wat voor kado, dochter word 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door leeuw86, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuw86

    leeuw86 Fanatiek lid

    10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    bij de 1e verjaardag had ik weken van tevoren mijn dochter haar verjaardag voorbereid..

    2e verjaardag is toch anders. maargoed, nu weet ik niet eens wat ik haar moet geven?!

    ik zat aan een tafel met 2 stoeltjes te denken.. maar welke?
    en wat voor speelgoed is nog meer leuk voor een 2 jarige?;)
     
  2. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    keukentje
    pop
    poppenwagen
    toet toet garage
    duplo (heeft ook een hele leuke meisjeslijn van de prinsessen)
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    duplo
    knutselspullen
    serviesje
    poppenwagen
    pop (met kleertjes)
     
  4. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben een loopfiet gegeven met de 2e verjaardag, groot succes!
     
  5. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.346
    297
    83
    Keukentje!

    Of: Duplo, serviesje, loopfiets, driewieler, zandbak, poppenwagen, pop, poppenstoel.
     
  6. leeuw86

    leeuw86 Fanatiek lid

    10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    zandbak, pop, poppenwagen heeft ze wel

    knutselspul vind ik ook leuk, maar kan er altijd bij.
    duplo kan ook altijd, maar ik zoek toch meer een kado van JA dit is hét.

    loopfiets klinkt ook leuk, ook wel aan gedacht maar er staat bij 3+? kijk ik dan bij de verkeerde? iemand voorbeeldje? (kvoel me wel heul dom hoor)
     
  7. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.346
    297
    83
    Je bent helemaal niet dom. Ik maakte toen de fout om persé speelgoed te willen kopen waar ze meteen mee kon spelen. Maar je meisje krijgt waarschijnlijk een berg speelgoed met haar verjaardag dat het niet erg is om jouw cadeau even weg te zetten voor een maandje of twee. Kinderen ontwikkelen zich heel snel, dus voor je het weet, kan ze er prima mee spelen.

    Een loopfiets is ideaal. We hebben hier eerst eentje van plastic gehad (10 euro ofzo); daarna een houten. Heeft Pucky ze niet voor onder de drie jaar?

    Keukentje en serviesje was hier een topper met twee jaar. Koken (net als papa en mama), kopjes thee inschenken, fruit en groente snijden (met klittenband).

    Brio heeft mooie, houten treinbanen. Die zijn ook gaaf!

    Als aanvulling op haar pop: luiers, kleding, slaapzakje, autostoeltje, badje met potje (heel handig als ze straks zelf zindelijk wordt; kunnen ze naast elkaar op het potje zitten).

    Succes ermee! Dat zoeken naar een topcadeau herken ik heel erg; dat heeft soms mijn plezier tijdens de zoektocht teniet gedaan.
     
  8. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Is lees mee, mijn dochter wordt ook bijna twee. Ik dacht aan een poppenhuis. Ze speelt al veel met haar grote pop maar weet niet of dat priegelspul ook al leuk is!?
     
  9. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.346
    297
    83
    Dat ligt eraan hoe de motoriek van je kindje is. Poppenhuis vond mijn dochter met twee jaar nog niet heel leuk. Later wel, maar ik ben even kwijt vanaf wanneer.
     
  10. leeuw86

    leeuw86 Fanatiek lid

    10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    miss T puky heeft ze wel voor onder de 2 jaar, maar die vind ik niet erg mooi.. ik hou hem wel in mijn achterhoofd.

    ik zag deze en die vond ik geweldig! Goedkope loopfiets direct online kopen | Prijskiller.nl
    maar ik zie dat die v.a 95 cm is :( ze zit net in maatje 86, ben bang dat hij dan nog een jaar in de schuur staat ?

    poppen heeft ze wel, maar daar doet ze niet veel mee, een keukentje heb ik ook mijn twijfels over of ze er wel veel mee zal spelen. ze zijn vrij prijzig en als ze er dan niet veel mee doet vind ik zonde.

    lastig hoor
     
  11. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.346
    297
    83
    Leuk fietsje. Ik zag de laagste zadelhoogte staan. Misschien morgen even de binnenbeenlengte van je meisje opmeten? Waarom niet dat fietsje voor later in het jaar (het duurt nog lang voordat het weer mooi weer wordt) & een klein cadeautje erbij voor nu?

    Een duur keukentje kopen waar niet mee gespeeld wordt, is inderdaad zonde. Maar ik vind speelgoed kopen sowieso een gok. Kinderen zijn onvoorspelbaar. Al merk ik wel dat hier meer gespeeld wordt met speelgoed waar ze zelf haar invulling aan kan geven.
     
  12. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Met 2e verjaardag heeft mijn dochter een nijntje laptop gehad, vond ze erg leuk. Achteraf had ik dr een loopfiets kunnen geven.

    Poppenwagen kreeg ze rond 2jr met kerst, ook veel plezier van gehad en nog steeds.
    Poppenhuis heeft ze vorig jaar met kerst gehad, maar speelt ze eigenlijk maar weinig mee.. Fijne motoriek is/was prima.
     
  13. leeuw86

    leeuw86 Fanatiek lid

    10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    morgen ga ik idd de binnenbeenlengte bij haar opmeten, als het niet zoveel scheelt bestel ik dat fietsje, dat is ook echt iets waar ze wat aan heeft en ik weet dat ze dat leuk vind.


    klopt wat je zegt dat speelgoed kopen een risico is, ik zit er ook aan te denken om lid te worden van de speel-o-theek, elke 3 weken wat nieuws uitkiezen, zo zie je ook goed wat ze echt leuk vind en kan je het alsnog aanschaffen.
    ook handig voor mijn zoontje straks.

    een poppenwagen staat op zolder, samen met een wiegje en een poppenhuis. maar is ze allemaal nog nét iets te klein voor. met dat speelgoed heb ik zelf vroeger nog gespeeld. dat kan ik over een half jaartje wel eens naar beneden halen. (alsof het nog niet vol genoeg staat met al dat kinderspul haha)
     
  14. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Onze dochter heeft de loopfiets van lief gekregen voor haar tweede verjaardag. Ze reed er zo mee weg. Misschien vindt je die leuk?
     
  15. mamavanmeisje

    mamavanmeisje Fanatiek lid

    17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    - het krijt en schilderbord van Ikea
    - muziekinstrumentjes
    - een tent
    - badspeelgoed
    - besteksetje
    - boekjes

    Mijn dochter kreeg een peuterbedje
     
  16. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik lees even mee: dochtertje wordt hier binnenkort ook 2 jaar! Wij hebben in ieder geval een loopfietsje van mp voor haar geregeld!
     
  17. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Jaa! Dit vind ik een leuke tip! Misschien dat we dat hier wel gaan geven! :D
     
  18. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    En wat van Little People is leuk voor 2-jarige (en ouder wordende) meisjes?
     
  19. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.346
    297
    83
    Ik vind het huis, de boerderij en de bus het leukste. Het andere speelgoed vind ik minder tot eigen creativiteit uitnodigen (kermis, enzo). Ik heb het wel allemaal; toevallig deze week op MP gezet (wat ik niet wil bewaren).

    Grote rijgkralen zijn ook leuk. Die van plastic zijn makkelijker dan houten (weet ik uit ervaring).
     
  20. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Mja... ik zat idd. ook al op MP te kijken naar dat huis... Brabant is te ver weg om op te halen... ;)
    En grote rijgkralen hebben we al..... Grote broer hè...? ;)
     

Deel Deze Pagina