Wat vinden jullie kinderen leuk op vakantie

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door miramare, 11 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Wij zijn al enkele jaren naar Landal geweest. De oudste vermaakte zich altijd met de tienerhost. Jongste met de speeltuin. Afgelopen jaar was de oudste weer weg met de tienerhost, jongste van 9 verveelde zich . Te jong voor de tienerhost, te oud voor de speeltuin en bollo. Had ook de pech om niet echt aansluiting te vinden. Wel leuke activiteiten maar dat vind hij leuk met leeftijdsgenoten.
    Dit jaar even iets anders. Naar CenterParcs. Mooi nieuw huisje, gaaf zwembad. Maar ik mis ( denk ik) wel de activiteiten zoals een voetbaltoernooi oid. Ben bang dat de jongens het minder leuk vinden. Ik hoop dat ze wat aansluiting vinden.
    Jongste geeft aan het wel prima te vinden maar dat het ook wel leuk is om vakantie vriendjes te hebben.
    Hoe gaat dat bij jullie? Vinden ze het ook leuk om met jullie dingen te doen?
     
  2. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    Mijn ervaring is dat men op zon park toch vaak met het gezin/de familie of vriendengroep is en geen behoefte hebben aan contact. Op een camping met eventueel huisjes erbij is dat toch anders.

    De mijne bijna 12 en 14 hebben jaren aan alles meegedaan op de camping, maar sinds de Corona is dat er helemaal uit en hebben ze het liefst een meer/riviertje om op te suppen en te zwemmen.
    Entertainment doen ze niet meer aan mee.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Wij gaan nooit naar een camping, meestal doen we een autorondreis met verschillende vakantiehuisjes (soms op een park, soms particulier) of appartementen. Dan kom je logischerwijs al veel minder andere kinderen tegen. Ze doen dus eigenlijk alles met ons mee, dat vinden ze ook nog steeds leuk. En ze kunnen goed met elkaar opschieten, dat scheelt ook.
     
    cowgirl80 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    #4 GossipGirlxoxo, 11 aug 2022
    Laatst bewerkt: 11 aug 2022
    Wij komen bijna weer naar huis van een camping vakantie in Italië. Zoon is 14 en dochter is 6. Mijn kinderen hebben door het leeftijdsverschil best wel verschillende interessen en gelukkig is het hier voor beiden leuk. Dochter vind eigenlijk alles wel leuk zolang ze overdag kan zwemmen, het is echt een waterrat. Zoon leeft in een echt puber ritme hier. Heeft een grote groep met jeugd waar ze elke avond mee bij het meer gezellig “hangen” met muziek erbij en gaat eens in de 3 a 4 dagen stappen. Er komt een touringbus om de jeugd op te halen om 23.00 uur op de camping en diezelfde bus zet ze tussen 4.00 en 5.00 weer af op de camping. Zoon slaapt elke dat dus laat en komt ook laat zijn bed uit. Wij zijn als hij wakker word al met dochter bij het meer varen, zwemmen en spelen en hij sluit zich dan bij ons aan. Eind van de middag/begin avond gaan we nog met zijn 4en 1 a 2 uurtjes spelen in het zwembad met een balletje of zwemmen en daarna gaan we vaak nog even een spelletje spelen bij het huisje (en de dagen hiervoor op de hotelkamer). Daarna gaan we uit eten, soms daarna nog winkelen (dat vind zoon namelijk weer heel leuk) en daarna gaat hij weer zijn eigen kant op en gaan wij met dochter naar een speelparkje hier op de camping of bij de camping disco kijken. Beide kinderen zeggen het heerlijk te hebben en willen beide nog niet naar huis. Dit is voor mij het eerste jaar dat ik me niet schuldig voel dat we met zoon te weinig doen of juist met dochter te weinig doen. Er is echt mooi evenwicht ondanks dat we meer tijd met dochter doorbrengen. We zijn wel nog 3 keer met zijn allen naar een waterpark en attractie park geweest. 2 keer overdag en 1 keer in de avond. Die dagen hadden we zoon dus wat langer om ons heen en daar geniet ik dan wel van!

    edit. Ik heb niet het idee dat mijn kinderen op een camping minder contacten maken dan in een hotel. Wel dat er op een camping vaak gewoon veel meer kinderen zijn. Zoals hierboven al werd geschreven herken ik wel dat mensen op vakantie parken zoals centerparcs meer met het gezin / familie / vriendengroep zijn en de kinderen dan minder snel contact met andere kinderen maken.
     
  5. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn kinderen willen nooit met de georganiseerde animatie meedoen. Ze maken niet heel makkelijk contact met andere kinderen en ze vinden dat soort activiteiten ook vaak niet zo leuk. Mijn man en ik vormen dus het animatie-team:)
    Deze vakantie hebben we iedere dag gezwommen op de camping en ook hebben we tafeltennis ontdekt, dat kunnen we ook heel leuk met zn vieren. Verder doen we spelletjes en maken we puzzels, daar nemen we thuis vaak niet de tijd voor.
    Vandaag heb ik uren krabben lopen vangen met de jongste, ook gezellig. Ik vind het stiekum heerlijk dat ze nog zoveel met ons willen doen, ik hoop dat dat nog een poosje blijft.
     
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Hier eigenlijk exact zo :).

    Krabben vangen, schelpen bestuderen, snorkelen in zee, .....

    Animatie doen ze niet aan mee ( in een landal park gaat er wel 1 van de 2 grote mee met de jongste).

    Zwemmen
    In het zwembad trekken ze al snel op met andere kinderen maar eens uit het zwembad is dat ook terug klaar.

    Iedere avond uno en bingo

    Vliegeren, frisbee, ....
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb deze vakantie ook veel spelletjes gespeeld aan de waterkant (uno en een kinder dobbel spel, waarbij puber en zijn vakantie vrienden en vriendinnen ook dagelijks wel een paar potjes mee hebben gedaan) en ik heb ook met dochter met een schep netje uren gevist (2 vissen gevangen ter grootte van een garnaal :roflmao:). En ik heb met de kinderen nog een rondje met een waterfiets en met een kano gedaan toen man aan het varen was. Mijn kinderen vinden de georganiseerde animatie ook niet echt een hoogtepunt van de dag helaas. Komt denk ik ook omdat dit vooral in het Duits was heb ik het idee.
     
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    hier net zo, in het zwembad was er ook totaal geen taal barrière dat vind ik wel leuk om te zien!
     
  9. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Vind jij het niet lastig met je oudste? Dochter ging altijd wel savonds hangen maar dit jaar voor t eerst ook echt stappen en inderdaad halve dagen slapen. Had daardoor soms beetje “geamputeerd” gevoel, alsof we oncompleet waren als we weer met alleen de jongste weg waren. Thuis heb ik dat veel minder maar op vakantie vond ik t wel raar voelen.
    Mijn kids willen altijd alleen maar campings. Ze zijn ook niet heel oke samen dus lang op elkaars lip zorgt voor ellende. Animatie doen ze niet echt meer aan. Overdag is het strand of zwembad ( als we niks ondernemen) en na het eten/ uit eten gaat zoon meestal naar het voetbalveld of de pumptrack baan en dochter gaan “hangen”. Beide kids maken makkelijk contact. Een dagje op pad met ons vinden ze leuk maar op de camping trekken ze vooral hun eigen plan
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    ja dat vind ik absoluut lastig. Dat hangen in de avond aan het meer mocht hij 3 jaar geleden al maar dan moest hij tussen 23.00 en 0.00 terug zijn en deden we daarna nog wel spelletje samen en was hij in de ochtend op tijd wakker om mee te gaan varen of zwemmen. Dat was dit jaar over. En helemaal dat stappen dit jaar. Was de aller eerste keer en dan meteen in het buitenland dat vond dat erg spannend allemaal. Maar doordat hij met neefje en de kinderen van vrienden ging (groep van 9 die ik echt ken waar hij met 1 meisje de jongste is en de 3 oudste al 21 zijn en dan nog de andere kinderen waar hij op de camping mee optrekt) en het echt goed geregeld is vanuit de club met een touringbus durfde ik het aan. Ik voelde me overdag als hij sliep overdag en laat op de avond incompleet maar zijn vrolijkheid en gezelligheid en verhalen over hoe leuk het is hier als hij er wel bij is maken veel goed. We hebben een rotjaar met hem achter de rug qua puberen en het is wel heel fijn hem weer zo ontzettend vrolijk en blij te zien. En zo cliché maar als de kinderen het fijn hebben op vakantie heb ik zelf ook een heerlijke vakantie. Hij is deze vakantie ook een paar keer met al die jongelui uit eten gegaan op de camping en daarna naar het stadje gelopen met die groep om op een terras nog een ijsje te eten en een dagje naar het aqua park geweest zonder ons. Dit jaar was hij echt heel zelfstandig en dan merk ik pas hoe snel hij groot geworden is.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Hier is t vliegeren en yathzee (die laatste vooral om dr oom te plagen. Hij gooit vaak Yathzee, zij gooit zowat op commando. Catan wordt een hel).

    Verder de speeltuinen af, beetje poedelen in een badje met een laagje water (nog niet naar t zwembad, te veel herrie, drukte en chaos en nog geen zwemles gehad (bijna!!!)))

    Georganiseerde animatie bevalt de compleet niet. Knutselen vindt ze wel leuk maar daar is t: "we gaan x maken...punt". Ook geen alternatief dat je een octopus kan kleuren ofzo, nee ze gingen knippen en plakken en G. is daar dan vrij snel klaar mee, die draait zich om en is weer buiten.

    Mini disco vindt ze ronduit vreselijk, dat verbaasde me dan wel weer. Nee mama dat is kinderachtig...ohja...die uitspraak herken ik van mezelf maar net iets jonger dan haar.

    Nou dan maar weer eens bij de speeltuin kijken. Probeer dr ook nog te leren tafeltennisen en badmintonnen maar dat is nog een beetje lastig.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    #12 MamaChantal, 12 aug 2022
    Laatst bewerkt: 12 aug 2022
    Bij landal o.i.d. is het ook lastiger aansluiting te vinden dan op een camping denk ik.
    Mijn kids vinden het animatieteam vaak wel leuk, maar we plannen nooit om de animatie heen. Kijken wel altijd wat er aan animatie is bij het kiezen van de camping. Zelfs puber vind het nog leuk om mee te doen met dingen voor de oudere kinderen zoals een spooktocht e.d.

    Verder gaan we eigenlijk altijd als gezin op pad. Bijv naar een meer zodat de jongens kunnen zwemmen en de oudste kan suppen/waterskiën.
    Of een klimbos, pretpark, stuk wandelen e.d. wat ze allemaal leuk vinden.
    Oudste vind het dan leuk om ergens foto's of een tiktok filmpje te maken, jongens vinden het leuk om stukken te fietsen. Jongste vind geschiedenis weer heel leuk dus zoek je daar weer dingen voor op in de omgeving e.d.

    @GossipGirlxoxo uitgaan..moet er nog niet aan denken haha.
    Wel fijn dat het dan goed georganiseerd word door de camping!
     
  13. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Mijn kinderen doen ook nooit mee met de animatie.
    Ik merk wel dat mijn meiden veel met elkaar bezig zijn.
    Mijn zoon legt altijd wel contact, en gaat dan veel voetballen met andere kinderen.
    De meiden zijn vaak bij ons, vinden dat fijn. Wij zwemmen altijd hele dagen. Spelen ook een spelletje met ze op veranda.. en gaan in de avonden vaak uit eten, terrasje pakken, winkelen of show bezoeken op de camping..
    wij gaan vaak ook naar grote campings waar een gamehal, springkussens en klein kermisje is. daar vermaken ze zich ook altijd goed!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Onze camping heeft dat dus ook allemaal. Dit jaar hadden ze ook een nieuw klimparcours met van die kabels waar je je aan vast haakt. Of misschien hadden ze dit de afgelopen 2 jaar al maar toen zijn wij in NL gebleven ivm Corona
     
    lovemy2kids vindt dit leuk.
  15. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Zwembad en strand is voor alledrie nummer 1
    Animatie vinden vooral m’n meiden leuk
    Spelletjes spelen zoals yathzee of rummicub
    Voetballen en tennissen vind de oudste leuk
     
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.799
    8.664
    113
    Onze zoon is 8. Wij zaten dit jaar 5 dagen op een landal park.

    We doen eigenlijk alles samen. Iemand schreef het al je hebt minder kinderen waar je sneller mee speelt.

    Elke dag heeft hij 1.5 in het zwembad gelegen. Op dagen dat je naar het atelier kon hebben we daar gezeten. Hij heeft heerlijk uit kunnen leven met hout. Het was 2 keer mogelijk om zelf te doen wat je wil. 1 keer samen een vogelhuisje gemaakt.

    Verder samen mini golf. 1 keer stadje bezocht en overleggen we wie wat wil zien.

    Elke dag lekker naar het speeltuin. Wij op het terras en hij heerlijk spelen. Hij kwam kinderen tegen waar hij dan mee speelde.

    2 keer was er savonds wat warm maken boven het kampvuur.

    Andere animatie was minder geschikt voor hem. Te kinderachtig.

    Langer opblijven, mee kunnen beslissen wat we gaan doen, wat lekkere boodschappen, de dingen samen doen maakt het voor hem super.

    We kregen nog een zelf gemaakt kaartje van hem. Bedankt voor de geweldige vakantie.
    Vond dat zo leuk!
     
    Sophy vindt dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Hier ook zo. Wij gaan bijna altijd naar campings en ze doen nooit echt ergens aan mee. Vermaken zich met elkaar en met ons.
    De oudste heeft dit jaar wel elke dag een uurtje meegedaan met voetbal, voor het eerst in al die jaren camping haha. Hij is bijna 15. Ach soms is het vermoeiend, maar ook heel gezellig.
     
  18. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij merken echt groot verschil tussen camping en vakantiepark. Als we in een huisje zitten, trekken ze er veel minder zelf op uit een zijn wij een soort animatieteam. Op de camping zijn ze constant pleitte en hebben ze meer aansluiting met andere kinderen.
    Animatie doen ze soms wel mee, vaak niet. Het is heel wisselend. Op grote campings doen ze vaak minder mee omdat ze dan minder in de gaten hebben wat er is ofzo.

    Verder zijn wij vaak ook wel op pad: wandelen in natuurgebieden (vinden ze minder), bezoek aan een stadje (als we ze op tijd een ijsje voeren of op een terras gaan zitten en minimaal één speelgoedwinkel bezoeken, vinden ze dat oké.)
    Andere dingen die ze leuk vinden: zwemplas bezoeken, museum, dierentuin, grote speeltuin, klimbos, bootje huren. etc.

    We doen niet elke dag iets. Meestal trekken we er 2 dagen op uit een blijven dan een dag op de camping. En we wisselen ook af met dingen waarvan de kinderen het minder vinden (wandelen en stadjes) met dingen waar ze wel erg enthousiast van worden.

    Maar goed, wij hebben ook wel makkelijke kinderen. Gisteren was het hoogtepunt van de dag dat we in één van de mooiste boekenwinkels van Nederland waren en ze daar allebei een boek mochten uitkiezen. Dat zijn die mannen van ons dan oprecht enthousiast over.
     
  19. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Ahhh wat lief zeg!
     
    owly vindt dit leuk.
  20. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ben nu echt superbenieuwd welke boekenwinkel dat dan is:D
    Wij zijn ook echt dol op boekenwinkels!
     

Deel Deze Pagina