Wat vind jij nou echt een leuk kerstpakket?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luppy, 11 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Ik regel altijd de kerstpakketten voor ons personeel.
    Iedereen reageert altijd netjes hoor, maar ik weet dat er in het algemeen vaak veel gemopperd en gezeurd wordt over kerstpakketten. Niet per se bij ons, maar bv wel op sociale media.

    Ik doe altijd echt mijn best om er iets leuks van te maken. Vaak bij een lokale delicatessenwinkel iets laten samenstellen, met een cadeaubon erbij of zo. Maar wat vinden jullie nou echt leuk als kerstpakket?
    De standaard doos met ragout en zaagsel? Een dinerbon? Zo’n keuze-bon? Een delicatessenpakket? Rituals? Of nog een heel ander idee?
    Kom maar op!
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Welk budget hanteren jullie?
     
  3. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    75 euro pp
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Daar kan je wel iets heel leuks mee doen. Ik regel ook het eindejaarsgeschenk, maar dan voor een grote organisatie. Wij hebben een portal waar mensen bonnen en cadeaus kunnen kiezen, terwijl we de jaren daarvoor een bon aanboden.
    Het grootste gedeelte kiest wederom voor een bon. Wellicht helpt je dat al iets? Al is het ook afhankelijk van de doelgroep.
     
  5. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.959
    1.313
    113
    Ik denk dat het probleem juist is dat iedereen iets anders leuk vindt...de een is super blij met een bon zodat je zelf iets uit kan zoeken. De ander vindt dat juist afgezaagd en heeft liever een doos.

    Persoonlijk ben ik altijd blij met alles maar als ik mocht kiezen dan zou ik een combinatie het leukst vinden. Dus een bon plus nog een doosje met iets er in. Dan heb je toch de glans van het kerstpakket maar evengoed nog een bon waar je zelf iets mee kunt uitzoeken (van bol bijv)
     
  6. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ja dit denk ik ook! Ik vind zelf een traditioneel pakket met allemaal lekkernijen nog altijd het leukst, is voor de kinderen ook elk jaar een feestje om mee uit te mogen pakken. Mijn man en ik werken voor hetzelfde bedrijf en daar krijgen we elk jaar zo'n pakket. Ik ben overigens de enige die een cadeaubon krijgt, want anders hebben wij het pakket dubbel, dat hoeft ook weer niet.
    Maar ik hoor ook vaak van anderen dat ze juist blij zijn met een cadeaubon en niet op een pakket met etenswaren zitten te wachten. Ik denk dat je het nooit voor iedereen goed kunt doen, of je moet echt persoonlijke pakketen gaan maken (maar daar gaat wel veel tijd in zitten).
     
  7. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Wij hebben ook dat budget en eerlijk: ik vind het een soort zonde als het dan zo'n eetpakket is met dingen die niet opgaan (ragout), of een chocoladefondue of een rugzak. Voor dat bedrag heb ik dan liever vrije keuze en dus een bon. En voor die bon liever iets waarbij de ondernemer de opbrengst ziet (dus geen pluim) en bij voorkeur een lokale ondernemer (dus niet bol, die verdienen echt genoeg). Ik ben dus zo'n zeikerd blijkbaar :| maar goed, dat is allemaal "als ik mag kiezen"..
    Een combi van bv lokale lekkernijen plus een bon is ook leuk! En weet je.. het is altijd gezeur. Uiteindelijk denk ik, wat ik ook krijg, laat ik blij zijn dat er een pakket is en al helemaal met die waarde. Dankbaarheid staat ons goed :)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.646
    113
    Eens met @Sophy. De kans dat het thuis in de kast terecht komt en er nooit meer uitkomt, wil je niet hebben. Zonde van je geld en ook niet duurzaam.

    Ik weet niet waar de werknemers allemaal vandaan komen, maar dan heb je wel of niet de mogelijkheid om iets lokaals te doen. Misschien zelfs een activiteit of zo.

    Wij krijgen elk jaar zo'n tinteling. Leuk, maar je kunt alleen bonnen kopen van webshops. De grote, bol.com, fonq, wehkamp e.d. Die hebben al geld genoeg. Dan is iets van Dille en Kamille wellicht beter.
     
  9. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Ik heb liever een bon die vrij te besteden is.

    Nu neem je een kerstpakket mee naar huis en haal je eruit wat je lekker vind. De ragout, chips en chocolade / wijn.
    Het zaagsel mits echt hout gaat in een zak voor de rookpan en de rest. We krijgen beide een pakket gaat samen met de inhoud van de voorraadkast die nooit gebruikt wordt naar de voedselbank.
     
    Modra vindt dit leuk.
  10. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De laatste jaren hebben wij een pakket met daarin vrij standaard: Een mini pakketje van Rituals (winkelwaarde 15/20 euro) - iets kleins van Blond Amsterdam (varierend van een mok, tot theezakjeshouders tot ? ) en verder vaak eten, maar wel 'normale' dingen. Verder een fles wijn en een kerststol van de plaatselijke bakker.

    Ik ben er erg blij mee. Het gaat allemaal op en altijd een feestje om open te maken. Echte grote kadootjes in het verleden ook gehad, zoals een rugtas, reiskoffertje etc - maar vaak zijn dat dingen die we toch al hebben en dan denk ik tja.. waar laten we die dan? Of van die dingen als zo'n tapasbordje, of pizzaborden (te groot voor de vaatwasser) die dan rechtstreeks naar het kerstspel gaan als 'zolderkadootje' .

    Dus ik heb het liefst een eetpakket met wat leuke extraatjes :) .
     
  11. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Bij mijn vorige baas kreeg een klein kerstpakket, door werkgever zelf samengesteld (dan heb je vaak al minder meuk dan die kant en klare dozen van de Hanos enzo :oops:) en daarbij een waardebon.

    Rituals zou ik heel raar vinden om te krijgen, geurtjes zijn zo persoonlijk! (En daarnaast vind ik het verschrikkelijk overgewaardeerd :rolleyes:)
     
  12. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Het ergste van die dozen, hoe krijg je ze mee in het OV.

    Maar aan de andere kant we moeten blij zijn dat we wat krijgen toch. En de voedselbank is er weer blij mee.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  13. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf wel blij met een bon van een grote winkel. Ik geef regelmatig een bon van een lokale ondernemer. Dus dat zou ik ook leuk vinden.
     
  14. wonderbaby1

    wonderbaby1 VIP lid

    9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ligt er ook aan wat voor bedrijf het is en wat voor personeel dus ook..
     
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ik ben team eet-pakket :D

    Vorig jaar een borrelhapjespakket gekregen, vonden wij leuk.
    Een bak-pakket zou ik ook tof vinden maar de buurvrouw helemaal niet :roflmao:

    Voor de matrozen moet ik het maken dus kijk per jaar wie we hebben lopen. En dan gaat er vooral eten in in de categorie snoepen en snacken. 1x in een emmer gegeven (in de hoop dat ze vsn mijn emmers afbleven:roflmao: zelfs mn roze met flamingo's verdween naar buiten:confused:). 1x in een rugtas (jongens die veel met ov reisden).

    Voor dit jaar weet ik het nog niet. Waarschijnlijk 3 maken waarvan 1 man met gezin, 1 jongvolwassene die nog thuis woont, 1 puberjongen.
     
    Maslov vindt dit leuk.
  16. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Ik vind een pakket altijd wel het leukste, met allerlei eten erin etc. wij krijgen al jaren bonnen en die verdwijnen op de grote hoop en daar kopen we wel wat van, maar ja, dat momentje van uitpakken, samen de chips eten/ nootjes etc, dat is er toch niet.
     
  17. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.208
    916
    113
    Het krijgen van een kerstpakket vind ik altijd wel leuk. Ik heb bij mijn vorige werkgever vaak een doos met dingen erin gekregen. Heel leuk, maar vaak zitten er dingen bij die ik niet gebruik of lust. Vind ik dus eigenlijk best zonde van het geld.

    Bij mijn huidige werkgever hebben we een aantal jaren een bon van tintelingen gekregen. Helaas kon je daar sowieso het laatste jaar geen bon van bol mee kopen. Dus nu krijgen we volgens mij een vvv-bon. Vind ik een prima alternatief want die kun je op heel veel plaatsen besteden.
     
  18. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ik vind een bon altijd wel fijner.
    Wij zijn vegetariers en koken zonder pakjes en zakjes en als ik dan zo’n eetpakket krijg weet ik al dat ik 80% weg kan doen. Ik zet het dan wel op de weggeefhoek, maar ik vind het dan ook stom dat ik spullen die ik zelf te slecht vind om te eten wel weggeef aan arme mensen:oops:

    Toen we net samenwoonden heeft mijn man een keer een welnespakket gehad met luxe hanndoeken en badjassen. Daar waren we toen dolblij mee, want we hadden weinig. Idem met een picknickmand die ik toen kreeg. Maar als we dat nu zouden krijgen zou ik het ook naar de kringloop brengen, want we hebben al genoeg:$
     
  19. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik denk dat je uiteindelijk nooit iedereen tevreden krijgt.
    Ik ben echt van de dozen met van alles en nog wat erin.
    Vorig jaar kreeg mijn man er bijvoorbeeld vanuit een koeling nog een rollade bij, en verder metworsten, wijn, en allemaal andere lekkernijen.

    Spekjes, popcorn, dropjes, nootjes enzo zijn dingen die er van mij wél weer uit mogen blijven. Dat is zoo verschillend per persoon.

    Maar goed, mbt vlees, bij hun allemaal mannen, en kleiner bedrijf waarvan bekend is dat niemand vegetarisch is, maar binnen een groter bedrijf is zoiets al lastiger.

    Verder misschien leuk een kleine cadeaubon erbij?
     
  20. zafira

    zafira Fanatiek lid

    18 feb 2010
    1.956
    125
    63
    zuid holland
    Ik vind een pakketje met lokale lekkernijen het leukst. Ook de gedachte erachter dat de lokale middenstand op deze manier een extraatje heeft. En ik hou gewoon echt van het gezellige momentje van het pakketje openen haha.
     

Deel Deze Pagina