Wat vinden jullie er van?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloempje55, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Is dit met op zet gebeurt of niet?

  1. Ja dit is een truc geweest om hem bij haar te houden.

  2. Nee dit is onbewust geweest.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bloempje55

    Bloempje55 Fanatiek lid

    27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    De vriendin(16 jaar) van me broertje (17 jaar) komt op een dag aan bij me broertje dat ze 5 maanden zwanger is. Me broer vertelde dat direct aan me famailie en mij. Hij was helemaal over stuur en huilen. Hij wist nietw at die moest doen. Achter gekomen dat ze het niet meer weg kon laten halen, omdat ze beide nog op middelbare school zaten en best jong zijn.
    Zij was gewoon aan de pil. Me broertje ging vrijwel vaak stappen en onmoete zo ook andere meisjes (wat wil je als je 17 bent toch?). ook ontmoete hij veel meide op het internet en msnde veel met zo, over alles en nog wat dus ja meiden ook over sex :S haha.
    Zij kwam hier allemaal achter en rond die tijd is ze zwanger geworden (mjet beetje hoofdrekenen).

    Vaak hebben we gevraagt of het het expres had gedaan zij zegt nee.
    We zaten is in de auto met ze 3e me broer, zijn zwangere vriendin en ik. Ik was misselijk vande honger, en vroeg aan haar ben jij wel eens misselijk geweest in je zwanger schap ( toen was ze al 8 maanden). Zij zei heel droog jaha in de eerste 2 maanden ( terwijl me broertje en wij het pas in de 5de maand hoorde. Ik keek haar heel raar aan en me broer en ze zei gelijk onee alleen in me 5de maand.
    Hierna is er niet meer over gesproken, het kereld is inmiddels 12 maart te wereld gekomen.
    ook vertelde ze nu pas dat ze al die 5 maanden niet ongi was geweest en wel een dikke buik kreeg en rare eet lust.
    Maar meiden zeg alsjeblieft eerlijk wat vind jij, heeft ze het expres gedaan ja of nee? en wat zal jij doen als je dit overkomt?
     
  2. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Jeetje, wat een moeilijke vraag. Ik kan helaas geen antwoord geven op je pol want ik ken het vriendinnetje van jouw broer niet en ken ook de situatie niet. Dus kan ik geen mening geven vind ik.

    Kijk, ik zie het zo: als je oud genoeg bent om sex te hebben ben je ook oud genoeg om te weten wat er van kan komen, en óók oud genoeg om te weten dat je zwanger kan zijn als je menstruatie uit blijft.
    En toch weet ik niet of ze dit expres heeft gedaan.
    Misschien moet je haar het voordeel van de twijfel geven.

    Ik geloof niet dat een 'geforceerde' relatie lang duurt.
     
  3. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Antwoord op je poll kan ik niet geven. Is ook onmogelijk als je iemand totaal niet kent.
    Wij kennen ook iemand die er waarschijnlijk ingeluisd is door zijn vriendinnetje.
    Je komt er toch nooit achter of het echt zo is. Er is er maar 1 die dat weet en da's de moeder en die ontkent dat natuurlijk.
     
  4. Juudje27

    Juudje27 Bekend lid

    14 mei 2007
    762
    0
    0
    Hier kunnen wij geen antw op geven... Ik kan niet in haar hoofd kijken.
     
  5. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Kan je niks van zeggen.
    Ken hen niet, lees alleen wat jij schrijft en zonder hen en de situatie te kennen kan je daar nooit een oordeel over geven.
     
  6. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    oei ik durf hier echt geen uitspraak over te doen...Weet je,misschien wist ze het wel eerder zelf, maar had ze de moed niet om het te vertellen?Ik bedoel het is natuurlijk niet niks om er op je 16e achter te komen dat je een kindje verwacht......
     
  7. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Hier geef ik geen antwoord op!

    Ik werdt met mijn 15de ook zwanger en mij toenmalige schoonouders wouden ook beweren dat ik het express gedaan heb, want ja hun zoon was ideaal natuurlijk!

    Zo probeer jij ws ook je broertje wat goeder te praten, bv het flirten tijdens zijn verkering met haar goed praten!

    Het meisje is jong en daarom zullen haar verhalen mischien niet kloppen die weet ook niet wat r overkomt, als het perongeluk was!

    Ik wens jullie veel succes en hoop voor het kindje dat de ouders asls het niet gaat ook niewt bij elkaar blijven, en ik hoop ook voor de jonge moeder adt ze tenminste nog wel een beetje steun krijgt, want weet hoe moeilijk zoiets is!
     
  8. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik denk niet dat het echt een ongelukje was en je daar na 5 maanden achter komt. Misschien wel per ongeluk, maar express gewacht met vertellen?
     
  9. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Misschien niet met opzet zwanger geraakt, maar misschien wel met opzet gewacht het te zeggen tot ze vijf maanden was?
     
  10. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik merk dat familie/vrienden van de jongen meestal de schuld bij het meisje leggen.
    Opzet, expres, erin geluist.

    Ze kan best zeggen dat ze de eerste 2 maanden honger had, ze kan toch ook terug rekenen?

    Kortom ik heb geen mening, ik hoop dat het kind met liefde opgevoed wordt.
    Kinderen maak je nog altijd met z'n 2-en.
     
  11. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    of er opzet in het spel is geen idee maar ik heb wel zo het idee als ik je verhaal lees dat ze het al veel eerder wist , misschien durfde ze het niet te vertellen of heeft ze gedacht van ik wacht tot ik zoveel maanden zwanger ben dan kan het niet meer weggehaald worden.
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik denk ook dat ze perongeluk zwanger is geraakt en expres gewacht heeft met vertellen omdat ze misschien bang is voor abortus ofzo en daarom heeft gewacht tot dit zeker niet meer kon.

    ik ken ook een meid die expres zwanger raakte zonder dat haar vriend dit wist, ze hebben het kindje gehouden maar zijn nu alsnog uitelkaar terwijl zij een kind heeft gepakt in de hoop dat hij bij haar bleef en van de andere meiden afbleef. ze heeft dit wel bekend tegen mijn en nog een ander maar voor de rest blijft ze zeggen dat het een ongelukje was en dat ze er pas achter kwam met 3 maanden dus ja het komt wel voor
     
  13. Ninetje

    Ninetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Zou het nu nog verschil maken dan?
     
  14. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    poehé daar durf ik ook geen mening op te geven.

    Het zou idd kunnen dat ze het expres heeft gedaan, maar het zou ook kunnen dat het echt per ongeluk is gebeurt en het niet heeft durven vertellen.

    Maar net wat ninetje zegt...maakt het nu nog wat uit?

    Ik hoop dat jullie wel van het kindje kunnen genieten want deze heeft er ook niet om gevraagd.

    liefs
     
  15. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik sluit me aan bij de meesten: ik heb geen idee. als buitenstaander is dat niet te zeggen. denk ook niet dat dat nog een belangrijke vraag is. vraag nu is of ze genoeg van elkaar houden om met elkaar door te gaan en hoe het anders met de kleine opgelost wordt.
     
  16. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik vind dat jullieze meoten steunen ipv aan dit soort zaken te denken.
    Het is niet makkelijk op die leeftijd een kind te krijgen en op te voeden.
    De kans dat hun relatie blijft bestaan is klein, en dat weet ze vermoedelijk ook.

    Hem erin luizen is ook wat raar gezegd. Je hebt samen sex dus je weet wat er kan gebeuren. Als hij er zeker van wilde zijn, had hij hij zelf ook voor anticonceptie moeten zorgen.

    Het is nu eenmaal een feit en het enige wat je kan doen is ze steunen, want ze zijn beiden nog kinderen en hebben denk ik alle hulp nodig.

    Dit kindje is hoe dan ook famillie van jullie, en dit kindje kan er niets aan doen.
    Met hulp is dit niet het einde van de wereld, ook niet voor je broer, en daarvoor hoeven ze helemaal niet bijelkaar te blijven. Je kan prima samen voor een kind zorgen zonder een relatie te hebben.

    Express zwanger geworden denk ik niet. wellicht wel gewacht met vertellen ( niet alleen omdat ze bang was gedwongen te worden tot abortus... een reeële angs denk ik, maar ook omdat ze het vast doodeng vond om te vertellen)
     
  17. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik sluit me ook aan bij de meeste mensen hier. Het is door ons niet te zeggen.
    Ik heb een vriendin die onbewust zwanger raakte en er ook pas in de 6de maand achter kwam. Ze had ook geen ongesteldheid was misselijk en werd wat dikker maar de dokter hield haar voor dat de ongesteldheid door het slikken van het voorbehoedsmiddel kwam, de misselijkheid en buik door een buikgriepje. Ze was dan al wel wat ouder en heel lang samen met haar vriend maar het is wel schrikken.
     
  18. Niet meer actief

    ik vind dit een beetje een rare poll eerlijk gezegd. je moet uiteraard zelf weten wat je plaatst hoor, daar is het forum voor. maar ik vind dit een prive kwestie, en wat schiet je op met een poll hierover?
    wat wil je daarmee bereiken?

    misschien kan je je broiertje beter een tip geven, veilig vrijen als je 17 bent en zorgen dat het niet weer gebeurt.
     
  19. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    lekker makkelijk het meisje e schuld geven.

    hij is er zelf bij geweest toch?dan moet hij ook voor de gevolgen er staan.

    (sorry hoor maar heb zelf ook naar mijn hoofd geslingerd gekregen dat ik expres zwanger was geraakt wat dus niet zo was)
     
  20. BlaBlaBla

    BlaBlaBla Bekend lid

    25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ja dit soort dingen zijn lastig he, je mag in elk geval niet zomaar aannemen dat ze het expres verzwegen heeft...hoe verdacht iets ook lijkt

    Ik weet niet wat voor soort meisje t is, maar kan t niet zo zijn dat ze de eerste tijd wel een vermoeden had maar probeerde het voor zichzelf te ontkennen en niet wist wat ze ermee aan moest? Mischien durfde ze wel niet naar de dokter te gaan...
     

Deel Deze Pagina