Wat voelde jij in de wachtweken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nona86, 27 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nona86

    Nona86 Lid

    27 feb 2018
    42
    7
    8
    Vrouw
    Vorige week heb ik mijn eerste punctie en tp gehad voor ivf. De punctie vond ik niet echt prettig, maar was te doen en de tp was zo gedaan. Wel had ik al snel klachten van waarschijnlijk nog de punctie en nu, 5 dagen verder, lijkt het erop dat mn menstruatie elk moment kan doorbreken. Ben echt zo bang dat het nu al mis is. Ik heb van die bolletjes kregen en weet dat daar ook klachten van kunnen komen, maar zo erg?

    Ik ben benieuwd wat jullie voelde in de eerste en tweede wachtweek.

    Mijn klachten zijn, de eerste dag steekjes in mijn onder buik later dikke buik en super moe, 2e dag was mijn buik heel dik en was ik heel moe en af en toe steekjes, dag 3 af en toe pijn in mijn onderbuik, borsten groeien en slaap slecht, dag 4 af en toe misselijk, menstruatiepijn, pijnlijke borsten de halve nacht wakker, dag 5 enorme menstruatiepijn, 100x gecontroleerd of ik niet menstrueer want zo voelt het, rugpijn
     
  2. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Wij lopen aardig gelijk en ik heb bijna de zelfde klachten als jij! Alleen mijn borsten deden al zeer sinds de pil, mijn onderrug sinds de punctie en ik slaap sinds de eerste injectie slecht ;)
    Ook ik heb sinds vandaag het gevoel dat het mis is (menstruatiepijn en harde buik), maar weet niet of het gelijk slecht is of niks betekend. Bedoel, ze hebben aardig wat in ons lichaam gedaan in een paar dagen tijd. @Clueless01 had ook veel klachten (zelfs overstimulatie) en is nu zwanger. Misschien dat zij je wat beter kan vertellen hoe en wat, maar houd hoop!
     
    Nona86 vindt dit leuk.
  3. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik had inderdaad al vanaf het spuiten last van Mn borsten, als is t nu pijnlijker en blauwe aders erop en ongeveer 5 dagen na TP werd ik een beetje misselijk en dat is niet weggegaan. Ook kreeg ik al vanaf de TP steken in mijn baarmoeder, die gingen na een aantal dagen wel weg. Dag 6 na Tp dacht ik ook dat ik ongesteld zou worden vanwege de rugpijn. Die rugpijn is niet echt meer weggegaan. Nu heb ik vooral rugpijn, steken in mijn liezen en zij, misselijk moe en hoofdpijn. Af en toe mijn buik ook wat gevoelig. Volgens de dokter vanwege de punctie en het nu uitzetten van de baarmoeder.

    Die misselijkheid en steken in mijn liezen had ik nog nooit eerder gevoeld, maar ik was ook bang dat t door de utro kwam. 6 dagen na TP testte ik licht positief en 8 dagen na TP duidelijk positief met kruidvat early. (Had wel pas TP op dag 5)

    Toch denk ik dat t allemaal niet heel veel zegt. Door de utro zijn je hormonen veranderd en bovendien heb je net een zware ingreep ondergaan (punctie). Sommige mensen voelen niks en zijn zwanger, anderen heel veel, geen pijl op te trekken denk ik. Sterkte met wachten!
     
    Sanny199, Babsssss, Nona86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Nona86

    Nona86 Lid

    27 feb 2018
    42
    7
    8
    Vrouw
    Bedankt foor je reactie en hoop dat onze klachte niks ergs betekenen. Ken je nog meer mensen in de wachtweken of die er in gezten hebben
     
  5. Nona86

    Nona86 Lid

    27 feb 2018
    42
    7
    8
    Vrouw
    Bedant voor het delen van je verhaal. En gefeliciteerd met je zwangerschap! Was jij niet constant bang door al die klachten? En was/is jou buik ook hard of komt dat door de bolletjes. Vanmorgen zag ik ook voor het eerst dat ik na het afvegen de bolletjes (deel er van) op het wcpapier zat... net of mijn lichaam het er uit werkt. Is dit erg? En ken jij nog meer mensen die in de wachtweken zitten of zaten
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Hier na een volle poging ook altijd mega veel klachten. Ook geen wonder, want je hangt aan elkaar van hormonen :(

    Ik voelde mij de keren dat ik zwanger raakte wel anders, ik wist het op de een of andere manier gewoon.

    Ik wens voor jullie meiden!!
     
    Nona86 en Vally85 vinden dit leuk.
  7. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Ben wel erg benieuwd wat jij dan voelde. Nooit zwanger geweest dus totaal geen beeld bij.

    Hoe gaat het trouwens verder met je? Heb je al een echo gehad in het ziekenhuis?
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik was heel moe, zere rug, zere borsten, trekkerig gevoel in mn liezen. Ik voelde me dan echt ook in mn hoofd zwanger.. deze keer wist ik het ook drie dagen na de tp, ik wist t gewoo zeker.
    De keren dat ik niet zwanger was voelde ik dat niet, en met mn miskraam had ik het gevoel na een dag ook dat t nietgoed was.

    Ik voel mij goed. Wel heel misselijk maar dat nemen we voor lief. 3 april eerste echo! Ben zo benieuwd.. tis zo bijzonder..

     
    Babsssss en Vally85 vinden dit leuk.
  9. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Wauw wat bijzonder dat je dat al zo snel wist :rolleyes:! Ik hoop dat ik je volgende week het zelfde kan vertellen. Vanmorgen werd ik wel wakker met erge buikpijn maar nu valt het allemaal wel mee. Borsten en vermoeidheid blijft wel...

    Volgde week de echo! Super mooi moment lijkt me dat. Ben erg blij voor jullie.
     
  10. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Met iui heb ik me meerdere keren "zwanger" gevoeld. Maar was altijd gewoon weer ongesteld geworden

    Met eerste ivf merkte ik niets en had ook eigenlijk gedacht dat het echt nog niet zou lukken bij de eerste tp. (Was trouwens in natuurlijke cyclus en zonder hormonen)
    Maar ik was wel zwanger. Voelde niets aan mijn borsten, was niet misselijk, moe of iets.

    Succes nog even met wachten
     
    Nona86 vindt dit leuk.
  11. Nona86

    Nona86 Lid

    27 feb 2018
    42
    7
    8
    Vrouw
    Heb je veel pogingen gedaan dat je daardoor goed wist wanneer het gelukt was?
     
  12. Nona86

    Nona86 Lid

    27 feb 2018
    42
    7
    8
    Vrouw
    Echt helemaal gaan klachten? Bij mij worde de klachten nu minder maar heb het wel erg warm sinds gisterenavond. Waarom had je he natuurlijke cyclus en hoe werkt dat precies
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik heb drie volle icsi pogingen gedaan. Nmr 1 was met maar 1 tp. Niet zwanger
    Nmr 2 was met 2 tp, eerste zwanger (miskraam) tweede niet zwanger.
    Nmr 3 1 tp gehad, zwanger en zoon.

    Begin deze maand tp van een cryo uit icsi 3. Zwanger :)

    Alle geluk meiden♡
     
    Nona86 vindt dit leuk.
  14. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Nee had helemaal geen klachten (je bedoeld zwangerschapsklachten toch?)
    Ik had geen verse tp vanwege overstimulatie.
     
    Nona86 vindt dit leuk.
  15. Jolie37

    Jolie37 Nieuw lid

    30 mrt 2018
    3
    0
    1
    Bij mij waren de klachten identiek aan voorbode menstruatie. Ik ' wist' dus al: dit is mislukt. Menstruatiegevoel in buik, ellendige rugpijn, geen gevoelige borsten meer, geen afscheiding. Ik wist 100% dat het door zou breken. Dacht dat t langer duurde door de utrogestan. 4 dagen na NOD kwam t gevoel in mijn borsten terug, toen direct positief getest tegen alle verwachting in. Erna pas sterkere klachten.
     
  16. Nona86

    Nona86 Lid

    27 feb 2018
    42
    7
    8
    Vrouw
    Bij mij zijn de klachten inmiddels afgenomen. Alleen emotioneel merk ik meer.
     
  17. Nona86

    Nona86 Lid

    27 feb 2018
    42
    7
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Heb jij vanaf t begin al die klachten gehad?
     
  18. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik had menstruatiepijntjes. Bij de eerste werd ik een dag voor testdatum kostmisselijk, toen wist ik genoeg, aangezien ik nooit misselijk ben.

    Bij de tweede ook menstuatiepijntjes en 4 dagen na terugplaatsing (8 dagen voor ik mocht testen) alweer misselijk. Ook toen wist ik het eigenlijk al.
     
  19. Jolie37

    Jolie37 Nieuw lid

    30 mrt 2018
    3
    0
    1
    Hoi Nona, vanaf ongeveer 8 dagen na de punctie. Dat strookte met wat ik altijd had in een natuurlijke cyclus, dus ongeveer 8 dagen na een eisprong. Het zal voor iedereen anders zijn, maar ik werd flink voor de gek gehouden omdat de symptomen zo identiek waren.
    Hoe gaat het nu met jou?
     
  20. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik had menstruatiekrampen, maar dacht dat het door een cyste kwam of door de pregnyl.
    Achteraf bleven ook mijn borsten pijn doen, maar dat had ik toen totaal niet door.
    4 dagen na nod toch maar even besloten om een testje te doen omdat ik overtijd was wat zou betekenen dat de pregnyl niks gedaan zou hebben die ronde.
    Voor ik vertrok naar de action (want wilde geen dure kopen als hij toch negatief zou zijn) werd ik voor het eerst misselijk.
     

Deel Deze Pagina