Wat voor vloerkleed katten en kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 13 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Wat is handig? Echt laagpolig krabbelen de katten in, hoogpolig lijkt me niet goed schoon te houden. Het zou gaan om een kleed voor de bank en dus ook onder de salontafel. Het is wat hol nog in huis en 't is lekker warm aan je voeten, een kleed. Maar ik weet niet waar ik goed aan doe.
     
  2. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik vond het ook lastig. Maar ik zou misschien gewoon kiezen voor de simpele vloerkleden van Ikea en die regelmatig vervangen. Niet echt duurzaam maar wel schoon.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  3. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.011
    2.368
    113
    Vrouw
    Ik heb gewoon hoogpolig en stofzuig een keer extra.... werkt prima met 2 kleintjes en 2 katten.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.506
    2.501
    113
    Nederland
    Wij hebben een laagpolig vloerkleed, 2e in 2 of 3 jaar. Hebben beide keren rond de 100 euro betaald dus niet heel erg als ze vervangen moeten worden. We zijn nu wel strikter met eten en drinken bij de bank, voorheen viel er regelmatig iets en dat is nu niet meer het geval. Hebben ook 2 katten en is met stofzuigen goed schoon te houden.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Laagpolig, maar wel lekker dik, goed gevuld zeg maar. Het ligt hier ook bij de bank. Ik heb zo’n Miele cat & dog stofzuiger. Van de katten heb ik weinig haren, van de hond had ik veel haar. Maar dat wordt makkelijk schoon met stofzuigen. Ze scherpen hun nagels er ook niet aan ofzo.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  6. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb een katoenen die in mijn wasmachine past (9 kg). En een juten die ik elke week uitklop buiten.
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Mijn tip: zoek een budget versie van jouw droomkleed. Hier ook gedaan. Om 2 redenen: met kleine kinderen en huisdieren blijven tapijten en kleden gewoon nooit heel lang mooi en fris. Bovendien ben ik relatief snel uitgekeken op tapijten en vind ik dat een nieuw kleed een kamer echt een heel ander uiterlijk kan geven, zeker in combinatie met een paar nieuwe kussens, een andere plant en een mooie bos bloemen.

    Wij hebben een hoogpolig ecru kleed. Sinds de zomer ofzo. Maar wel met 2 kleine kindjes. Hij is nu nog mooi, maar ik gok dat ie max een jaar mee gaat. Dan is het mooi tijd voor een nieuwe. Reinigen is denk ik duurder dan een nieuwe (hij was 70€ bij de wehkamp).
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Wij hebben een IKEA kleed, een laagpolig tapijt omdat ik een stofallergie heb. Vond het echt te koud om zonder kleed te doen. Met elke dag stofzuigen gaat het prima.

    We hebben 2 katten en die blijven (nog) van het kleed af....(niet van de bank grr)
    Met kind gaat het prima, hij is wat ouder (5) maar tot nu toe nog niet geknoeid (klopt hard af)

    Het is een kleed wat je makkelijk af kan nemen, ziet er leuk uit en voelt lekker aan de voeten
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  9. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.352
    774
    113
    Vrouw
    Gewoon een die je mooi vind ik let daar nooit op of het kind/huisdier proef is.
    Hier gaat er ook weleens iets omver maar over het algemeen valt dat wel mee ze mogen niet lopen met drinken etc.
    Katten verharen wel wij hebben er 2 maar goed even stofzuigen en klaar.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  10. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik heb de blauwe (laagpolige) versie van het bekende Action kleed. Lekker goedkoop en makkelijk schoon te maken. Ideaal met 2 kinderen en 2 honden.

    Wil ooit nog eens een duurdere vloerkleed.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Heb met aankoop van een kleed Nooit rekening gehouden met kinderen/huisdieren.
    Hier een hoogpolig kleed. Kinderen mogen er niet drinken en niet met schoenen naar binnen.
    Kleed is na 3 jaar nog in prima staat en dat met 2 honden, 2 katten en 2 kleine kinderen. Paar x per week stofzuigen en 1x in de 2 weken ga ik er met de stoomreiniger overheen. Soms met wat wasverzachter op de doek. Kleed ruikt dan een week lekker fris.
    1x in de zoveel tijd spuit ik hem in met tapijt of bekledingsreiniger. Even erin schrobben, wachten en stofzuiger erover.
     
    Ukkie1 en dreumesje vinden dit leuk.
  12. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit idd, wij vervangen het kleed elk jaar.
     
    pippa26 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina