Wat voor drinken geven jullie je dreumes behalve melk? Helaas is ons zoontje niet zo'n thee/ water drinker dus ik geef m best veel diksap. In allerlei varianten, dat dan wel Verder geef ik af en toe (1x per dag) een sinasappelsap/appelsap/ multivruchtensap/ roosvicee etc half om half met water (dus sterk aangelengd). Heel soms geef ik ook sap van "Hak"( groenten/fruit sap zonder toegevoegde suikers etc) Soms wil ik ook nog weleens "zelfgemaakte yogi" geven: beetje yoghurt met een beetje melk en een scheutje roosvicee. Wat geven jullie? Weet iemand nog gezonde alternatieven?
Ik heb van Zonnatura die korreltjethee met rooibos (daar zit nml ook druivesuiker doorheen) en die drinkt ons meisje wel. Ik weet niet of het zoveel beter is dan diksap maar het is in ieder geval weer een keer wat anders.
ik geef de roosvicee 50/50, ik weet niet of je die bedoelde in je eerdere post?? Die leng ik ook nog aan met water. Daat zit geen suiker in en geen zoetstoffen wat mi nog belangrijker is. Ze krijgt trouwens pas 's middags sap, s ochtends altijd water (ben ik een ontaarde moeder trouwens)
Kyra is een goed eter maar een ramp met drinken. Water lust ze alleen uit de hondenbak (mag ze dus echt niet) of uit de douchekop. Ik heb al geprobeerd of ze warm/lauw/koud water wil drinken of in een andere vorm zoals een fles/beker/tuitbeker/rietjesbeker maar dat wil ze echt niet. Hetzelfde met thee, of het nu warm of koud is, met suiker of zonder mevrouw hoeft het echt niet. Het enige wat ze wel wil is diksap die ik ongeveer 1 op 10 1 op 15 geef of (soya)melk, en natuurlijk bv. Wat ze ook graag lust is vruchtensap maar dat krijgt ze alleen heel soms als traktatie. Ik blijf het proberen met verschillende thee varianten en water, maar ik denk dat dat pas een stuk later zal komen.
Ik ben denk ik dan een heel ontaarde moeder: ik vind drinken belangrijker dan niet-drinken en dan liever iets wat hij lust (aangelengde diksap of roosvicee en een enkele keer aangelengde vruchtensap maar dit alles wel zo'n 3 bekers per dag!!) dan dat ie weinig drinkt omdat ie het niet lust. Ik ben ook te lui en te laks om het te blijven proberen. Als ik niks anders aanbied dan water of thee zal hij het uiteindelijk vast wel drinken maar ach... is diksap dan echt zo erg? Hij eet verder maar 1 "gezond" tussendoortje per dag, verder krijgt hij praktisch nooit wat zoets/ snoep/ koek etc.
Hier dan nog een ontaarde moeder met ook het motto 'beter iets dan niets'. Zo krijgt Charlotte elke ochtend een beker melk met een schepje cacaopoeder en tussen de middag een beker yogidrink. Gewone halfvolle melk krijg ik er gewoon met geen enkele mogelijkheid in, uit geen enkele beker ook. (Op het kdv drinkt ze dus wel gewone melk, de doerak!). Verder drinkt ze wel af en toe wat water maar dat is weinig, ze is een heel slechte drinker. Hier ook roosvicee 50/50 en dat leng ik dan aan met water, half half zo ongeveer. Diksap geef ik zelden, omdat ze zo weinig drinkt staat dat hier zooooo lang in de koelkast en zelf vind ik het niet lekker, vindt die flessen ook zo groot! Ben ook wel van het soort moeder als ts, beetje lui om het elke dag maar weer te proberen, over een tijdje drinkt ze het heus wel... En nee, diksap is heus niet zo erg, niet drinken is erger hoor! Ik ben verder allesbehalve 'spastisch' met tussendoortjes en toetjes. Charlotte kan het ook goed gebruiken want ze weegt nog geen 8,5kg.
Benthe drinkt op een dag 5-6 x aan de borst en drinkt 1x een flesje van 90/3 kunstvoeding. Veel meer dan dat heeft ze naar onze mening ook niet nodig. Ze krijgt wel 1-2 keer op een dag water/thee aangeboden, maar drinkt hier nog niet echt veel van, een paar kleine slokjes en dan is het wel weer genoeg. Over een tijdje mag ze van mij ook best iets van verdund (vers) vruchtensap. Diksap oid geven wij niet aan onze kinderen, omdat we het liever vers geven. Maar dat vinden wij meer iets voor een keer of 2 in de week ! Oudste krijgen dat ook gewoon een keer of 2 in de week. Net zoals koek en snoep, vinden wij ook niet iets voor elke dag ! Maar wat je evt nog zou kunnen doen ipv de diksap is verschillende soorten thee of water met fruit erin even laten staan, zo krijgt je water een wat fruit smaak en vind de kleine het misschien lekkerder !
zoonlief mag van ons alles drinken... meestal krijgt hij gewoon diksap of ranja ( carvancevitam ofzoiets) maar hij krijgt ook weleens pakjes drinken van wicky of ice tea of yogi hij drinkt alleen geen drinken waar echt prik in zit, maar ook dat proeft hij soms wel wanneer wij het drinken dan mag hij soms daar best een slokje van. ik vind drinken zo super belangrijk.... ik ga er niet eens moeilijk om doen, ik heb het 1 keer geprobeerd om hem de hele dag niets aan te bieden behalve water of melk... en hij drinkt dan gewoon niet... oke nou dan niet... ik vind het prima, ik heb liever dat hij voldoende vocht binnen krijgt, en ik snap het best dat hij diksap verkiest boven water
hier eigenlijk ook wel... Omdat ze toch wel graag melk drinkt, krijgt ze ook regelmatig wel thee met melk. Verder sterk verdunde (gewone) limonadesiroop, af en toe een pakje wicky, soms yoghi als melk-vervanger als we eens weg zijn en soms thee. Dat drinkt ze érg wisselend. En als ze om drinken blijft komen, krijgt ze uiteindelijk water, maar daar geeft ze dus niet veel om. Als straks het fruit weer wat goedkoper wordt, dan zal ze ook af en toe een vruchtenshake krijgen met yoghurt ofzo.
Ik heb een zoontje die water lekker vindt dus aan mij heb je niet zoveel Ik probeer er wel met andere producten (yoghurt bijv.) op te letten dat ik geen zoetstoffen geef. Die schijn je beter te kunnen vermijden bij jonge kinderen.
Haha.. Onze meid krijgt ongeveer 2 bekertjes diksap per dag. En ongeveer 300ccmelk (inclusief pap). Als we ergens op visite zijn krijgt ze aangelengde vruchtensap. En soms mag ze een slokje vruchtensap van mama, en das echt een feest!
Ik vind die pakjes wicky en ice tea echt nog te "slecht", vlgs mij zit daar aardig wat toegevoegd suiker in? Net als in yogi drink? Dan liever optimel / milk & fruit oid. @ Chantal: ik snap het hoor dat je liever iets dan niets geeft, zeker wat betreft zuivel. Maar dat ze op het KDV wel drinkt geeft wel aan dat het niet alleen een kwestie is van niet lusten... ze weet gewoon dat ze bij jou lekkerder krijgt! De slimmerd... Maar gezonder dan diksap (buiten water en thee) is er niet? Ik weet even niet meer wie het schreef maar: hoe doe je dat met fruit in water? Bedoel je dan zelfgemaakte sap maken ofzo? Of fruit in water koken zodat de smaak van het fruit erin gaat zitten? je kan trouwens wel schijfjes komkommer of citroen in water laten staan en dan krijg je ook een lekker dorstlessend watertje. Die kende ik al wel. Maar nooit bij ons zoontje geprobeerd.
Hoi druif, Hier ook het probleem hoor! Zoonlief drinkt ook alleen maar diksap, maar wel heel waterig. Als ik een slokje ervan neem proef ik het bijna niet eens. Ik maak er geen probleem van want dat heb je geen leven meer toch? Ik denk dus dat het echt geen kwaad kan. Zelf zou ik ook nog geen wicky of ice tea geven. En als hij dat tegen die tijd wel mag, dan ook aanlengen met water. Jus orange of appelsap aanleggen met water heb ik nog nooit geprobeerd, maar denk toch dat diksap het minst zoetigheid bevat toch? thee heb ik vaak genoeg geprobeerd, maar dat wilt hij niet. En daarin herken ik jouw ik blijf het dan ook niet proberen hoor. Hoe geef jij trouwens het drinken? Hier nog steeds uit tuitbeker. Heb rietjesbeker aangeschaft maar op de een of andere manier lukt het (nog) niet. Is dat ook een kwestie van blijven oefenen? Uit een gewoon beker is ook nog geen succes. Vanaf wanneer moeten ze echt van tuitbeker af eigenlijk? En hoe geef jij de melk? Ik nog in gewone fles van Avent, maar die 1 keer per dag kan geen kwaad toch? Hij drinkt melk niet uit tuitbeker. pfff lastig toch.....
Hier drinkt ze's morgens nog een papfles (ja ik weet het, zou met een lepeltje moeten of een boterham moeten worden, maar dat duurt me te lang: ontaarde moeder dus 's Morgens tussendoor water en bij de boterham tussen de middag melk. 's Middags krijgt ze mega aangelengd diksap (encht laagje van nog geen 3mm met een hele beker water erop) en bij het avondeten weer gewoon water. Dan voor het slapen gaan nog klein flesje warme welk. Ik heb het geluk dat ze water lekker vindt en ook gewoon koude melk drinkt.
Papfles = fles van Avent Water, melk en diksap = rietjesbeker Avondje flesje = fles van Avent Rietjesbeker deed ze hier opeens in een keer goed, nadat ze het een paar keer geprobeerd had zonder succes. Komt dus vanzelf hoor. Ben ik van overtuigd. Gewone beker vind ik lastig. Daar knoeit ze nog mee. Maar ik denk dat dat ook wel een keer vanzelf goed gaat. Ze krijgt hier overigens wel eens, op de dagen dat ik thuis ben, een babycinno (dus alleen melkschuim van de cappuccino). Dat doe ik dan in een plastic bekertje met een lepeltje en dat vindt ze prachtig. Lekker lepelen (oefent ze dat ook) en daarna uit de beker drinken (dit gaat beter dan met vloeibaar iets, want schuim gutst er niet in een keer uit...)
@ Poema: klinkt echt goed gezond! En ja, die papfles: lekker belangrijk? Van die ene keer per dag gaan ze echt niet dood! @ Vruchtje: Ik geef ook de melk in de tuitbeker, de aventflessen heb ik onlangs naar zolder verhuisd. Ik oefen ook niet elke dag met een open beker (slecht he ) komt vast vanzelf. De keren dat ik het probeer gaat t eigenlijk best goed! Hoe doet zn lipjes erom heen en drinkt ook rustig en houdt de beker ook zelf vast. Alleen gaat t mis als hij klaar is met een slok, dan houdt hij de beker scheef van zich af en loopt alles eruit... Geen idee eigenlijk wanneer dat ze uit een normale beker zouden moeten drinken? Ik heb hier ook nooit een rietjes beker geintroduceerd. Weer zo'n beker die je later weer mag afleren. Maar ons zoontje heeft laatst zonder te oefenen toen we een dagje weg waren uit een pakje met rietje gedronken (appelsap on aangelengd ) en dat ging in een keer goed! Hij vond het trouwens helemaal geweldig! Geef jij de melk trouwens warm of koud? Misschien als je het op een andere temperatuur als gewend aanbied dat ie het dan wel pikt uit een tuitbeker?
Valerie drinkt geen water, thee of gewone melk. S'ochtends krijgt ze dus een flesje yoghi. En de rest van de dag, diksap, roosvicee of appelsap of andere sapjes. Die sapjes leng ik overigens niet aan, daar trapt ze niet in. Prik krijgt ze niet.
@ vruchtje: haha! nee, dan houdt t echt op ja... En melk vermengt met thee uit een tuitbeker waarbij je de thee steeds minder laat worden? @ alle anderen: ik heb nog een leuke tip! Kom net bij de Albert Heijn vandaan en vond er "marsmallow" thee en "kauwgomballenthee" van het eigen AH merk. Klinkt vreselijk smerig (vind ik) maar het is thee van zoethout, fruit, vanille etc, zonder zoetstoffen, puur natuur en zonder theine. Wat wil je nog meer? Ons zoontje heeft een beker met 200cc zo warm op gedronken (denk dus dat ie het lekker vond). Ik had er wel meen scheutje melk door gedaan, straks nog maar zonder proberen!