Wat vinden jullie hier nou van?

Discussie in 'De lounge' gestart door brussie, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Oké,
    Mijn manneke is al ruim 2 weken zeer verkouden (7weken oud).
    Hij is woensdag naar de huisarts gegaan (met mij mee natuurlijk) en die heeft hem doorgestuurd naar de kinderarts. Van de kinderarts moest hij blijven (omdat hij wel eens stopt met adem halen, hij pakt het wel na een sec. of 7 weer op).

    Sinds woensdag ligt hij daar dus. Zijn zus is ex-vsd patiënte dus heeft hij iets meer kans op een hartafwijking. Iedere kinderarts in het ziekenhuis heeft naar zijn hartje geluisterd en ze horen géén ruis. Had ik ook niet verwacht want ik denk niet dat hij vsd heeft.

    Ze hebben geen enkele onderzoek gedaan, hij ligt alleen maar aan de monitor en ze observeren hem maar wat.
    Ze hebben het over een virus of infectie. Hoe zie je dat? Oké, hij is inderdaad heel erg verkouden (in zijn neus) maar het zit niet op z'n longen (dus bang voor rs-virus ben ik niet). Waarom nemen ze geen bloed af? Waarom sturen ze hem niet door naar een kinderziekenhuis voor een hart-echo? Als hij vannacht alarm-vrij is op de monitor mag hij naar huis. Ik bedenk net dat ik vergeet iets heel belangrijks te melden: zijbn hartslag daalt soms naar 53, pikt hij ook gewoon zelf weer op (daar hoeven ze niks aan te doen, niet te reanimeren of zo). Ik snap het echt niet.

    Vanmiddag was ik er nog zelf bij dat z'n hartslag daalde naar 63, monitor geeft alarm maar ze komen pas na een minuut of 5 bij hem kijken. Doen even een knopje indrukken en gaan weer weg. De monitor blijkt het niet te onthouden op één of andere manier.

    Wat zouden jullie doen?
    Alvast bedankt
    Gr. Brussie
     
  2. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Even goed daar gaan praten.. en als ze niet luisteren.. schreeuwen. :x Misschien hebben ze wel een hele goede verklaring voor hoe het nu gaat.. maar hoe dan ook, jij weet het het beste en jouw gevoel moet goed zijn.
    knuf.. (niet leuk int ZH.. :( )
     
  3. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou ook een gesprek met de kinderarts aanvragen. Schrijf je vragen op (zoals je hierboven hebt gedaan) en stel ze dan.

    Veel sterkte.

    Kwebbel
     
  4. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi Brussie,

    Ga praten met de dokters.
    Vraag waar zij mee bezig zijn en geef duidelijk aan dat jij het idee heb dat zij niks doen.
    Trek ook bij de verpleeging aan de bel en vraag waarom zij op het knopje drukken en weer weg lopen.
    Heel veel sterkte en hopelijk is je manneke weer snel thuis.

    Knuffel Jetje
     
  5. Niet meer actief

    Ik zou ook via de huisarts een second opinion aanvragen bij het wkz...

    Dat is voor jou vlakbij...
     
  6. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    gewoon aan de kraag gaan trekken.
    En zorg dat er tenmisnte 1/2 je aandacht krijgen.
    Sommige zijn heel erg hoe zeg ej dat van......kotm wel goed er is niks maar we willen nog wat onderzoekjes .voor je het weet hem je maanden gehad net als ik dat ze het onderzoeken ,ik was het op een gegeven moment zo zat dat ik zei van,alweer laten we een afspraak maken over een paar weken,toen bleek het al wat beter te gaan.

    Ik heb het ook gehad met Terence ze hoorden een geruis,en ik was van cb naar huisarts van huisarts naar kinderarts van kinderarts naar de cardioloog in Groningen ziekenhuis. echt ze bleven maar onderzoeken het geruis was wel wat wegge ebt,maar als het weer voorkomt gaan ze verder onderzoeken .

    het moet met de maanden/jaren weggaan mocht het blijven dan.....!(onderzoeken)
    bijna om de 2/3 weken was ik in het ziekenhuis te vinden.

    Het gaat nu goed met hem,maar in ons achterhoofd zijn we bang dat het misschien ooit terug komt.
     
  7. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Volgens een kinderarts zijn de kinderartsen het eens (snap je nog) over het feit dat hij waarschijnlijk een infectie/virus heeft, welke maakt hen niet zo veel uit blijkbaar...

    Maar goed, ik heb het helemaal gehad daar. Morgen mag hij dus naar huis, mits hij alarm-vrij is natuurlijk. Ik ben zeer benieuwd. Als hij moet blijven ga ik wel dingen eisen.. Als ik 'm ophaal heb ik gelukkig mijn moeder mee (man moet helaas werken) en die staat ook erg stevig in haar schoenen, laat zich ook niet kisten!

    Ik hoop maar dat hij mee mag en dat ik niet aanstaande maandag weer bij de huisarts zit...
     
  8. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik vind toch ook wel dat je recht hebt op een onderzoek!
    Oke, ze kunnen vaak niet de infectie vinden, maar ze kunnen wel de moeite even nemen om bloed te testen.
    Die dipjes die hij heeft zijn gewoon super eng. Helaas je went er echt op een gegeven moment een beetje aan (Sam heeft 8 weken aan de monitor gelegen en als het alarm gaat dan hield ik het ook in de gaten, en omdat je vaak weet hoe het gaat maakt het je niet zo ongerust meer) en op het moment dat het echt fout gaat dan rennen de verpleegsters echt wel (helaas ook mogen ervaren).

    Wat ik geleerd heb tijdens 12 weken ziekenhuis is dat je echt je mond moet opendoen en dingen moet eisen. En idd desnoods bel je gewoon naar een kinderziekenhuis (Zwolle, Nijmegen of zo die zijn het dichtstbijzijnd) en vraag je daar wat het protocol is als zoiets voorkomt.

    Heeeel veel sterkte in ieder geval en hopelijk gaat het heel snel beter met jullie mannetje

    Daphne
     
  9. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    'k Heb m'n kereltje vanochtend meegekregen (gelukkig :D ) maar hij heeft vannacht wel een dipje gehad (hartslag naar 68).

    Ik heb uitvoerig met de kinderarts (degene die ik vertrouw) kunnen praten en heb een beetje geklaagd over het feit dat er geen enkel onderzoek is gedaan (behalve luisteren naar z'n hartje voor VSD).
    Hij snapt mijn twijfels en heeft gevraagd of ik een echo wil voor 't manneke om toch even zijn hartje te laten controleren. Gelukkig krijgt hij 'm! Dat is in ieder geval wat zekerheid voor mij!

    Bedankt meiden!
     
  10. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Nou, dan gebeurt er tenminste iets.

    Misschien kun je bij je huisarts je frustaties kwijt? Wellicht kan hij wat voor je betekenen. Wel fijn dat je mannetje weer thuis is.
     
  11. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    in ieder geval gaan praten en je vragen stellen..

    sdat je het gevoel hebt dat ze niks doen, kan wel eens niet op waarheden berusten, want een kind observeren en paraat zijn is ook iets doen ;)
    dat men binnenkomt en het knopje om zet , (zeg niet dat het zo is) kan zijn omdat men het moet resetten, dus men komt, ziet dan er is niks aan de hand en dan reset, opdat ie wel klaar staat als er wel iets is,..
    (mijn ma had zoiets gelijks,..)

    maar hoe dan ook, als je vragen hebt : vragen !
    als je wat te melden hebt : meld het
    beter 1 x teveel als te weinig, dit brengt onnodige stress en angst...

    en als het idd een virus is, dan moet je idd maar blij zijn dat er ie daar is,..kunnen hun zien, hoe het virus reageert...

    succes
     
  12. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    oeps had het laatste bericht niet gezien,...
    nou gelukkig is ie weer thuis, en krijgt ie een echo om je gerust te stellen...

    zo zie je maar praten en vragen :)
     
  13. bo2008

    bo2008 Niet meer actief

    JE NIET LATEN AFSCHEPEN MET HUN WAARNEMINGEN ALS GEEN ANDER KAN JE JE KIND AANVOELEN
    JE MOET ER OP STAAN DAT ZE EEN BLOED ONDERZOEK DOEN AL IS HET MAAR WAT WANT IK KRIJG GEWOON KIPPEVEL ERVA ALS IK JE VERHAAL LEEST DAT ZIJN HARTJE ZO DAALT EN DAN WEER STIJGT
    MEID IK HOOP DAT JE JONGE SNEL OPKNAPT EN DAT ZE ER ACHTER KOMEN WAT DAT IS WANT AFWACHTEN DAAR SCHIET JE NIETS MEE OP ! SUCES ERMEE
     
  14. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hoe gaat het nu met je zoontje Brussie?
     
  15. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ja.. in principe wel oké. Hij had eerst veel moeite met poepen maar gelukkig lukt 'm dat weer aardig. Hij hoest nog wel als een oude man.
    Maar sinds hij thuis is eet hij heel slecht. Ik hou het maar bij want ik heb a.s. maandag een afspraak (telefonisch) met de kinderarts, kan ik dat gelijk even melden. Hij zweet ook behoorlijk (ik weet dat 't warm is maar hij zweet extreem). Ik hoop maar dat hij snel weer goed gaat drinken en dat hij snel een echo krijgt.

    Gr. Brussie
     
  16. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Als je die plasluiers in de gaten houdt kun je kijken of hij wel genoeg drinkt.....
     
  17. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wat vervelend voor hem (en jullie) zeg!
    Probeer hem wel genoeg te laten drinken, juist voor zo'n klein manneke.
    Beterschap ermee!
     
  18. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hou m aub goed in de gaten! Als je ook maar ff twijfelt, bellen! Ik had allang nader onderzoek geëist.. :oops:
     

Deel Deze Pagina