Wat vind jij van de huidige Corona maatregelen?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Mamafiets, 26 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vind jij op dit moment van de huidige geldige Corona maatregelen?

  1. Alles afschaffen en per direct terug naar normaal

    18 stem(men)
    9,1%
  2. Te streng. Versoepelen. Maar wel nog enkele behouden

    15 stem(men)
    7,6%
  3. Houden zoals het nu is.

    16 stem(men)
    8,1%
  4. Nu niet meer voldoende. Extra maatregelen zijn nodig

    131 stem(men)
    66,5%
  5. Het gaat helemaal mis nu. We hebben snel een Lockdown nodig.

    17 stem(men)
    8,6%
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.613
    25.672
    113
    Vrouw
    Wat vind jij van de maatregelen zoals ze er nu zijn?
    Naar aanleiding van een discussie in het nieuws topic ben ik hier oprecht nieuwsgierig naar.

    En vooral waarom?
    En als je meer of minder maatregelen wil. Wat moet er dan af of juist bij?

    NB. Uitgangspunt is dat er ook op gehandhaafd wordt en dat mensen zich eraan houden. Anders kan je net zo goed niks doen.
     
  2. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.198
    113
    Ik vind dit een lastige en weet dus ook niet wat ik moet antwoorden, want in mijn beleving ligt het nu niet aan de regels, maar aan het feit dat mensen zich er niet aan houden. Volgens mij zouden de huidige regels volstaan als iedereen zich er aan zou houden. Maar doen ze dat niet, dan moet je dus strenger worden, maar mijns inziens had dat niet gehoeven.
     
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.613
    25.672
    113
    Vrouw
    Het beloofde polletje. Kom maar op met je mening :)

    Die van mij: ik twijfelde tussen nu goed en beetje extra. Heb voor die laatste gekozen.

    Waarom? Omdat ik de cijfers zorgwekkend vind.
    Wat extra? Ik denk dat er op meer plaatsen mondkapjes verplicht gesteld kunnen worden. Dat levert niemand schade, maar geeft veel betere bescherming. (Nee niet 100%, ja je moet het wel goed gebruiken)
    En feesten of bijeenkomsten buitenshuis met grote groepen mogen wat mij betreft meer beperkt worden. Hoe precies? Geen idee. Maar juist bij feest is de kans groot dat men, zeker als het later wordt en de sfeer losser, de afstand niet meer serieus neemt.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Meer maatregelen, begint weer goed uit de hand te lopen.
     
  5. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Extra maatregelen en graag op korte termijn, bij voorkeur landelijk ipv regionaal.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.613
    25.672
    113
    Vrouw
    Dan zou ik stemmen: zoals nu houden. Uitgangspunt is met handhaving. :)
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Houden zoals het is, afstand houden en je blijft thuis als je ziek bent en niet allemaal massaal gaan testen maar eerst even afwachten en knap je niet op dan laat je je testen.
    Ik geloof niet dat er door een aanscherping van de maatregelen ineens minder besmettingen zullen komen. Dat virus weet zich dusdanig aan te passen dat die toch wel een keer aan je voordeur komt.
     
    Zuul, GossipGirlxoxo en Vaasje vinden dit leuk.
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    En jij denkt werkelijk dat mensen daar nog gehoor aan gaan geven?
    Dat er genoeg handhaving is om dit ook werkelijk te controleren?
     
  9. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    is niet de vraag of discussie hier....
     
  10. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    Lastig.. complete lockdown liever niet heel egoïstisch maar deze zwangerschap is al spannend en zwaar en ben blij dat we nu samen (uitzondering) na controles mogen en hopelijk ook na 20 weken echo.
    Maar er moet wel iets gebeuren. Want de besmettingen lopen nu wel meer op. Ik zou dan zeggen strengere regels.
     
  11. Haje32

    Haje32 Bekend lid

    4 sep 2019
    574
    379
    63
    Vrouw
    Ik ben voor houden zoals het nu is, maar dan moeten iedereen zich er ook aan houden. Ik denk namelijk dat het wel kan, maar dat er nu te vaak iets fout gaat. En dat er ook teveel mensen geen 'zin' hebben om er meer iets aan te doen. Het zijn soms ook bewuste keuzes (zoals met de voetbalsupporters bv.). Dus hier zou meer gehandhaafd moeten worden door de plaatselijke overheid. Nu laat men het gewoon uit de hand lopen, bewust. En dan achteraf zeggen: oei dat was niet handig, wat erg.

    Hoe je dit voor elkaar krijgt, tsja geen idee.
     
  12. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Het liefst houden hoe het is, maar als het zo doorgaat kan de zorg het weer niet aan. Lijkt me daarom verstandiger toch weer strenger te worden.
     
  13. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Gestemd voor extra maatregelen

    Ik heb écht geen zin om terug te gaan naar een lockdown.
    Was vandaag even in de stad en het was echt enorm druk.
     
  14. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat de scholen open blijven en de kinderen en de jeugd kunnen blijven sporten. Verder mag het aangescherpt worden. Maar ook op de scholen strenger, want op deze manier zitten leerlingen snel thuis. (Verkouden? Thuis blijven).
    Als iedereen zich strenger aan de maatregelen hadden gehouden was het misschien niet zover weer gekomen, maar helaas vinden te veel mensen alles maar onzin en nu stevenen We inderdaad weer op strenge maatregelen af.
    Supermarkten weer strenger, horeca meer aan banden en van mij mag er een mondkapjesplicht komen, Overal! Net als in bv Italië, niemand die daar zo klaagt als de mensen hier. Weer zoveel mogelijk thuis werken en thuisblijven.
    Ik word wel verdrietig van wat ons weer te wachten staat.
     
  15. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.424
    1.603
    113
    Tja, in principe zou het voldoende moeten zijn als mensen thuis blijven bij klachten, iedereen afstand houdt en er niet te grote groepen mensen in 1 ruimte (binnen) verblijven. Maar ja..
     
    nizzie86 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Extra maatregelen, gewoon weer streng 1 persoon naar de winkel of indien noodzakelijk max 2 en beide eigen kar/mandje. In de prenatal vandaag meerdere mensen gezien die gewoon met 4 volwassenen kwamen. Ja dat schiet op zeg, ik snap dat je kinderwagen kiest met je man erbij maar moeten dan nog 2 mensen ernaar staren? En niet 1 maar echt meerdere. Supermarkt is nu ook zo snel vol nu doordat zoveel mensen weer als voltallig gezin komen... de gangpaden worden niet breder als pa en ma gezellig samen gaan shoppen met 3 kids...

    Wij houden ons wel aan winkelen of boodschappen doen alleen (en tuurlijk kids uitgesloten, je kan moeilijk een 4 jarige alleen thuislaten).

    T is hartstikke rot maar goed, zelfs bij de kinderarts mochten we niet samen maar er alle begrip voor
     
    momwithcamera vindt dit leuk.
  17. Armina

    Armina Niet meer actief

    Ik heb gestemd voor houden zoals het is. Maar dan moeten mensen zich hier wel aan houden. Volgens mij is dit nu het grootste probleem.
     
  18. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Ik denk dat de maatregelen die we hebben prima zouden werken als mensen zich er aan zouden houden. Maar dat gebeurd steeds minder. Mensen gaan toch vaker naar kantoor terwijl het niet hoeft, markt en sportclub is weer druk.. ik denk dat daar gewoon weer even wat strenger naar gekeken moet worden, evenementen met minder mensen. Maar ja, wie dat moet handhaven weet ik ook niet.

    Elk geval wel verder (school sport zwemles) zoveel mogelijk open houden en winkels en horeca ook. Ik vind het overigens in de horeca juist meestal goed geregeld. Volgens mij is vooral het probleem de privésfeer. Maar ja, hoe ga je dat handhaven.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik vind die maatregel voor de horeca echt idioot. Alsof het voor die tijd oke is. En dat ze eerder dichtgaan, moet het oplossen?

    ik snap dat horeca in zwaar weer zit hoor, maar doe of alles of niks.

    verder: van mij persoonlijk mag de school wel weer dicht. Heerlijk! Maar ik weet dat anderen daar anders over denken en ik weet dat dat voor velen niet fijn is.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    De verantwoording meer bij de mensen terugleggen. Dat willen ze aan de ene kant wel (zie de term intelligente lockdown) maar vervolgens komen ze wel met allerlei kleuterklas regeltjes, zoals bijv het laatste rondje in de kroeg schrappen.

    Ik ben voor de Scandinavische aanpak, waar dit prima werkt. Dus een paar basisregels en verder de verantwoording bij de bevolking neerleggen. Want veel van deze regels geven verzet en werken daardoor juist averechts (zeker als de logica erachter totaal zoek lijkt te zijn).
     
    Whysteria, Cin85, Anouk2005 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina