Wat voor kraamcadeautjes vragen jullie?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Premama, 3 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Premama

    Premama Actief lid

    19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik wilde vast beginnen met een lijstje met kraamcadeautjes, voor mensen die straks willen weten wat we graag willen hebben. (Tip van een collega: heel makkelijk te maken op www.lijstje.nl)

    Mijn vraag aan jullie is: wat voor dingen vragen jullie als kraamcadeautjes of hebben jullie leuke ideeën?

    Wat ik tot nu toe heb is:
    - babykookboek
    - babygym
    - hittebestendige lepeltjes
    - campingbedje
    - kinderboek (bv Nijntje)
    - cadeaubon
    - kinderbesteksetje
    - badjasje
    - wipstoeltje
    en dan zet ik er een link naar het specifieke product bij, zodat ze precies weten wat we graag willen.

    Ik hoor het graag!
     
  2. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik heb daar helemaall niet over nagedacht.
    Ik vind ook dat mensen zelf maar wat moeten bedenken hoor.

    En ik vind dat ik ervoor verantwoordelijk ben ervoor te zorgen dat ik zelf alles in huis heb wat ik nodig heb, en dat de visite daar niet voor hoeft te zorgen. Wat zij meebrengen is voor de leuk vind ik.

    Het enige wat ik in mijn hoofd heb zitten zijn de grote cadeaus, voor als groepjes mensen gaan vragen of ik nog wat nodig heb.
    En dat zijn, een draagzak en een badje. (zodat ik niet met m'n mond vol tanden sta, als dat gaat gebeuren, ik sta nl voor de klas, dus ik kan die vraag wel verwachten, niet dat er van uit ga, komtie niet ook prima, maar, de ervaring leert dat zo'n vraag niet met een bedenktijd komt).

    Linda
     
  3. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Ik denk er net zo over, CreaLinda.
    Alleen de grote cadeau's inderdaad voor een groep mensen.

    Zoals een draagzak, wipstoeltje. of duurdere speelgoed voor een wat latere leeftijd.
    Hobbelpaard/dier.
    Loopwagentje.
     
  4. mamapatricia

    mamapatricia Bekend lid

    5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ik heb ook geen lijstje gemaakt bij romy en nu ook niet
    wel belden de mensen van te voren wat we hebben wouden en dan gaven we wel wat aan bijv kleertjes in maat 62 of 68 anders krijg je zoveel van de zelfde maat is een beetje zonder want dan hebben ze de helft niet aan

    wel vroeg me schoonmoeder wat we hebben wouden voor onze kleine man want bij romy hebben we een wagen gehad maar die ga ik gewoon gebruiken voor de baby en een nieuwe kindekamer heb ik nu gekregen van mijn ouders.

    ik vind net als de rest de de visite zelf moet weten wat ze geven maar als ze er om vragen is het altijd makkelijk dat je een lijstje heb
     
  5. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Ik ga niets vragen. De familie van mijn vriend had gevraagd een lijstje te maken. Heb hier wat kleine dingetjes opgezet, maar voel me er erg ongemakkelijk bij. Vind t leuk om iets te krijgen, maar ga geen lijstje maken.

    Succes!
     
  6. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik zou me er nogal ongemakkelijk bij voelen als ik mensen om een cadeau ga vragen. Natuurlijk nemen de meeste mensen een cadeautje mee, maar je moet het niet als vanzelfsprekend vinden.

    Ik zou wel vantevoren kleine dingen bedenken. Ik zou geen lijstje maken voor rond te delen of op een babysite te plaatsen, maar gewoon voor jezelf als ze het telefonisch vragen.
     
  7. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Ik denk dat ik, als men vraagt wat we willen hebben, maar cadeaubonnen of vvv bonnen ga vragen. Kan ik allerlei prijsklasses en kun je altijd gebruiken.

    Maar een lijstje ga ik ook niet maken hoor!

    *zeg er alleen bij dat ik geen knuffels hoef hihi :oops: *
     
  8. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    wj hebben meer dan 50 mensen op bezoek gehad, niet een heeft van te voren gevraagd wat we wilden hebben. en ze kwamen stuk voor stuk met de mooiste dingen aanzetten.
     
  9. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik ga niets vragen en zie wel wat ik krijg, tot nu toe weet ik dat ik 3 kraammanden krijg en eentje staat al klaar om uitgepakt te worden. vind dit een erg leuk idee en kan zo 10 dg lang elke dag een kadotje kiezen uit de mand. dat er dubbele dingen inzitten is wel jammer maar goed dat is dan maar zo
     
  10. augustus

    augustus Niet meer actief

    Ik vind het juist zo leuk als men zelf iets bedenkt..
     
  11. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik ga zelf geen lijstje maken voor een kraamcadeau.
    Vind dat ze dat zelf maar moeten zien.
    Want voor mij hoeft het niet, vind het allang leuk dat ze dan willen komen.
     
  12. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik hou ontzettend van verrassingen dus ik laat het aan de ander over,.....
    mochten mij dichtbijstaande fam leden mij het vragen , dan zie ik wel wat ik op dat moment denk nodig te hebben
     
  13. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ga ook geen lijstje maken.
    Ik weet al wel van mijn collega's dat ze graag willen dat ik zeg wat we graag willen hebben, maar verder verwacht ik dat niet hoor.
     
  14. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik heb wel wat dingen opgeschreven, dit voor als mensen vragen wat we willen hebben. Dit wil niet zeggen dat we niet blij zijn met wat we krijgen, maar alleen om het anderen makkelijker te maken als ze zelf geen idee hebben.
     
  15. Butterfly

    Butterfly Bekend lid

    13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik ga niks vragen maar ik heb wel een lijstje met spulletjes wat ik nog nodig hebt. Mochten ze vragen wat ik nog niet heb, dan kan ik het aan ze doorgeven.

    Gr,
    Danielle
     
  16. Premama

    Premama Actief lid

    19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het lijkt er op dat jullie denken dat ik mijn lijstje bij iedereen onder zijn neus ga schuiven :) , maar dat is niet de bedoeling, hoor!

    Met verjaardagen etc. krijgen we - vooral van familie - zo vaak de vraag wat we willen hebben, dat ik dit voor het kraambezoek ook weer verwacht. Daarom heb ik een lijstje voor als mensen specifiek vragen wat we graag zouden willen; om het hén gemakkelijker te maken!
     
  17. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    omdat wij een tweede jochie kregen vroegen dit keer wel wat mensen van goh wat willen jullie hebben want jullie hebben al zoveel voor een jongen. maar heb alleen gezegd liever geen speelgoed omdat we nu bergen speelgoed voor een boy hebben.
    vindt de verassing inderdaad ook erg leuk.....iets wat mensen persoonlijk voor je uitkiezen. hebben erg leuke dingen gekregen
     
  18. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    voor mijn verjaardag vraag ik ook nooit iets specifieks, soms in een bepaalde richting (voor het koken, of voor kerst), maar 'voor de baby' vind ik al specifiek genoeg. ik vind het altijd heerlijk om te zien wat mensen zelf uitkiezen, da's toch altijd heel persoonlijk. en ik heb tegen die tijd ook niks meer écht nódig, dat kopen we zelf al.
     
  19. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik vind dit persoonlijk ook niets. Tuurlijk, voor de grote dingen kan het makkelijk zijn. Zo vroegen mijn zussen wat we nog nodig hadden. Toen heb ik gezegd dat we nog een babyfoon wilden hebben en als ze dat te duur vonden dat ze dan of zelf wat mochten verzinnen of dat we wel wilden meebetalen.

    Verder heb ik echt fantastische dingen gekregen. Tuurlijk ook dingen die ik zelf niet zou kopen. Ik hou zelf totaal niet van roze, maar ik heb vreselijk veel roze kleertjes gekregen. Maar het staat ons meisje zo vreselijk leuk dat het maar goed is dat je sommige dingen van anderen krijgt ;)
     
  20. inamargo

    inamargo Lid

    1 jul 2007
    39
    0
    0
    dispatcher
    Grimbergen
    Hey

    Deze reacties verbaasd me wel een beetje ... Leggen jullie dan nooit een lijst in een babyzaak ? Hier wordt dat vaak gedaan en op het kaartje wordt dan de winkel vermeld ( wel vrijblijvend natuurlijk )
    Maar iedereen koop wel iets van de lijst ... En er staan dingen op in alle prijsklassen .

    Groetjes Erika
     

Deel Deze Pagina