Wat voor mensen zijn jou (schoon)ouders?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 6 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Niet om te klagen, zeuren of ze zwart te maken, maar gewoon wat voor personen zijn het en hoe staan zij in jullie leven?

    Ik zal beginnen.
    Mijn moeder is een actieve vrouw, werkt, onderneemt veel (haar vriend liever wat minder..., jammer want anders hadden ze echt samen mooie avonturen kunnen hebben. Hij hangt liever thuis). En wij zien elkaar wel om de week sowieso hier of bij haar (uur afstand) en bellen dagelijks. Wij gaan ook samen naar concerten of een festival. Ze is een super betrokken oma voor onze kinderen en doet ook lekker gek mee. De kinderen zijn dol op oma (en haar vriend ook wel).

    Mijn schoonouders zijn iets ouder. Schoonmoeder werkt nog wel maar heeft veel lichamelijk klachten. Ondernemen niet veel. Passen wel heel veel op nichtjes em neefjes. Bij ons niet echt betrokken (buiten verjaardagen om). We spreken elkaar eens in de maand (hooguit). Zien elkaar eens in de 2 maanden ongeveer. Ze voelt zich vaak gepasseerd, terwijl ik alle hoogtepunten ook deel in de "oma's-appgroep" en ze ook altijd uitnodig voor hoogtepunten (ze komen dan wel altijd). De kinderen vinden ze wel lief.
     
  2. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.068
    471
    83
    Mijn moeder is overleden toen ik een peuter was. Mijn vader is een man die altijd aan het werk is of buiten de deur is. Kan er slecht tegen om thuis te zijn en wilt zich niet binden aan een vrouw. Staat wanneer ik het vraag altijd voor ons klaar.

    Met mijn schoonouders heb ik helaas geen goede band. Ik had dit voor onze kinderen anders willen zien maar over bepaalde dingen kan ik niet vergeten. Mijn partner gaat vaak zonder mij daar op bezoek. Kinderen mogen ondanks mijn struggles daar altijd wel een dagje naar toe etc. Mijn schoonmoeder werkt niet en heeft ook niet gewerkt. Schoonvader werkt pas zo’n 15 jaar omdat alle mogelijkheden m.b.t. het ontvangen van een uitkering ophielden.
     
  3. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Mijn vader heeft tot zijn overlijden gewerkt als expediteur. Hij was een lieve zachtaardige hartelijke man met veel humor. Mijn moeder was huisvrouw en Was een lieve maar rustige vrouw, erg op zichzelf. Maar kon soms ineens heel uitbundig zijn. Als ze een biertje op had. Ze hadden veel vrienden, weinig familie. Waren er altijd voor ons. Mijn moeder is ook overleden.

    Mijn schoonmoeder heb ik nooit gekend. Mijn schoonvader was een bijzondere man. Hard werkend maar zette alles naar zijn hand. Liegend en manipulerend. Maar hij kon niet anders denk ik, hij had niet anders geleerd en diverse trauma's opgelopen vermoed ik waardoor hij niemand te dichtbij liet. Juist toen wij het contact voorzichtig weer met hem wilden opbouwen, voor de kinderen, is hij ook overleden.
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn ouders zijn al op leeftijd. Heb lieve ouders die altijd voor ons klaarstaan.

    Schoonouders zijn ook schatten. Helaas is schoonmoeder vorige week overleden. Ze was nog maar 58 jaar.
     
  5. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Mijn vader heeft een bipolaire stoornis. Mede daardoor (en andere dingen (heb ik hem al 17 jaar niet gezien.

    Mijn moeder werkte na de scheiding van m'n ouders, daarvoor was ze huisvrouw.
    Inmiddels is ze hertrouwd met een wat oudere man. Daardoor is ze zelf ook "ouder" geworden en erg bemoeizuchtig. Maar ze bedoeld het goed.

    Mijn schoonouders zijn hardwerkende mensen maar nu beide gepensioneerd. Ze zijn onwijs lief (soms te) en heel erg goed gelovig waardoor er veel misbruik van ze gemaakt wordt. Ik vind iig dat ik me gelukkig mag prijzen met ze en ben oprecht heel erg blij met deze lieve mensen!
     
  6. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Was er net over aan het denken. Ik mis heel erg een lieve moeder eigenlijk.. ik ben blij dat ik mijn ouders nog heb, maar een warme band voel ik niet zo. Mijn moeder is wat afstandelijk en niet zo warm. Ook met onze kinderen speelt ze niet. Mijn vader is wat geïnteresseerder en speelt wel ook met ze.

    Mijn schoonouders: schoonvader ken ik niet zo, werkt vooral. Schoonmoeder is aardig maar ook erg onzeker geworden sinds haar ziekte. Ze is heel graag bij de kleinkinderen en dat is heel fijn en gezellig :)
     
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vind ze niet zo leuke mensen, zijn heel anders en hebben andere normen en waarden (en het gebrek daaraan soms).
    Ook kunnen ze erg wisselend en onverschillig zijn en staan ze weinig voor ons en de kinderen klaar en maken ze onderscheidt tussen mijn man en zijn broer.
     
  8. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Mijn schoonouders
    Gepensioneerd.
    Bijzonder weinig interesse in hun kinderen en kleinkinderen.
    Als we samen zitten (regelen wij altijd) zijn ze bijzonder lief tegen de kinderen.
    De kinderen vinden hen ook wel oké eigenlijk.

    Mijn ouders vooraan de 60.
    We zien hen vaker omdat ze in de buurt wonen maar zowel manlief als ikzelf hebben het niet zo voor hun manier van doen.
    De kinderen beseffen naar mate ze ouder worden, ook wel dat ze daar niet moeten zijn voor een knuffel of echt het gevoel van liefde.
    Om 1 of andere reden hebben wij geen warm gevoel bij hen.
     
  9. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Mijn moeder is geweldig. Staat altijd voor ons klaar, rots in de branding. Voor we kinderen hadden echt ons maatje, zondagmiddag bordspelletjes doen, ging mee op vakantie.. Mijn vader is heel erg met zichzelf bezig. In goede periodes is hij uitgebreid aan het tentoonstellen hoe geweldig hij is en in slechte periodes zwelgt hij in zelfmedelijden. En beiden zijn onuitstaanbaar. Maar je kunt hem altijd bellen voor een klus of om samen iets bijzonders te koken, en dat is wel heel leuk.

    Mijn schoonouders zijn héél luid, héél druk, héél rücksichtslos, héél blij, héél boos, héél onvoorzichtig, héél enthousiast, álles kan, niet zo zeuren. Je kunt het geweldig met ze hebben en geweldig shit. Je kunt er eigenlijk niet goed van op aan, en zeker nu met kinderen is dat lastig. Die wil je toch een soort van continuïteit bieden en niet aan zulke grillen blootstellen. De bedoeling is goed, maar de uitwerking soms minder. Trekken zich niets van niemand aan (heel irritant en heel bewonderenswaardig tegelijk ;))
     
  10. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.145
    1.295
    113
    Mijn moeder is jong moeder geworden en is sinds haar 22ste chronisch ziek. Ik ben praktisch zelf groot geworden en in mijn puberjaren heb ik me onwijs tegen haar afgezet toen ze begon 'te moederen'. Hardstikke logisch achteraf gezien aangezien ze toen pas weer verder kon leven maar alles heeft ons beide getekend. De relatie is nu is best oke maar het is goed dat ze niet om de hoek woont. Al had het ook niet 2000km moeten zijn. :o:

    Mijn vader is een hardwerkende man die alles gedaan heeft voor ons wat hij kon doen met de kennis en opties die hij had. Hij is wel altijd een hele stabiele, liefdevolle basis geweest en daar ben ik dankbaar voor.

    Mijn schoonvader is een hele complexe man. Een onwijs slimme man, succesvolle ondernemer maar een barslechte vader en echtgenoot. Hij kan het gewoon niet. Ik heb echt keihard gestreden voor de relatie tussen mijn man en zn vader zodat het leefbaar was, geen contact is vanuit mijn geloofsovertuiging niet mogelijk. Gelukkig plukken we daar de vruchten van want hij is best een coole opa. Maar het heeft heel veel kracht en moeite gekost en vaak genoeg hebben we nog kuren. Maar we zijn inmiddels wel wat gewend. En meneer heeft door dat mijn grenzen ook echt grenzen zijn. :roflmao:

    Mijn schoonmoeder is een vrouw met een heel groot minderwaardigheidscomplex. Als analfabete vrouw van een succesvolle zakenman die tussendoor ook nog een affaire had, een ziek kind en nog wel meer problemen vind ik haar een hele, hele sterke vrouw. Ze zal altijd voor haar kinderen opkomen, maar laat het vaak niet (of verkeerd) merken. Ze heeft een ingewikkelde handleiding, je wordt doodmoe van haar maar toch heb ik haar lief omdat ze ondanks alles het altijd weer opnieuw probeert.:)
     
  11. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Mijn schoonvader heb ik helaas maar 3 jaar meegemaakt, hij is veel te jong overleden. Gelukkig ken ik mijn man vanaf mijn 17e en heb ik hem daardoor meegemaakt, daar ben ik heel dankbaar voor. Het was een hele lieve en leuke man. 6 jaar daarna is mijn eigen moeder overleden, ook een ontzettende lieverd. Een enorm gemis voor ons en onze kinderen. Mijn schoonmoeder is 1,5 jaar geleden overleden, ze was ook heel lief. Wel was ze wat stiller, minder ondernemend, ook naar de kinderen (helaas vooral door lichamelijke ouderdom) en iets ouderwetser ingesteld. Alleen mijn vader is dus nog in ons midden. Ook heel lief maar ik heb minder met hem. Hij is, zonder dat hij dat beseft, wat sociaal onhandiger ofzo. Hij praat heel hard, veel en vooral over zichzelf. Hij is lief voor z'n kleinkinderen maar is er niet heel erg handig mee, weet niet zo goed wat met ze te doen. Ze hebben dus niet echt een goede band ofzo. Jammer, maar het is niet anders. Het kost me vaak veel energie als ik bij hem ben (het zuigt me een beetje leeg :oops:). Maar goed, hij bedoeld t niet verkeerd, en we hebben nog maar één ouder dus we weten ook dat we zuinig op hem moeten zijn.
     
  12. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Mijn ouders:

    Moeder is een egoïstische en manipulatieve vrouw, die maar blijft hangen in alle problemen. Die overigens nooit door haar komen, maar haar worden aangedaan. Heeft al mijn hele leven schulden en zou over de rug van mijn kinderen zich verrijken. Contact is meestal via Whatsapp, en ik zie haar 5/6 keer per jaar. Maar ik ben dan ook verder weg gaan wonen.
    Vader is al sinds mijn 10e niet in beeld!

    schoonouders:
    Schoonmoeder is een hele leuke vrouw, kan ik echt mee lezen en schrijven.
    Ze is al over de 70, heeft een eigen zaak in woninginrichting en werkt veel! Ook een groot sociaal leven, aar altijd tijd voor haar kleinkinderen. Ze gaat elk jaar een week kamperen moet alle 8 kleinkinderen. Alleen zij en de kinderen. En de kinderen van 17 naar 5 jaar gaan met zoveel plezier daarnaartoe.

    schoonvader is hertrouwd met een vrouw die helaas psychisch niet in orde is. Die situatie daar is niet ik, maar schoonvader wilt er niets aan doen. Zij zegt dat het zijn schuld is en hij gelooft haar. Omdat zij elke paar maanden een ander familielid opbelt, om ze vervolgens allerlei verwijten te maken, is hij helaas vervreemd van familie en vrienden. Ik kom daar niet alleen meer met de kinderen, alleen als er meer mensen komen. Dan doet ze rustig
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Sterkte nog wel erg jong
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Ouders en schoonouders zijn op heel veel punten gelijk, kunnen t ook erg goed met elkaar vinden. We zien elkaar meerdere keren per week (wonen ook doelbewust vlakbij). Speelden voorheen vaak een potje kaarten of catan met elkaar. Met de slapeloze nachten van dochter, corona en de toestand van schoonvader en vader is dat stil komen te liggen.

    Dochter is mesjokke van dr grootouders, ik heb nog nooit zo veel appeltaart en koekjes gebakken. Dochter komt eerst met t idee om taart te maken (of koekjes), stap 2 van dat verhaal is dat naar opa en oma te brengen en vervolgens daarna nog naar andere opa en oma. Grappig genoeg lust ze zelf geen appeltaart maar ze maakt m graag. Zandkoekjes vindt ze wel heerlijk maar deelt ze heel lief uit, uit eigen beweging. Opa's altijd een koekje extra, en die krijgt ook de mooist versierde/de grootste. Ze weet al lang en breed wie ze om dr vinger moet winden. Dr neefjes zijn overigens ook opa magneten. Geen idee waarom, dat blijft een raadsel t eerste jaar durfden beide opa's de kleintjes zelfs voor een foto nog niet vast te houden en oma's kregen er geen genoeg van.

    Grootouders zijn echt grootouders, we wonen wel vlakbij maar ze zijn geen vaste oppas bijv. Die gunnen we wel de lusten maar niet de lasten zeg maar.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  15. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.311
    1.048
    113
    Mijn ouders zijn lieve ouders, we zien ze 1x per 3 weken maar appen en bellen regelmatig. Ze spelen graag met de kinderen.

    Schoonouders zijn altijd aan het werk of druk met andere dingen. Kleinkinderen zijn een nummer. Liefst wil ze ze alleen hebben voor logeren of hele dag zonder ons, of de kinderen dat fijn vinden of willen doet er niet toe. We zien ze 1x in de 2 maanden, er is een familie app maar verder geen extra contact. De ergenissen lopen steeds meer op helaas.
     
  16. leentje86

    leentje86 Actief lid

    24 jan 2011
    399
    638
    93
    Mijn ouders zijn echt ontzettend lief en betrokken bij ons. We wonen bij elkaar in de straat en zien ze meerdere keren per week. Ook omdat mijn moeder oppast als ik werk, vriendjes en vriendinnetjes zijn daar altijd welkom en ze zit regelmatig met 8 kinderen een broodje te eten... kinderen zijn dol op mijn ouders.

    Met mijn schoonouders een prima band, zien ze wekelijks en het contact is goed, maar minder hecht. Mijn schoonmoeder heeft last van stemmingswisselingen en dat is niet altijd makkelijk. Ze zijn dol op de kinderen, maar soms weet ze niet goed hoe dat te laten zien. De bedoelingen zijn iig altijd goed en dat maakt veel goed
     
  17. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Mijn ouders staan altijd voor ons klaar, vooral mijn vader wil zich nog weleens in allerlei bochten wringen om te helpen, tot op het irritante af. Maar dus altijd vanuit het goede van zijn hart. Mijn moeder durft wat meer ‘nee’ te zeggen en bijv. ook wel dat ze even geen zin heeft om op te passen ofzo. Superfijn, want dan weet je ook dat als ze het wel doet het ook echt wil. Want ook mijn broertje en zusje hebben grote gezinnen, dus het is ook meestal veel kinderen in 1 keer.

    Mijn schoonmoeder is een lieve vrouw, zie ik weinig en als ze er is gaat het over koetjes en kalfjes. Is ook weinig betrokken bij de kleinkinderen, maar is wel heel lief voor ze als ze er is. Ze was en is niet echt een gezinsvrouw, trekt lekker haar eigen plan, geniet van het leven, prima:thumup:
    Schoonvader is overleden en dat is vooral lekker rustig.
     
  18. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    Mijn vader en moeder zijn gescheiden toen ik 3 a 4 jaar was. Mijn moeder was jong toen ze mij kreeg, 19. Die bracht me elk weekend naar opa en oma zodat zij kon feesten. Inmiddels is ze 48 en gaat nog steeds bijna elk weekend weg naar festivals, feestjes etc. Ze werkt 32 uur. Onze band is minimaal. Onze kinderen en ons ziet en spreekt ze bijna alleen met verjaardagen en feestdagen. (ze woont 5 huizen naast ons) Jammer want ze is verder heel leuk met de kinderen als ze daar zijn.

    Mijn vader daar heb ik geen contact mee. Hij is crimineel en heeft mijn opa en oma heel veel pijn heeft gedaan, zowel emotioneel als fysiek. Na het overlijden van mijn oma in maart heeft hij in haar woning ingebroken en daar kostbare spullen uit gestolen die wij mochten hebben. Zo'n iemand is dat dus, die wil ik nooit meer zien.:mad:

    Mijn schoonouders zijn lieve mensen. Helaas is ons contact sinds 4 jaar veel minder. Schoonmoeder en schoonvader doen vrijwilligerswerk. Oppassen doen ze niet veel meer door lichamelijke klachten schoonmoeder. Het zijn mensen die altijd voor je klaar zullen staan, met name schoonmoeder. Onze.kinderen zijn dan ook dol op oma.
     
  19. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn moeder overleed 7 jaar geleden en werd ziek toen ik 14 was. MS, in verpleeghuis gewoond. Sinds die tijd heb ik niks meer 'aan dr gehad' zeg maar. Ze was toen wij klein waren een superlieve moeder, die ook veel op school deed. Toen ik 9 was, is ze weer een opleiding gaan doen in de gehandicaptenzorg.
    Mn vader woont op 1,5 uur rijden. Ontzettende lieverd. Zien m elke 2 a 3 weken. Op de kinderen van mn zus past ie regelmatig. Staat voor ons klaar als dat nodig is, andersom ook. Hij heeft altijd in een ijzerwarenfabriek gewerkt, todat die failliet ging en is toen de zorg in gegaan, dat had ie veel eerder moeten doen!
    Mn schoonvader heb ik niet echt gekend. Die zat meer opgenomen in de psychiatrische kliniek dan dat ie thuis was. Heeft zich daar ook van het leven beroofd.
    Schoonmoeder woont bij ons aan de overkant en is een schat. Heeft in dr huwelijk veel mee gemaakt helaas. Uiteindlijk gescheiden, maar dat had ze veeeeeel eerder moeten doen. Doet veel voor ons, andersom ook. Erg handig voor beide partijen dat ze zo dichtbij woont. Ik hou van haar alsof het mn eigen moeder is zeg maar. Zij heeft vroeger niet gewerkt, maar later gaan werken bij een instelling voor lichamelijk en verstandelijk gehandicapten.
     
  20. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.605
    788
    113
    Mijn ouders spreek ik dagelijks en zie ik een paar x per week. Staan altijd voor ons klaar.

    helaas is mijn schoonmoeder overleden toen ze 53 was. Heeft nooit haar kleinkinderen ontmoet.

    mijn schoonvader is de grootste lul die ik ken. Sorry voor mijn taalgebruik. Gescheiden toen mijn man 3 jaar was en heeft nooit meer wat van zich laten horen. Mijn schoonmoeder heeft in haar eentje mijn man opgevoed. Helaas nooit echt een blijvende relatie daarna gehad.
     

Deel Deze Pagina