Wat vinden jullie?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Kleinmuisje321, 24 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleinmuisje321

    15 nov 2018
    81
    60
    18
    Vrouw
    J-Yves

    Met als uitspraak Djief.

    Ik vind hem echt geweldig. Super stoer!
     
  2. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Ik vind het een naam waarbij mensen niet gaan weten hoe ze het moeten uitspreken als ze het lezen, en als ze het horen niet weten hoe ze het moeten schrijven
     
    Roodborstje2 vindt dit leuk.
  3. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Ik vind de uitspraak Djief heel gaaf!
    Maar door het streepje ertussen, lees ik hem als Djee-ief...

    Maak je er Jyves van, dan wordt de uitspraak weer Djeifs...

    Dus uitspraak, top! Schrijfwijze nog even over nadenken, zou ik doen.

    Schrijfwijzes:

    Jeef (maar kans op te hollandse uitspraak, gewoon jeef)
    Jeve (dan gaan ze het uitspreken als Jeve)
    Jeev (deze wint voor mij!)
     
  4. Kleinmuisje321

    15 nov 2018
    81
    60
    18
    Vrouw
    Ik kan me natuurlijk vinden in jou reactie. Merk wel dat net als mij mijn eerste kindje de naam wel snel went. Wellicht even wennen voor de mensen
     
    Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  5. Kleinmuisje321

    15 nov 2018
    81
    60
    18
    Vrouw
    Herkenbare reactie! Maar vind Jeev ook niet zo mooi staan vind de schrijfwijze juist heel stoer wel ingewikkeld maar zeker stoer
     
  6. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Maak je een grapje?
     
    Kipsate, Mariekemama, hummeltje5 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. MMVL

    MMVL Fanatiek lid

    2 mei 2018
    1.367
    880
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Yves vind ik super mooi, maar met een J ervoor... Ik weet niet. Ik zou het ook in eerste instantie anders uitspreken. Omdat Yves een Franse naam is, zou ik denken dat je J-Yves uitspreekt als 'sjief' en dat het misschien een afkorting is van bijvoorbeeld Jean-Yves.
     
  8. Kleinmuisje321

    15 nov 2018
    81
    60
    18
    Vrouw
    Hahahaha nee
     
  9. MilouR

    MilouR Bekend lid

    17 okt 2017
    566
    433
    63
    Vrouw
    Op basis van schrift zou ik niet echt hebben geweten hoe je het uitspreekt :oops:.
     
    peque vindt dit leuk.
  10. Kleinmuisje321

    15 nov 2018
    81
    60
    18
    Vrouw
    Dat is inderdaad even wennen! Alles went:roflmao::roflmao::roflmao:
     
  11. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik vind van de naam opzich niet zoveel. Gewoon niet mijn smaak maar dat doet er niet toe.
    De schrijfwijze vind ik verschrikkelijk, alsof er weer iets bijzonders uitgevonden moet worden.
    Lijkt me lastig voor je kind heel het leven naam spellen of corrigeren omdat het weer fout word geschreven.
     
    Roodborstje2, boerderijmama en MilouR vinden dit leuk.
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    De uitspraak vind ik leuk.
    De schrijfwijze echt afgrijselijk.
     
    boerderijmama vindt dit leuk.
  13. Kleinmuisje321

    15 nov 2018
    81
    60
    18
    Vrouw
    #13 Kleinmuisje321, 24 apr 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 apr 2019
    Hij is nu volgens mij 4x gegeven in Nederland. Ik heb hem niet zelf uitgevonden. Op de svb staat onder de 5. Dacht ergens gelezen te hebben 4x.

    Mijn oudste heeft nog niet zo een hele moeilijke naam en zelfs die moeten we altijd al spellen. En mijn jongste heeft een makkelijke naam maar die schrijfwijze moet ook altijd verbeterd worden.

    Denk dat dit toch wel blijft
     
  14. Daria1988

    Daria1988 Actief lid

    9 jul 2015
    130
    15
    18
    NULL
    NULL
    Over smaak valt niet te twisten maar waarom niet gewoon Yves? Dat is een naam met klasse die mensen kunnen uitspreken. Dit klinkt als de artiestennaam van een hele foute dj of rapper en je zoon zal zijn hele leven moeten uitleggen hoe je het uitspreekt, dat het niet Jay-ief is. Djief vind ik ook niet mooi, dat klinkt als dief.
     
  15. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Ik vind het echt een ontzettend lelijke naam en vind dat je je kind al een achterstand meegeeft bij de geboorte als je voor deze naam kiest.


    De uitspraak is niet mijn ding, maar vind ik wel oke. Ik zou dus voor een andere schrijfwijze gaan.
     
    hummeltje5, Roodborstje2, Snoepjes en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Je andere kinderen hebben prima, goed uit te spreken namen. Waarom zo'n geknutselde naam erbij?
    Als je de uitspraak Djief wil, zou ik het schrijven al Djeve of Dyves. Nog niet fantastisch.. maja J-yves is echt raar.
     
  17. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Oh, no. no, no, no, no.
     
    Kipsate en hummeltje5 vinden dit leuk.
  18. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.686
    3.468
    113
    Ik dacht eigenlijk dat je het streepje had toegevoegd vanwege herkenbaarheid/google, maar ik begrijp nu dus dat J-Yves serieus de schrijfwijze is die je overweegt? Sorry dat vind ik echt verschrikkelijk, gekunsteld en - als ik heel eerlijk ben - gewoon dom eruit zien. Je doet een kind geen plezier met zo'n vreemd gespelde naam. Daarnaast zou ik dat ook nooit uitspreken als Djief, maar als Djee-iev. Als je de uitspraak Djief wil zou ik als spelling voor Jeeve of Jeeves gaan.
     
    Kipsate en hummeltje5 vinden dit leuk.
  19. Sisati

    Sisati Actief lid

    9 feb 2019
    360
    640
    93
    Vrouw
    Ik zou persoonlijk geen streepjes gebruiken. Krijg er toch bepaalde associaties bij, wat je je kind echt niet aan wilt doen..
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  20. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Nou dit niet hoor. Sorry, maar vind het echt een vreselijke schrijfwijze. Vind de naam sowieso niet mooi, maar dat is geheel aan jullie natuurlijk want smaken verschillen. De schrijfwijze vind ik echter veel te geknutseld..
     
    hummeltje5 en Tuttebella vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina