Wat veranderde het meest aan jouw lijf na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MissMorrow, 8 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMorrow

    MissMorrow Fanatiek lid

    17 dec 2018
    1.510
    1.909
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    Hoi allemaal!

    Vroeger zei ik dat ik nooit kinderen wilde, omdat ik mijn lijf 'mooi' wilde houden. Nu weten we allemaal dat het krijgen van een kind vele malen mooier is dan een goed stel billen of tieten hebben. Maar toch: soms als ik in de spiegel kijk, moet ik wel even slikken als ik mijn borsten zie. Vroeger had ik echt geweldige borsten: stevig, niet te groot en mooi van vorm. Daar is weinig van over: ze zijn slap, plat en hangen. Als ik er nu een potlood onder leg dan blijft 'ie daar gewoon liggen. :roflmao: Daarnaast heb ik een knip gehad en voelt het littekenweefsel nog steeds stug aan waardoor seks in eerste instantie geen pretje is.

    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen: wat veranderde het meest aan jouw lijf na de bevalling/keizersnede en hoe ga je daarmee om?
     
    Lamp vindt dit leuk.
  2. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Na 2x keizersnede is alles rondom het litteken nog steeds opgezet, maar het geneest goed. En ik heb een beetje een hangbuikje daardoor gekregen. Mijn borsten zijn slapper. Maar ik kan wel mijn eigen kleding weer aan. En ik ben toch wel trots op deze littekens, omdat ik daarmee wel 2 kinderen op de wereld heb gezet.
    Maar net wat je zegt: het krijgen van een kind is vele malen mooier dan mooie billen/tieten (ook al vind mijn man mijn tieten nog steeds mooi :)).
     
    Muisje2016 en MissMorrow vinden dit leuk.
  3. MissMorrow

    MissMorrow Fanatiek lid

    17 dec 2018
    1.510
    1.909
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    Waarschijnlijk wordt het wel beter met de littekens toch?
    En fijn dat je je eigen kleding weer aan kan...bij mij moet er nog wel wat buikvet af ;)
     
  4. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Mijn buik. Na de eerste keizersnede werd die weer mooi plat. Daarna 2 zwangerschappen en normale bevallingen gehad. Toen was m’n buik niet meer plat. Laatste keer weer keizersnede gehad op het oude lidteken en nu hangt er een stukje buik overheen, die nu na een jaar verder wel weer slank is. arts zei dat het wat te strak zit op het lidteken en daardoor trekt het wat vreemd. Heb er verder geen last van gelukkig, dat is het belangrijkste. Buikspieren zijn wel helemaal kapot, daar moet ik eigenlijk iets aan gaan doen. Ook 2 x een knip gehad maar gelukkig niets aan over gehouden. Borsten hebben nu straie strepen en zijn na 4 zwangerschappen (eigenlijk 6) en 3x borstvoeding niet meer zoals ze waren toen ik 20 was. Maar eerlijk gezegd kan me dat niet zoveel schelen.
     
    Muisje2016 en MissMorrow vinden dit leuk.
  5. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ja, mijn oude litteken is al helemaal vervaagd en die van de laatste keer is ook maar een dunne rode streep (alleen wel jammer dat deze breder is).
    Bij mij moet er ook nog wel buikvet af hoor, maar ik heb altijd al dezelfde maat broeken gehad, omdat ik vrij brede heupen heb (gewicht tussen 68 en 82kg). Alleen staat mijn riem op standje veel te wijd nu :p.
     
    MissMorrow vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Flubberige zachte buik waardoor de broek niet dicht kan en ik positiebroeken draag want maten groter kopen helpt niet: kont is nog steeds plat en de benen wel normaal slank, Pamela anderson voorgevel en een litteken die nog lelijker is geworden op de buik omdat ie zo is uitgerekt. Zag er zo naar uit dat zelfs de gyn t eng vond haha
     
  7. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.484
    3.856
    113
    Vrouw
    Het enige wat hier is veranderd, is dat ik na de zwangerschap wat meer vetophoping heb op de onderste rand van mijn middel zeg maar (dus onder m'n navel en dan rondom ;) ). Nu had ik daar altijd al aanleg voor, dus het is geen groot verschil. Dat mijn borsten nog hetzelfde zijn, zal ermee te maken hebben dat ze vrij klein zijn (kleine B).
     
    Muisje2016 en MissMorrow vinden dit leuk.
  8. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Ik heb de eerste twee (goede) zwangerschappen enorm geluk gehad. Kwam amper aan. Resultaat na 2 kinderen was dan ook 13 kilo lichter en heupen wat breder waardoor ik juist meer taille leek te hebben (ipv recht toe recht aan).
    Nu na de 3e blijft er wat kilo teveel hangen waar ik enorm van baal. Vooral mijn buik vind ik lelijk. Ik zou zo voor 3 maanden zwanger kunnen doorgaan.
    Scheelt dat mijn borsten nu gigantisch zijn waardoor mijn buik minder opvalt (Dit merkte onze dochter pas op en deelde dit mij niet zo subtiel mede haha)
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  9. MissMorrow

    MissMorrow Fanatiek lid

    17 dec 2018
    1.510
    1.909
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    Als ik dit allemaal zo onder elkaar lees, denk ik echt: wow! Wat hebben we toch veel te verduren als vrouwen :cool:
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  10. MissMorrow

    MissMorrow Fanatiek lid

    17 dec 2018
    1.510
    1.909
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    Heb je die grote voorgevel van jezelf of komt dat door borstvoeding?
     
  11. MissMorrow

    MissMorrow Fanatiek lid

    17 dec 2018
    1.510
    1.909
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    Maar de derde is nog kort geleden dus dat mag ook wel.
     
    Dagda vindt dit leuk.
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik had geen kleine voorgevel maar nu ze gevuld zijn staan ze weer parmantig ipv treurig naar beneden te staren :p
     
    Esila vindt dit leuk.
  13. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Ja best wel he. Toch kan ik er verder niet wakker van liggen. Als je geen kinderen krijgt kan je lijf ook veranderen als je ouder wordt. Of zware lichamelijke klachten krijgen. Of een operatie moeten.
     
    Spiegel en Muisje2016 vinden dit leuk.
  14. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.008
    288
    83
    Na 3 kids een zachte buik, platte borsten, brede heupen. Ik denk dat dat de Grootste veranderingen zijn. Maarja, Ben ook geen 20 meer en 3 voldragen zwangerschappen. Oftewel 3* een marathon voor me lijf.. dat klaag ik niet...
     
    Spiegel, Muisje2016 en MissMorrow vinden dit leuk.
  15. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Mijn buik. Hoewel ik altijd wat voller ben geweest (rond maat 42) en ik flinke borsten, heupen, billen en bovenbenen heb, was mijn buik vroeger wel mooi plat. Nu zit er het welbekende "kussentje" rond/onder mijn navel. Met allemaal witte striae erop. Maar moet zeggen dat het me niet zo stoort, daarvoor ben ik toch te trots dat ik twee kinderen heb mogen dragen en baren.
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  16. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Mijn buik. Zo'n rolletje onder mijn navel.

    Vind het mooi om te lezen hoe sommige van jullie kunnen schrijven dat het je niet uitmaakt: je hebt er nu eenmaal het allermooiste voor terug gekregen :) Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet heb: die buik stoort me echt :oops: Misschien ook omdat ik voor de rest slank ben en het dus echt opvalt (vind ik) dat er daar net een stukje niet mooi bij de rest van mijn figuur past. Hoeveel ik ook hardloop en hoeveel sit ups ik ook doe.
    Acceptatie is de enige optie vrees ik... o_O
     
    Spiegel vindt dit leuk.
  17. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    #17 Zoe123, 14 jul 2020
    Laatst bewerkt: 14 jul 2020
    Na 3 kinderen, 1 keizersnede en de jongste die 4,5 kilo woog is het niet meer goed gekomen.
    Dikke buik, die er gek uit ziet door het litteken. En mijn bekkenbodem/blaas zijn, ondanks redelijk intensieve fysiotherapie, nooit meer echt goed gekomen. Ouder worden (ik ben 47) helpt ook niet echt. Ik weeg 15 kg meer dan voor de geboorte van de oudste.
    Ik heb momenteel niet de energie om weer te gaan sporten, voor een man hoef ik het niet te doen,
    dus ik laat het nu maar even, hoewel ik mijn lijf echt afschuwelijk vind. Zie het als puur functioneel. Desalniettemin ben ik wel heel trots op mijn lijf dat 3 kinderen heeft gedragen en gevoed :)
     
  18. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Het enige wat er aan mijn lichaam veranderd is: ik had altijd al maar een AA-cupje, maar na bijna een jaar borstvoeding te hebben gegeven is zelfs daar niets meer van over. Ja, twee tepels op een ribbenkast. Maar goed, borstvoeding geven vond ik zoiets moois en wonderlijks, daar heb ik die lege bh-cups met liefde voor over :roflmao:
     
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Borsten: zijn leeg, slap en hangen. :cry:

    Buik: zit vol met witte strepen, en mijn navel ziet er gek uit doordat de huid zo opgerekt is geweest
    En het is echt nog zo'n flubberbuikje. :confused:

    Bovenbenen: helaas ook witte strepen op, met de 1ste zwangerschap erg veel aangekomen.
     
  20. Kimmiet

    Kimmiet Lid

    5 mrt 2020
    91
    4
    8
    Vrouw
    Ook hier veel veranderd na 1 kindje. Buikspieren iets geweken naar mis was dat altijd al zo hoor. Van onder van binnen zeg maar slapper. En navel voelt anders. Verder nog wel strak en manlief vind alles nog hetzelfde. Was gelijk op gewicht weer. Was maar 6kg gegroeid.
     

Deel Deze Pagina