wat voel ik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door acire, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acire

    acire Fanatiek lid

    als ik op m'n bui lig voel hele regelmatige tikjes.
    en alleen met uitademen.
    is dit de baby of voel ik gewoon m'n eigen hartslag?
     
  2. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Bij het inademen kan het zijn dat de baby nog te klein is om te voelen, maar als je buik plat is voel je wellicht de kleine.
     
  3. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ja dat voel ik inderdaad ook. Ben nu 19 weken zwanger en af en toe is het net alsof ik mijn hartslag voel. Ook regelmatige tikjes. En dan houdt het weer op. Vraag mij ook af of dit de baby is hoor.
     
  4. Natasja2

    Natasja2 Actief lid

    16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Dat is dan waarschijnlijk je eigen hartslag. Rond die tijd (18-20 weken), als ik mijn hand of een knuffeltje op mijn buik legde, voelde ik met duidelijke regelmaat bewegingkjes ertegenaan. Eigenlijk alleen als ik op mijn rug lag en voornamelijk 's ochtends. Later voelde ik duidelijk verschil of ik mijn hartslag voelde of dat ik de kleine voelde schoppen. Nu nog voel ik vaak mijn eigen hartslag en dan ineens ertussendoor een flinkere beweging. Ik vond het heel cliche klinken, maar ik mijn geval klopte het: toen ik de kleine voor het eerst en daarna voelde schoppen, wist ik zeker dat het de kleine was, twijfelde ik niet meer. Terwijl ik daarvoor vaak "dingen" in mijn buik voelde, waarvan ik dacht "is dat nou de kleine of niet?". Las ik goed dat je in je 20e week zit? Dan hoeft het niet lang meer te duren, voordat je met zekerheid je kleine voelt bewegen. Geniet ze!
     
  5. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    als het heel regelmatig is, is het waarschijnlijk je hartslag. de kleine voel ik als een soort plopje binnenin, heel onregelmatig. de plopjes worden alleen steeds meer porren van binnen uit ;) dacht bij 16 weken ongeveer dat het mijn darmen waren, maar kwam er rond week 19 achter dat mijn darmen dáár al lang niet meer lagen ;) bleek dat ik al die tijd de kleine al voelde haha
     
  6. acire

    acire Fanatiek lid

    ja zelf denk ik ook m'n eigen hartslag, want het is erg regelmatig..
    ben nu steeds aan het opletten of ik iets voel, maar er gebeurd verder weinig..
    maar gelukkig zal het toch echt binnenkort wel komen.
     

Deel Deze Pagina