Wat voor soort hoofdpijn bij hoge bloeddruk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Maritiem, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    hallo!

    Ik vraag mij af of er dames zijn die hoofdpijn hebben gehad door een te hoge bloeddruk?

    Ik heb sinds zaterdag echt verschrikkelijke hoofdpijn. Als ik buk voelt het alsof mijn hoofd ontploft. Afgelopen nacht de halve nacht wakker gelegen van de pijn. Paracetamol helpt niets.

    Gister heb ik controle gehad bij de vk, toen was de hoofdpijn wat minder (kwam in de loop van de dag weer op) de bloeddruk was toen 138/86 op het randje dus. (Ik heb drie zwangerschappen gehad met te hoge bloeddruk op eind dus ben er wel mee bekend). Kan de hoofdpijn daarbij horen of moet ik een andere oorzaak zoeken zoals holtes ontstoken ofzo? Iemand die nog weet wat voor hoofdpijn hij/zij had??

    (Onze huisarts is gesloten op dinsdag, en twijfel dus of ik vandaag vk weer moet bellen, hou ook iets vocht vast maar niet extreem)
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Ik heb al jaren een te hoge bloeddruk (waar ik ook medicatie voor slik) maar hoofdpijn is niet iets dat ik herken.

    De bloeddruk die je noemt is wat verhoogd, maar nog prima binnen de normen en niet gek voor het termijn van je zwangerschap.
     
  3. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    tijdens een zwangerschap is hoofdpijn bij een hoge bloeddruk zeker wel een indicator met het oog op pre exclampsie. Maar dit is vaak in combinatie met andere klachten volgens mij. N die heb ik dus ook niet echt, maar de hoofdpijn is echt niet te doen.... dus vroeg me beetje af wat voor type hoofdpijn hoort bij pre eclampsie om een betere inschatting voor mezelf te kunnen maken...(mijn bloeddruk komt van de 60 in begin van de zwangerschap, als grens wordt 90 aangehouden en daar kwam het gister wel dichtbij)
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Met zwangerschapsvergiftiging ben ik (gelukkig!) niet bekend. Maar dus wel met reeds bekende hypertensie en een verdere stijging hiervan in de zwangerschappen.
    Hoofdpijn heb ik hierbij dus nooit ervaren.

    Maar als je het niet vertrouwd - wat ik goed snap - zou ik zeker even bellen! Liever onnodig bellen, dan niet bellen terwijl dat wel beter was geweest, toch?:thumup:
     
  5. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Je bloeddruk is aan de hoge kant, maar wel nog onder de grens.

    Kun je de hoofdpijn los zien van je zwangerschap /bloeddruk?

    Hoofdpijn, en dan vooral de druk bij voorover bukken kan ook duiden op een voorhoofdsholteontsteking.

    Gewoon je vlk/huisarts bellen. Die kunnen je beter helpen dan wij.

    Succes
     
  6. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Heb gebeld, moest toch even langskomen.130/96 even doorgestuurd maar nu is die alweer op 85 dus denk zo weer lekker naar huis en dan zien we wel
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  7. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik herken die hoofdpijn wel, bij de eerste zwangerschap ook PE gehad en toen was die hoofdpijn echt ondragelijk i.c.m. veel vocht vasthouden en sterretjes zien. Bloeddruk was enorm hoog toen. Tweede zwangerschap al een tijd echt hoofdpijn, die opzich wel uit te houden was maar gewoon zo'n constant aanwezige hoofdpijn. Verdere symptomen waren wat minder aanwezig. Wel hoge bloeddruk toen maar geen PE. Nu ook weer hoofdpijn zonder verdere symptomen, bloeddruk is wel gestegen maar nog acceptabel. Het lijkt of ik weer holte ontstekingen heb en daar de hoofdpijn vandaan komt. Ik vind het zelf lastig uit elkaar te houden. Je bloeddruk was dus vandaag toch wel hoog. Gelukkig dat ie later weer gezakken was. Hoe gaat het nu?
     
  8. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Fijn om even herkenning te lezen! De hoofdpijn is nu aanwezig maar niet zo overweldigend als gister. Maar meer dat je weet dat je vanmiddag/vanavond weer last hebt zeg maar. Hier zijn de verdere symptomen ook niet echt aanwezig. Hier dacht ik idd ook aan holtes maar ik ben helemaal niet echt verkouden (meer).
    We gaan het allemaal zien, maar de kans dat ik 40 weken ga halen lijkt me wel behoorlijk geslonken nu...
     

Deel Deze Pagina