Wat voor UV kleding meenemen naar Curaçao?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Missannie, 4 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    In maart gaan wij op vakantie naar Curaçao. Onze dochter is dan net 1 jaar. Het is daar natuurlijk warm en de zon schijnt de hele dag door. Dus ik wil UV kleding voor haar aanschaffen. Maar ik kom er maar niet uit wat precies aan te schaffen en wat praktisch is. Korte of lange mouwen? Wel of geen broekje? Of zo’n pakje? En hoeveel? En is dat niet warm? Hebben jullie misschien tips? Dankjewel alvast!
     
  2. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Ik vond altijd losse broekjes met shirtjes fijn omdat je dan makkelijker luier kan verschonen / wisselen.
    Zo'n pakje is heerlijk fris en juist niet warm. Het beschermt goed tegen de zon. Denk ook aan zonnehoedjes.
    Ze drogen super snel dus even wassen, snachts drogen dan kun je ze vrijwel zeker volgende dag weer aan.
     
  3. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ik heb voor de kinderen een los broekje en shirtje. Net wat @sabagirl zegt, het is makkelijker met verschonen. Hier gekozen voor korte mouwen maar dat ik ook omdat ik vond dat die met de lange mouwen wat strak zat om de armen. Ja ,mijn kids hebben lekkere spek-armpjes als ze klein zijn. ;) De blote huid goed insmeren met zonnebrandcrime. En een zonnehoedje is geen overbodige luxe. Dat beschermt ook haar ogen. De zon is daar fel.

    Heb je een hotelkamer of een appartement met een buiten (tuin/balkon)? Dan spoel je aan het eind van de dag het pakje even door een sopje en hangt het op. Het waait daar veel, dus is het zo droog!
    Fijne vakantie vast!
     

Deel Deze Pagina