwd naar, klinkt leuk.
     
  11. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Ik heb mini-cupcakes gemaakt voor de kindjes. Die worden van de week versierd met glazuur en blauwe hagelslag.
    Voor de leidsters heb ik normale cupcakes met marsepein topping.
     
  12. me24

    me24 Actief lid

    9 mei 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Ik koop een kant en klare taartbodem, insmeren met boter en dan muisjes erover. En daarop snoepmuizen van Look-o-Look (die witte) met alle neuzen naar binnen (in het middenkomen de neuzen samen zeg maar). Wij weten niet wat het wordt, kan dus niets vooraf maken.
     
  13. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    In de klas van mijn dochter had een jongetje ook een broertje gekregen, de kindjes kregen allemaal een lolly (maar dan zo eentje waar je op kunt bijten in pastelkleurtjes, een suikerlolly?) met het kindjes naam erop. Dat vond ik wel grappig. :)
     
  14. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben ook de nijntje koekjes getrakteerd, maar dan met glazuur op het hemdje en daar roze muisjes op gedaan.

    --> hier kennen de kindjes mij en mijn man overigens wel heel goed ;) . Zelfs als ik zónder m'n dochter kom (toen ik eens wat vergeten was en snel even alleen naar binnen liep) roepen de kinderen gelijk 'oh de mama van Fae!' :D. Overigens niet zo'n groot kdv - in totaal 3 groepen.
     
  15. kipkip

    kipkip Fanatiek lid

    11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Lees ook even mee. Waar haal je blauwe hagelslag:(
     
  16. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Ik heb de blauwe hagelslag bij de Sligro vandaan.

    Ik zit te denken om er ook nog cakelollies bij te maken. Die vind ik ook erg leuk. Voor de kraamvisite thuis dan.
     
  17. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wat een leuke ideetjes allemaal zeg... ik heb helemaal niks getrakteerd op het kdv toen Tygo was geboren :)
     
  18. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik had voor de peuterspeelzaal een bellenblaas gedaan. Je kunt ze online bestellen met je eigen ontwerp erop en kost relatief weinig, viel mij toen erg mee in ieder geval. (Even googlen en de goedkoopste eruit vissen.)

    Bij ons stond erop;

    'Hoera, Lotte en Martijn hebben een broertje! BAS'

    En dan met op de achtergrond blauw witte muisjes.

    Werd erg goed ontvangen, ik ben namelijk zelf niet zo van de snoep als ze nog zo jong zijn en dan is dit een leuk alternatief....
     
  19. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik werk zelf op dat kinderdagverblijf, dus ik wilde wel iets doen.
    Trakteren is ook heel normaal, gezond hoeft het ook niet echt.. dus ik had bij de dekamarkt goedkope cakjes met een wit laagje glazuur gekocht.. En van die stiften met eetbare inkt.
    Ik had op het cakeje de naam Kenji geschreven met wat gekleurde figuurtjes er omheen enzo. En dat ingepakt in folie. Daar vervolgens een heel simpel kaartje aan met "hoera, Jayro heeft een broertje!".
    Kostte weinig en was ook weinig werk, eigenlijk terplekke in de dekamarkt de dag na de bevalling bedacht :p
     
  20. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Was je de dag na je bevalling al boodschappen aan het doen ?
    Ik lees ook even mee :)

    Dat van die bellenblaas is erg leuk ! maar heeft Levi vorig jaar al met zijn verjaardag gedaan dus valt af.
     

Deel Deze Pagina