Wat voel ik mij beroerd.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Harper1987, 28 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harper1987

    Harper1987 Actief lid

    19 sep 2018
    321
    194
    43
    Vrouw
    Pff wat voel ik mij beroerd. Als ik niet eet word ik misselijk. Eet ik wel krijg ik een vieze slijmlaag in mijn keel en op mijn tong. Hierdoor moet ik continu kokhalzen.

    Niets smaakt. Drinken lukt met pijn en moeite. Maar eigenlijk nog te weinig. Heb ook een vreselijke smaak in mijn mond.

    Iemand ervaring mee En evt. Tips.
     
  2. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Lastig he, die misselijkheid.. Herkenbaar, ik heb er ook veel last van gehad. Probeer hoe lastig het ook is om toch te blijven eten en ga op zoek naar eten wat je weg kunt krijgen. Ik heb weken geleefd op droge crackers en yoghurt, meer kreeg ik er niet in. Sterkte en hopelijk verdwijnt je misselijkheid snel!
     
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Probeer op zoek te gaan naar iets dat wel goed valt en nog beetje lekker smaakt. Ik heb toen veel chocomelk gedronken, daar had ik wel zin in. Maar bij iedereen is het weer wat anders volgens mij
     
  4. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Eten en drinken wat je lekker vindt. Niet forceren en kleine hoeveelheden. Rustig doorademen en alles op een lager tempo.

    Bij mij werkte cola (op slechte dagen die met suiker, anders de zero) echt heel goed.

    En als het niet wegtrekt, trek aan de bel bij de huisarts. Er is prima medicatie verkrijgbaar die bij de meeste zwangeren goed aanslaat.

    heel veel sterkte in ieder geval!
     
  5. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Zoek wat afleiding als je eet of drinkt, zoals tv kijken. Vaak krijg je dan toch net iets meer weg.
    En verder inderdaad, neem wat je verdraagt, ook al is dat elke dag iets anders en/of ongezond.
    Ik leefde op koude appelmoes...
     
  6. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb de huisarts gebeld. Je bent ook nog vroeg in je zwangerschap. Ik vond het psychisch ook zwaar dat ik mij al zo beroerd voelde en het hcg nog veel verder zou stijgen. Gelukkig hielp bij mij het eerste medicijn meteen. Ik startte met 6 weken zwanger. Achteraf was ik al 7 weken meer. Dit verklaarde de intensiteit van de klachten ook meer. Sterkte. Achteraf denk je oh best snel gegaan. Als je er middenin zit denk je hoe dan...
     
  7. Harper1987

    Harper1987 Actief lid

    19 sep 2018
    321
    194
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties. Ben bij de huisarts geweest. Heb nu een mindere weerstand waardoor er een bacteriële infectie op mijn tong zit. Verklaard de vieze smaak en slijm. Nu een kuurtje om dit weg te laten gaan. Ook de sea-bands gehaald. Hopelijk werken ze tegen de misselijkheid.
     
  8. marievs

    marievs Fanatiek lid

    16 sep 2013
    2.052
    271
    83
    Oh zo herkenbaar zeg :(. Ik had het ook en helaas geen tips. Ik heb emasafene gehad van de dokter en dat haalde de scherpe randjes er vanaf. Maar verder zo weinig tips.
    Ik was er rond de 18 weken vanaf. al moet ik nog steeds opletten dat ik steeds iets eet. Zo niet, dan word ik weer zo naar.

    Zelfs ook van drinken werd ik naar. Ik heb van alles geprobeerd en de ene keer was het appelsap, dan weer karnemelk. Met als gevolg vele aangebroken dingen :D.

    Heel veel sterkte ermee, het is echt heftig.

    Probeer anders wel vit d extra te slikken. Dat is voor de weerstand. Kleine pilletjes en smaken nog best lekker ook.
     
  9. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    Hopelijk helpt het al als je vieze smaak weg is.

    Hier nu ook al de hele dag misselijk. Ik dwing mezelf te eten en eet constant maar hele kleine beetjes. Ook heb ik een kan water bij me staan en dwing mezelf ook die hele kan leeg te hebben aan het eind van de dag (naast m'n thee, chocomelk en cola).

    Ik hoop dat het hier zo blijft gaan, merk wel dat ik wat afval (maar kan misschien ook zijn omdat ik normaal een gigantische snoepkont ben, en ik nu eigenlijk weinig zin heb in zoete dingen) en zolang ik nog gewoon blijf eten ga ik niet naar de huisarts voor medicatie.
     
  10. Harper1987

    Harper1987 Actief lid

    19 sep 2018
    321
    194
    43
    Vrouw
    Ik ben normaal ook wel echt een snoepkont. Zo vreemd dat ik normaal altijd alles lekker vind. Ben echt een Bourgondiër en nu heb ik nergens trek in. En smaakt alles vies. Hopen dat het 2e trimester beter gaat.
     
  11. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    Ik ken het, er zijn nu een paar dingen die ik lekker vind, dus dat eet ik gewoon.
     
  12. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Op de website www.zehg.nl vind je veel tips.

    Verder zijn er verschillende medicijnen die veilig zijn tijdens je zwangerschap. Soms is een combinatie van 2 dingen die los van elkaar niet werken wel effectief. Zelf slikte ik 4xper dag Emesafene en kreeg ik 16mg zofran.

    Hoe eerder je met medicatie begint hoe groter de kans dat het aanslaat.
     
  13. Logan2013

    Logan2013 Fanatiek lid

    3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Hier ook herkenbaar. Kids denken dat mama griep heeft

    Na 3 happen kots misselijk terwijl mama normaal en goede eter is.
    Continue kokhalzen. :|
     
  14. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    @Harper1987 Hoe is het met je? Ik zie dat je de 12 weken hebt gehaald. Is de misselijkheid al minder?
     

Deel Deze Pagina